Een aantal dagen terug stelde ik een vraag ivm de fuji x30 (zonder gevolg, helaas).
Maar nu ik dat toestel eens in mijn handen heb gehad is dat eigenlijk nog vrij groot...
Wat zoek ik, in volgorde van belangrijkheid:
Een ingebouwde ND of de mogelijkheid een filter op te schroeven zijn een pluspunt.
Instinctief zeg je dan sony RX100 III, maar die is vrij duur.
Kwaliteit mag best wat geld kosten, maar het toestel zou dag in dag uit in mijn tas zitten en overal mee naartoe gesleurd worden.
Als die RX100 dus tegen een stoot kan komt ie in aanmerking, anders liever iets minder betalen voor iets dat binnen afzienbare tijd krassen etc zal vergaren.
Main subjects: 'stadslandschappen', street en af en toe een landschapje in de vrije natuur.
Een hele boterham, maar zelf zie ik door het bos de bomen niet meer.
Maar nu ik dat toestel eens in mijn handen heb gehad is dat eigenlijk nog vrij groot...
Wat zoek ik, in volgorde van belangrijkheid:
- Compact (dus kleiner dan een x30) meeneemformaat;
- Groothoek (24mm equivalent, breder bestaat niet denk ik);
- Sensor zo groot mogelijk, uiteraard;
- Met bovenstaande gepaard gaande low light capaciteiten (dus best een zo groot mogelijke diafragmawaarde);
- RAW;
- Liefst een toestel met wifi, om foto's snel onderweg op de ipad te kunnen bewerken;
- Indien mogelijk ook zoveel mogelijk manuele functies (iso, sluiter, diafragma...) direct achter een knop te plaatsen, dus geen gegraaf in menu's.
Een ingebouwde ND of de mogelijkheid een filter op te schroeven zijn een pluspunt.
Instinctief zeg je dan sony RX100 III, maar die is vrij duur.
Kwaliteit mag best wat geld kosten, maar het toestel zou dag in dag uit in mijn tas zitten en overal mee naartoe gesleurd worden.
Als die RX100 dus tegen een stoot kan komt ie in aanmerking, anders liever iets minder betalen voor iets dat binnen afzienbare tijd krassen etc zal vergaren.
Main subjects: 'stadslandschappen', street en af en toe een landschapje in de vrije natuur.
Een hele boterham, maar zelf zie ik door het bos de bomen niet meer.
Comment