Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik moet Tom wel gelijk geven wat betreft non-DC. Dat is ontegensprekelijk het grootste probleem bij mijn kitlens; de lensfouten aan de randen van het glas zijn terug zichtbaar, en gebruiken op een latere body kan alleen als de sensor niet van een grotere maat is.

    Zie niet in waarom ik zo iets zou kopen. Voor die stop méér lichtsterkte? Dan ga ik liever ineens voor het serieuze glasservies. De 17-40 L blijf "top of my list"...
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Originally posted by MarcFoto
      Originally posted by Pieter G.
      Jammer toch dat het weer een DC lens is...
      Wat is daar nu weer mis mee?

      Zoals anderen al zeiden: kleinere beeldcirkel is niet geschikt voor full frame, en wellicht al problematisch op 1.3x crop. En dat laatste is voor mij nu net de toekomst, zie... Heeft dus niks met kwaliteit te maken - die is naar behoren bij Sigma - maar heeft alles met design te maken. Je hoeft mijn mening helemaal niet te delen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jochen
        Dat is ontegensprekelijk het grootste probleem bij mijn kitlens; de lensfouten aan de randen van het glas zijn terug zichtbaar...
        Heeft op zich niks te maken met DC-lens of niet:de kwaliteit van die kitlens is gewoon niet al te bijzonder.Met lenzen is het dikwijls "you get what you pay for!" (en daar bedoel ik niks verkeerd mee maar dat is nu eenmaal zo )
        Danny's Photosite

        Comment


        • #19
          Originally posted by roadrunner
          Originally posted by Jochen
          Dat is ontegensprekelijk het grootste probleem bij mijn kitlens; de lensfouten aan de randen van het glas zijn terug zichtbaar...
          Heeft op zich niks te maken met DC-lens of niet:de kwaliteit van die kitlens is gewoon niet al te bijzonder.Met lenzen is het dikwijls "you get what you pay for!" (en daar bedoel ik niks verkeerd mee maar dat is nu eenmaal zo )
          Het heeft er NIET ALLES mee te maken bedoel je. Dan geef ik je gelijk. Maar toch kan ik in mijn kitlens-shots zien waar de lensranden me parten beginnen te spelen.

          Op dpreview moet je deze thread eens lezen; http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=9599540

          ze zijn daar een nieuwe mantra aan't zingen; een crop-lens heeft gemiddeld niet méér zichtbare fouten dan een fullsize-lens. Right... ik moet daar natuurlijk weer tegen in gaan... jongens jongens...

          Enfin, der is er daar ene die denk ik HOOPT dat die nieuwe Sigma 18-55 crop-lens beter is dan de 17-40 L, en ik antwoord hem in dezelfde termen als jij hier; YOU GET WHAT YOU PAY FOR!
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #20
            Originally posted by Tom
            Eeehhhhmmm .... hoe doet zo'n lens het op een cam met 1.3 cropfactor?
            Geen idee, maar ik vermoed dat Sigma daar op zijn minst rekening mee heeft gehouden... Aan de andere kant: Sigma laat bitter weinig los over compatibilitiet met 1.3 factor...

            Canon brengt juist een 1DII uit met 1,3 crop, de opvolger van de 1DS (FF) komt er waarschijnlijk ook aan, en er gaan geruchten als zou de opvolger van de 10D ook een 1,3 crop hebben.
            Ik vraag me dan af waarom Canon geen DC alike lenzen uitbrengen, moesten ze APS sized DSLR's blijven maken.
            Dat zijn dan ook maar geruchten, hé. De opvolger van de 1DS staat er nog helemaal niet aan te komen, al de rest is wishfull thinking van would-be's, al was het alleen maar omdat Canon tot op heden nog geen frank verdient heeft op de 1Ds (hij wordt verkocht aan een prijs die lager is dan break-even... Er is trouwens nog helemaal geen reden om een opvolger uit te brengen, want het toestel heeft nog steeds (twe jaar na introductie) geen concurrentie. Als er al een opvolger op stapel zou staan, dan zal die dezelfde sensor hebben als de 1Ds.

            Wat betreft een 10D MkII die de sensor zou hebben van de 1D MkII: wishfull thinking, wishfull thinking, wishfull thinking,...


            Voor mij zijn er enkele Sigma toppers, zoals de 50-500, de 70-200 (sorry Jaja ) en nog enkele anderen, maar daar blijft het dan bij.
            Kortom, ik geloof niet in deze DC lenzen. Ik ga er ook geen discussie over beginnen, dat is het mij niet waard. Ik pruts wel verder met mijn 15mm fisheye en mijn 28-70 f2.8 L glas dat ook op mijn fullframes kan.
            Amen, ik geloof er dus wel in, en als Canon zo nodig alleen nog ff DSLR's wil uitbrengen zal het zijn zonder mij...

