Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7s of A7 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7s of A7 II

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    *SLIK* ...hopelijk komt er ook eens een plastic fantastic 1.8 tegen een superprijsje zoals Canon/Nikon
    Een zotte prijs ja, maar tegelijkertijd te verwachten aangezien het een Zeiss en F/1.4 lens is. Autofocus zal wel gigantisch snel zijn als het klopt wat ik gelezen heb op DPreview. Voor meer info zie dit topic.

Deze zou misschien wel heel goed als kitlens kunnen dienen als de kwaliteit niet teveel moeten boeten heeft voor het bereik...
    Mijn inziens te duur voor een kitlens en ik hou mijn hart vast wat betreft de optische kwaliteit gezien de 10x optische zoom.

Volgens de eerste "geruchten" zou dit een superscherpe lens zijn... hopelijk is de AF en bokeh ook goed... dan kan deze ook als portretlens gebruikt worden...
    Dit lijkt inderdaad een interessante lens te gaan worden omwille van zijn veelzijdigheid (macro + portret). Maar eigenlijk wacht ik nog steeds op een Sony/Zeiss FE 85mm F/1.4 of een Sony/Zeiss 135mm F/2.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Misschien voor TS een goed idee om hiernaar te kijken:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
        had dit reeds aangehaald in een ander topic maar denk dat het beter is er een los item van te maken. Ik ben hoofdzakelijk natuurfotograaf, dus ook veel vogels. nadeel is dat de beste momenten om vogels te fotograferen zeer vroeg of bij valavond zijn, in beide gevallen komt men vlug licht tekort...
        Eerst jezelf vragen of je iets realistisch probeert te doen. Er zijn echt fotos die nog steeds onmogelijk zijn.

A7s maar daar is de pixelwaarde is laag dus als je al moet beginnen croppen zal men vlug tekort komen, of zie ik dit mis?
        Professionele Nikon / Canon zitten op 16/18 Mpix, dat is echt niet veel meer. Mijn beperkte A7s ervaring, crop is niet wat me heeft tegengehouden en terecht.
        Momenteel probeer ik met teleconverters een crop te krijgen, met de hoge iso is f13 geen probleem.

dan keek ik op internet naar de A7rII maar vind niet direct een test resultaat van boven de 3200 iso foto's,... me zeggen hoe de A7II scoort op iso en liefst ook wat vogelfotografie betreft (BIF) want meende ergens te lezen dat de stabilisatie het niet goed doet bij bewegende onderwerpen.
        Geen ervaring met the A7II op ISO vlak, maar stabilisatie helpt niet veel voor fauna:
        1) Stabilisatie helpt inderdaad niet veel als je probeert een bewegend onderwerp te volgen (het werkt beweging tegen).
        2) Stabilisatie helpt meest bij lage sluitertijd, maar meestal heb je een hoge snelheid 1/600 of zo nodig voor de beweging van je onderwerp.
        Vandaar dat ik snel had beslist dat the A7II niet voor mij was maar een A7s beter was.

een andere vraag is of de kwaliteit van een FF voldoende is om inderdaad veel te croppen, gezien je reeds 50% verliest.
        Ik denk dat de vraag naast de kwestie is.
        Met APS-C heb je geen foto sinds het geen bruikbaar resultaat geeft op de ISO die nodig is. Met FF heb je een bruikbare foto, met de juiste manier van het onderwerp te benaderen of het juiste objectief, een foto die je ook nog aangenaam vindt.
        Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

Comment

Misschien voor TS een goed idee om hiernaar te kijken:

http://www.dpreview.com/reviews/sony...t&ref=mainmenu
          Deze review is ook de moeite:

The Sony A7s Review. Wow. Period. The most creative digital photographic tool ever made for my uses! You can order the Sony A7s at Amazon HERE or B&H Photo HERE. It has been almost a year since the Sony A7 and A7r have been released (See my review HERE) and in that time many have jumped
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

A7 & A7II high iso schijnt toch niet zo super :

Comment

Van die hoge iso heb ik ook gelezen, eens boven de 6400 zou die serieus minder zijn....Sommige reviewers stellen ook de af-snelheid van de a7 en a7ii in vraag in lowlight, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? (Kan ook handig zijn voor de vogeltjes van de topic starter)
              Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
              - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Comment

Ik heb zelf geen a7 of a7II maar het zal zo wel zijn dat vanaf 6400 het minder zal zijn want vanaf 6400 zou je pas het verschil met a7s goed zien.
                Amai wat ik ben blij dat ze de 35mm zo dik hebben gemaakt want na de eerste foto's gezien te hebben zal het zeker een super lens zijn en wss de beste 35mm tot nu toe maar voor die prijs mag het ook wel zo zijn! De 90mm zal moeilijker zou om niet te kopen :-)

Comment

6400 iso,zo hoog ga ik nooit.Volgens mij doen die super toestellen van canikon he t dan ook minder.

