Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Panasonic Lumix FZ 1000

    Ja voor mijn slr heb ik de br women, en dan voel je die ook niet meer hangen, alhoewel ik als de 5d met de 70-200 eraan hangt, ik die altijd met haar statiefring vasthoud ben altijd bang dat de hele nest eens naar beneden zou donderen. Met die statiefring hangt alles wel mooi stabiel.

    En idd in vergelijking met wat ik gewend ben is die panasonic een klein licht ding.
    Ik zou hem wel graag gewoon zoveel mogelijk bijhebben en ik vroeg me af of ik dat nog zou doen als hij dat formaat heeft.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #77
      Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Dat is dan weer het leuke aan een compact, maar dan zijn er weer andere dingen die wringen.


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #78
        Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Tja, de perfecte camera bestaat helaas niet
        Rudi

        Comment


        • #79
          Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          De FZ1000 heeft dezelfde grootte 'n normale DSLR. Misschien 'n tikkeltje kleiner.
          Het is de lens die die camera zo 'n stoer of groot uiterlijk geeft.
          Ik ben van de grootte en vooral de grip zeer tevreden. Dat hoort toch bij een camera met dit tele bereik.

          Vermits ik deze camera heb gekocht als all-round en vooral voor te kunnen filmen was dit de beste oplossing.
          Ik heb ook even aan de GH4 gedacht maar, zelfs nu (FZ1000), stopt dat niet met die 800€ aankoop.
          Je moet al direct rekenen op een 2de batterij, UV (ND) filter(s). Extreme SD card / U3 van min. 32-64GB.
          In mijn geval, ik had al een goed Gitzo statief met Linnhof kop maar dat is niet geschikt voor video.
          Dus, een video statief met 'n vloeistof-kop is onmisbaar. (zeker met 4K)
          En als laatste, heeft de audio ook extra aandacht nodig. De H2 en H5 had ik al, maar ik moet me nog een shotgun microfoon aanschaffen.
          Als ik voor de Rode Video mic pro ga is dat ook nog eens 180€.
          En voor de NTG2 of AT > 200€.
          Misschien voor de meeste overkill, maar...
          Het is een feit dat, zelfs al koop je de duurste Dslr, je gaat altijd 'n crapy sound hebben.
          Voor mij persoonlijk heb ik dan toch maar voor de FZ 1000 gekozen

          Ook hier telt "niet geschoten is altijd mis"...je gaat dit toestel vaker meenemen.



          Met deze camera kan ik eventueel groeien naar de GH4(of 5 ). Ik zal met de FZ altijd nog 'n prima all-round aan over hebben.
          Ik kan me nog vaak die hete zomers (35 Gr.) voorstellen toen ik in Disney rondliep met een DSLR en een Sony DVI recorder.
          Of bij feestjes met 2.5 Kg zware D700 (zonder flits).

          Comment


          • #80
            Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Ja vooral op familiefeestjes krijg ik,van die blikken: daar is ze weer Zenne met haar monstermachien. En dat vind ik er soms zelf ook,over van daar met die grote camera en lenzen rond te lopen.


            Sent from my iPad using Tapatalk
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #81
              Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Daarom heb ik mijn Nikon DSLR heb weggedaan, al dat gedoe met die lenzen.
              Ben best tevreden met de FZ1000. Daar ik zelden foto's neem bij weinig licht,
              is er ook geen probleem met ruis wegens te hoge ISO waarden.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 18 maart 2015, 09:38.

              Comment


              • #82
                Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Het is er dus eindelijk van gekomen Templar
                Proficiat...en geniet ervan
                Funcky inderdaad het is ervan gekomen....zocht eigenlijk al lang naar een camera die je kon meenemen op reis en waar alles op was dat ik persoonlijk wou! De FZ1000 is eigenlijk zo een camera!
                Ik heb jaren gereisd met mijn D70,D80,D90 plus tas vol lenzen en nooit een probleem over gemaakt...maar was het nu wat beu aan het geraken...maar toen was er nog niks wat bijna evenredige beeldkwaliteit
                gaf t.o.v. een Reflex. En dat is er nu wel...ik vind de beeldkwaliteit zeker zo goed als mijn D90. Ik spreek niet over andere toestellen in het duurdere marksegment maar ik ben dik tevreden nu!
                Ik ga mijn D90 niet wegdoen maar deze zal enkel nog dienen om binnenshuis verjaardag,kerst enz...feestjes te nemen.
                Mijn FZ1000 plus Sony RX100MIII gaan nu mee op reis ik denk dat ik dan wel goed zal zijn uitgerust om een deftig foto'ke te nemen!
                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #83
                  Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Goede foto's bij weinig licht is de Fuji X-M1 ideaal met 'n pancake van 27mm/2.8.
                  Alleen jammer dat die dan eventueel voor video rampzalig is.

