Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact, maar...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Compact, maar...

Misschien allemaal waar, maar ik ben erg tevreden van mijn Canon G 15
    Foto's (zelfs RAW) moeten nooit onderdoen t.o.v. SLR's maar het systeem heeft natuurlijk zijn beperkingen.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Een aantal dagen terug stelde ik een vraag ivm de fuji x30 (zonder gevolg, helaas).
      Maar nu ik dat toestel eens in mijn handen heb gehad is dat eigenlijk nog vrij groot...

Wat zoek ik, in volgorde van belangrijkheid:
      • Compact (dus kleiner dan een x30) meeneemformaat;
      • Groothoek (24mm equivalent, breder bestaat niet denk ik);
      • Sensor zo groot mogelijk, uiteraard;
      • Met bovenstaande gepaard gaande low light capaciteiten (dus best een zo groot mogelijke diafragmawaarde);
      • RAW;
      • Liefst een toestel met wifi, om foto's snel onderweg op de ipad te kunnen bewerken;
      • Indien mogelijk ook zoveel mogelijk manuele functies (iso, sluiter, diafragma...) direct achter een knop te plaatsen, dus geen gegraaf in menu's.

Een ingebouwde ND of de mogelijkheid een filter op te schroeven zijn een pluspunt.

Instinctief zeg je dan sony RX100 III, maar die is vrij duur.
      Kwaliteit mag best wat geld kosten, maar het toestel zou dag in dag uit in mijn tas zitten en overal mee naartoe gesleurd worden.
      Als die RX100 dus tegen een stoot kan komt ie in aanmerking, anders liever iets minder betalen voor iets dat binnen afzienbare tijd krassen etc zal vergaren.

Main subjects: 'stadslandschappen', street en af en toe een landschapje in de vrije natuur.

Een hele boterham, maar zelf zie ik door het bos de bomen niet meer.
      Dat je door het bos de bomen niet meer ziet is een beetje vreemd, zeker omdat je zelf al het antwoord gegeven hebt op jouw vraag.
      Vermits het compact moet zijn, relatief grote sensor, 24 groothoek, snelle lens enz... is de RX100III de enige camera die aan jouw criteria voldoet.
      Je hoeft niet verder te zoeken... puur tijdverlies terwijl je toch niks beters gaat vinden.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ik heb intussen beslist de aankoop nog maar wat uit te stellen...
        Eens de zomer erop zit en ik wat studentenjobs heb kunnen doen is er ruimte voor een rx100III.

Toch bedankt voor de tips!

Comment

Ben verwondert dat nog niemand de Panasonic reeksen vermelde...

De LX100, GM5, GF7 zouden best wel kunnen voldoen aan je eisen en hebben een 4/3 sensor...

Zeker de LX100 heeft een zeer goede lens...
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

FZ1000 lijkt me een goed toestel te zijn - kwalitatief op sensorvlak ongveer gelijk met de rx100mIII - alleen iets groter en behoorlijk wat meer zoombereik. Heb een paar beelden met de FZ1000 geschoten, en ik kan me voorstellen dat er kopers heel blij mee gaan zijn. Lijkt me een goeie middensegment compact-camera met mooi zoom-bereik. De RX100 koop je eerder omdat die in de pocket kan en toch voldoende breedhoek en aardig wat zoom heeft. De test zelf was mogelijks wat te kort, maar de indruk stemt toch overeen met wat over de fz1000 geschreven wordt.

Comment

Working...
            X