            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #21
              Originally posted by Jochen
              Enfin, der is er daar ene die denk ik HOOPT dat die nieuwe Sigma 18-55 crop-lens beter is dan de 17-40 L, en ik antwoord hem in dezelfde termen als jij hier; YOU GET WHAT YOU PAY FOR!
              Die nieuwe Sigma kan misschien best meevallen.Het zal waarschijnlijk een goedkopere versie van de Nikkor DX 17-55mm F2.8 zijn (die rond de 1500 Euro kost en dat dan nog bij Corné )maar op zich is daar niks mis mee.Maar ik volg jullie gedachtengang,persoonlijk zou ik ook voor de 17-40mm L gaan.Die lens heeft zich al bewezen en eenieder die ze in zijn bezit heeft is er zeer tevreden over.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #22
                Originally posted by roadrunner
                "you get what you pay for!"
                "Je veux le beurre et l'argent du beurre"
                (Voor diegenen die niet zo onderlegd zijn in Frans - ik zie er daar kijken in de zaal : ik wil de boter én het geld)

                En dat dat niet onmogelijk is zie je aan veel Sigma's...

                Just my 2 cents...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #23
                  [QUOTE] Originally posted by MarcFoto
                  Originally posted by Tom
                  Originally posted by Tom
                  Eeehhhhmmm .... hoe doet zo'n lens het op een cam met 1.3 cropfactor?
                  Geen idee, maar ik vermoed dat Sigma daar op zijn minst rekening mee heeft gehouden... Aan de andere kant: Sigma laat bitter weinig los over compatibilitiet met 1.3 factor...

                  Canon brengt juist een 1DII uit met 1,3 crop, de opvolger van de 1DS (FF) komt er waarschijnlijk ook aan, en er gaan geruchten als zou de opvolger van de 10D ook een 1,3 crop hebben.
                  Ik vraag me dan af waarom Canon geen DC alike lenzen uitbrengen, moesten ze APS sized DSLR's blijven maken.
                  Dat zijn dan ook maar geruchten, hé. De opvolger van de 1DS staat er nog helemaal niet aan te komen, al de rest is wishfull thinking van would-be's, al was het alleen maar omdat Canon tot op heden nog geen frank verdient heeft op de 1Ds (hij wordt verkocht aan een prijs die lager is dan break-even... Er is trouwens nog helemaal geen reden om een opvolger uit te brengen, want het toestel heeft nog steeds (twe jaar na introductie) geen concurrentie. Als er al een opvolger op stapel zou staan, dan zal die dezelfde sensor hebben als de 1Ds.

                  Wat betreft een 10D MkII die de sensor zou hebben van de 1D MkII: wishfull thinking, wishfull thinking, wishfull thinking,...


                  Voor mij zijn er enkele Sigma toppers, zoals de 50-500, de 70-200 (sorry Jaja ) en nog enkele anderen, maar daar blijft het dan bij.
                  Kortom, ik geloof niet in deze DC lenzen. Ik ga er ook geen discussie over beginnen, dat is het mij niet waard. Ik pruts wel verder met mijn 15mm fisheye en mijn 28-70 f2.8 L glas dat ook op mijn fullframes kan.
                  Amen, ik geloof er dus wel in, en als Canon zo nodig alleen nog ff DSLR's wil uitbrengen zal het zijn zonder mij...

                  Ik denk niet dat Canon daar wakker van gaat liggen.

                  Comment


                  • #24
                    Wel ik denk nu ook niet dat Canon daar wakker van ligt.

                    Maar euh wat heb je eigenlijk tegen full frame?

                    Zelf hoop ik dat canon voor de 10D opvolger of voor de 3D wat het ook zal zijn zich ook zet op een 1.3 crop. Dat lijkt mij de ideale combinatie van sensorgrote, tele, wide angle bereik. Wide gaat terug goedkoper zijn, tele blijft beter dan voeger en de sensor gaat omwille van zijn grote hogere iso's toelaten.

                    Voor mijn gebruik en voorkeuren is 1.3 ideaal. FF moet ik eigenlijk niet hebben en 1.6 is toch ook niet ideaal. Denk alleen maar aan de dof. Met FF is het moelijker alles scherp te krijgen met 1.3 kan je nog sneller met DOF spelen dan met 1.6. 1.3 lijkt mij dus echt ideaal. Alleen zo een Mark II is overkill voor mij.

                    Maar tja je kan altijd die sigma nu kopen en later verkopen wanneer je van toestel veranderd want er zullen nog een hele tijd 1.6 crop DSLR's zijn.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Kevlar
                      want er zullen nog een hele tijd 1.6 crop DSLR's zijn.
                      Dat denk ik dus nu ook, hé. Meer nog: volgens mij is 1.6x crop (of daaromtrent) de toekomst...

                      (En of Canon daar nu wakker van ligt... wel, daar lig ik niet wakker van)
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment

                      Working...
                      X