                  Ik heb daarna de X-T1 gekocht.
                  In principe kan ik die X-M1 beter verkopen en een RX100 kopen.
                  Met dit toestel heb je zowel op foto en video de beste kwaliteit in een zeer compacte behuizing.
                  Waarschijnlijk ook met die 1"sensor, die ook in de FZ1000 zit.
                  Ik had ergens gelezen dat Panasonic hun eigen sensoren gebruiken voor hun GH serie, maar in de FZ zou de Sony zitten.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Als je nu tevreden bent van de fz, waarom zou je nu dan nog de RX100 kopen?


                    Sent from my iPad using Tapatalk
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #85
                      Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Als je nu tevreden bent van de fz, waarom zou je nu dan nog de RX100 kopen?


                      Sent from my iPad using Tapatalk
                      Omdat de RX100 'n compact is en veeeele malen beter als de TZ60 die ik nu heb.
                      Alleen heeft die laatste 'n zoom van 720mm die toch wel afstraft, boven de 500mm.
                      De TZ60 geeft mooie foto's en de video is ook prima, maar wel in goed licht (max 200 a 400 ISO)

                      Comment


                      • #86
                        Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Net nog wat gespeeld met de FZ1000 en hoe meer ik ermee bezig ben hoe meer ik er me van bewust wordt van wat een fijn toestel het is!
                        De AF is echt zeer snel en enorm acuraat! Plus de beeldkwaliteit van de foto's is echt zeer goed en eigenlijk tot de hele 400mm goed tot zeer goed te noemen!
                        Ben super tevreden en de grote die went snel,hij licht zo goed in de hand dat je nauwelijks voelt dat hij groot is. Ook de evf is zeer goed en helder!
                        Een blij persoon!

                        Grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                          Net nog wat gespeeld met de FZ1000 en hoe meer ik ermee bezig ben hoe meer ik er me van bewust wordt van wat een fijn toestel het is!
                          De AF is echt zeer snel en enorm acuraat! Plus de beeldkwaliteit van de foto's is echt zeer goed en eigenlijk tot de hele 400mm goed tot zeer goed te noemen!
                          Ben super tevreden en de grote die went snel,hij licht zo goed in de hand dat je nauwelijks voelt dat hij groot is. Ook de evf is zeer goed en helder!
                          Een blij persoon!

                          Grtz

                          Templar
                          Ik kan dit alles alleen maar beamen. Een plezier om mee te werken.
                          Rudi

                          Comment


                          • #88
                            Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Gisteren heb ik iets raar ontdekt of zeg, meegemaakt.

                            Ik wou wat gaan testen :
                            FZ1000 video op nieuw statief.
                            Locatie vlakbij, de Platweyers. Waar ik zelf nog nooit geweest ben.

                            Kom ik aan met 2 tassen, 1 met camera en 1 met microfonen en 'n statief.
                            Neem onderweg wat foto's en wil mijn statief gebruiken...ˆ%$#ˆ%$#& ...had ik dat plaatje niet bij

                            Tja, dan wat foto's getrokken. Jammer heel weinig watervogels gezien, ook bijna geen vogels gehoord of gezien.

                            Nu komt het eigenaardige.
                            Op een bepaald ogenblik zie ik 'n plas met een weerspiegeling van de zon.
                            Als ik in de zoeker kijk is die zon weg. Wat krijgen we nu, dacht ik. WYSIWYG , dacht ik

                            Kom ik thuis en zet alles op mijn PC en daar is die zon wel te zien

                            Soit, ik heb ondertussen ook maar 'n flickr account genomen en daar de resultaten geupload.
                            Al bij al, ben nog steeds verbaast welke kwaliteit Panasonic met die 1"sensor bereikt. Of is ook 'n beetje het objectief?
                            Als ik de FZ1000 naast sony Camera's plaats die dezelfde sensor gebruiken, steekt die Panasonic er boven uit. Zelfs camera's met MFT sensoren, klopt die moeiteloos

                            Een klein test-album met de FZ1000 op flickr geplaatst. Is wat nieuw voor mij, maar als het lukt hier de link:
                            Dit is gewoon 'n Camera test albummeke hé...

                            De foto met de weerkaatsing staat er tussen.

                            Nog iets vergeten te vermelden: alle foto's komen zo uit de camera in jpg fine, zonder enige nabewerking. Voor iemand die al decennia met Nikon in RAW werkt, is dat toch formitastic
                            Last edited by w00ha; 13 juni 2015, 06:23.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Mooie foto's. Enfin, die met da vuil water is minder, maar dat ligt niet aan de fotograaf
                              Rudi

                              Comment


                              • #90
                                Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                                ... Enfin, die met da vuil water is minder, maar dat ligt niet aan de fotograaf
                                Rudi
                                Dat zijn die foto's als vb, waar er geen zon weerkaatste...?

                                Comment

                                Working...
                                X