Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7s of A7 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7s of A7 II

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Voor mij is het vrij simpel nl. Sony maakt de beste sensoren en Nikon weet er het meeste uit te halen
    Waar blijft de Nikon mirrorless FF dan :-)

Comment

Voor mij is het vrij simpel nl. Sony maakt de beste sensoren en Nikon weet er het meeste uit te halen ... goede ruisprestaties wil bij hoge ISO, dan is de A7S de beste optie die momenteel op de markt is.
      Ik kan veel hiervan bevestigen:
      1) I neem momenteel veel dezelfde foto met de A7s en D7000, alleen al de belichtings "metering" van de D7000 maakt soms het verschil, waar de A7s niet volgt.
      2) Maar echt moeilijke belichting, dan haal ik de D7000 zelfs niet uit, de A7s op 12500 ISO maak ik me geen zorgen, voor mijn gebruik zelfs veel verder.

In totaal ben ik overtuigd dat de A7 II het beste toestel is, 24Mpix + IBIS. Maar als je hoge snelheid nodig hebt (dus hoge ISO in laag licht) of AF in laag licht is de A7s toch beter.
      Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

Comment

iemand een idee waar ik een a7s eens kan testen, winkel in het kempense? Het enigste wat mij wat tegenhoud zijn de beperkte lenzen die sony opt moment heeft, lichtsterke snelle autofocus lenzen. Als ze dit nog zouden oplossen zie ik mijn 5diii nog wel wegdoen.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik denk dat je het laatste nieuws gemist hebt?

- 28mm f2 SEL28F20
          - 35mm f1.4 SEL35F14Z
          - 55mm f1.8 wel gekend
          - 90mm f2.8 SEL90M28G (verwachten nog iets sneller)

de zooms op f4 of hoger is om ze klein te houden.

Aan de andere zijde vond ik persoonlijk (test Sony Center Luxembourg) de AF goed voor stadsgezichten, maar voor sport was ik niet overtuigd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vince_Lux Bekijk bericht
            Ik denk dat je het laatste nieuws gemist hebt?

- 28mm f2 SEL28F20
            - 35mm f1.4 SEL35F14Z
            - 55mm f1.8 wel gekend
            - 90mm f2.8 SEL90M28G (verwachten nog iets sneller)

de zooms op f4 of hoger is om ze klein te houden.

Aan de andere zijde vond ik persoonlijk (test Sony Center Luxembourg) de AF goed voor stadsgezichten, maar voor sport was ik niet overtuigd.
            De 35mm en 90mm Macro zou wel beschikken over Direct Drive SSM?
            Heb je die ook kunnen testen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Waar blijft de Nikon mirrorless FF dan :-)
              Die wachten misschien wel tot ze iets kunnen maken adt werkelijk tegen een DSLR op kan en dan niet alleen beeldkwaliteit.
              Ik vind het trouwens raar dat daar verschil in zou zitten want op het moment van de foto is er geen spiegel.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Verschil,welk verschil?

Comment

De 35mm en 90mm Macro zou wel beschikken over Direct Drive SSM?
                  Heb je die ook kunnen testen?
                  Ik vind persoonlijk het budget voor de combinatie een een beetje hoog. Momenteel ben ik tevreden met mijn Hexanons manueel. Dus niet eens geprobeert, maar in het Sony center laten ze (meestal) proberen.
                  De 90mm was nog niet aangekomen toen ik daar was, dus die heb ik zelfs niet gezien.

Het punt was dat behoorlijk snelle objectieven nu beschikbaar zijn.

Comment

Voor mij is het vrij simpel nl. Sony maakt de beste sensoren en Nikon weet er het meeste uit te halen
                    Een camera is natuurlijk meer dan een sensor alleen.
                    Last edited by Funcky; 17 april 2015, 00:41.
                    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ik ga er niet mee akkoord,dat nikon meer uit een sensor zou halen dan sony.MIjn 580 heeft een vergelijkbare sensor als in de d7000.Mijn 580 moet absoluut niet onderdoen voor deze d7000,qua beeldkwaliteit en ruis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                        Ik ga er niet mee akkoord,dat nikon meer uit een sensor zou halen dan sony.MIjn 580 heeft een vergelijkbare sensor als in de d7000.Mijn 580 moet absoluut niet onderdoen voor deze d7000,qua beeldkwaliteit en ruis.
                        Zie maar naar het verschil tussen A7 / A7II en Nikon D750... minstens een stop verschil in hoge iso....

Comment

Zie maar naar het verschil tussen A7 / A7II en Nikon D750... minstens een stop verschil in hoge iso....

- de 750 is 0,31 stop beter tov de A7 en 0,21 stop tov de A7 II kwa ruis volgens DXO ( en de SNR18% laat duidelijk 3 bijna rechte lijnen zien die heel dicht bij mekaar liggen
                          - ondertussen kan je een A7 nieuw kopen rond de 1000 Euro in de Eurozone http://tweakers.net/pricewatch/35846...-a7-zwart.html ... in de US onder de 1000 USD http://petapixel.com/2015/04/29/sony...ess-than-1000/
                          - de 750 zit duidelijk onder de 2000 http://tweakers.net/pricewatch/41543...ody-zwart.html ... ook heel netjes voor deze top DSLR

Comment

Ja, er is een groot verschil tussen de resultaten van DXO en Dpreview.
                            Ongeacht de hoge iso is de A7(II) inderdaad een zeer goede camera.

AF is wat te traag volgens mij, zeker in low-light..

Comment

De AF van mijn A7 is snel genoeg voor mij.Volgens mij zelfs sneller dan mijn Dynax 7D indertijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                                De AF van mijn A7 is snel genoeg voor mij.Volgens mij zelfs sneller dan mijn Dynax 7D indertijd
                                Ah... goed voor jou
                                Is idd. allemaal relatief maar vergeleken met de andere systeemcamera's loopt die toch een pak achter de feiten...
                                Zeker voor binnen als het licht wat minder is klaagt men er toch veel over...
                                Zelfs mijn A6000 is dan al een pak trager en die is supersnel vergeleken met de A7....

Comment

Working...
                                X