Comment

Inderdaad daarom heb je de a7s nodig, ISO 12500 no problem en zelfs met het juist licht volgens mij zelfs tot iso25000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                      6400 iso,zo hoog ga ik nooit.Volgens mij doen die super toestellen van canikon he t dan ook minder.
                      Nikon doet het anders met de D750 (zeflde sensor) makkelijk een stop beter... vergelijk de beelden maar eens...
                      De Nikon D7100 (APS-C) doet het "bijna" zo goed als de A7(II)...

Comment

Dat is zeer wel mogelijk.Maar hierdoor ga ik niet overstappen naar nikon.Sinds ik mijn a7 heb ,heb ik geen groot reflex toestel meer nodig.Op dit punt(systeemcameras),heeft nikon toch wel een serieuze achterstand opgelopen.

Comment

Hoi,
                          Nikon doet het anders met de D750 (zeflde sensor) makkelijk een stop beter... vergelijk de beelden maar eens...
                          De Nikon D7100 (APS-C) doet het "bijna" zo goed als de A7(II)...
                          Dat meen je toch niet serieus, hoop ik...
                          Kies hier uw camera's (Nikon D7100 en Sony A7II) en vergelijk de studiotestbeelden eens...

En daarna hier nog eens:

Hier heb ik de Nikon D750 en Canon 5D MKIII bij gezet.
                          Nee, nee, een Full Frame is een maatje te groot voor de Nikon D7100 om tegen te strijden...
                          Waarbij ik zeker niet wil zeggen dat de D7100 niet goed is...

Ad B

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                            Dat is zeer wel mogelijk.Maar hierdoor ga ik niet overstappen naar nikon.Sinds ik mijn a7 heb ,heb ik geen groot reflex toestel meer nodig.Op dit punt(systeemcameras),heeft nikon toch wel een serieuze achterstand opgelopen.
                            So true and not only Nikon!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Hoi,

Dat meen je toch niet serieus, hoop ik...
                              Kies hier uw camera's (Nikon D7100 en Sony A7II) en vergelijk de studiotestbeelden eens...

En daarna hier nog eens:

Hier heb ik de Nikon D750 en Canon 5D MKIII bij gezet.
                              Nee, nee, een Full Frame is een maatje te groot voor de Nikon D7100 om tegen te strijden...
                              Waarbij ik zeker niet wil zeggen dat de D7100 niet goed is...

Ad B
                              Ik heb me een beetje laten beinvloeden door volgende test :

Vooral op pagina 6 kan je vergelijken met andere camera's...
                              Met uw voorbeeld van dpreview heeft de Nikon 7100 1/3500 sluitertijd en Sony 1/2500...
                              Er klopt wel iets niet met die beelden...verander maar eens naar raw, wat ik altijd kies om te vergelijken...dan ziet het verschil er al direkt een stuk minder uit...

Image-resource kijk ik meestal niet teveel omdat die beelden genomen worden in goede lichtomstandigheden en high iso volgens mijn mening in mindere omstandigheden moeten vergeleken worden (dan heb je ze ook nodig)

Kijk, ik zeg niet dat de 7100 evengoed is als de A7II maar de verschillen zijn toch kleiner dan verwacht volgens mij.. en het verschil met de D750 is groter dan ik had verwacht... Volgens mij weet Nikon veel beter hoe een sensor uitgelezen en omgezet moet worden...( of ligt het gedeeltelijk aan de compressed raw van Sony)

Elk toestel heeft voor en nadelen, maar ben persoonlijk op de moment nog niet overtuigd om eventueel voor de A7/A7II te kiezen...
                              Buiten de AF en dure lenzen vind ik ze wel één van de leukste toestellen op de moment.

Comment

Voor mij is het vrij simpel nl. Sony maakt de beste sensoren en Nikon weet er het meeste uit te halen (al doet Sony het zichzelf een beetje aan o.a. door compressed RAW files te gebruiken). Als je echter een kleinere (APS-C of full-frame sensor) camera met EVF wil, is Nikon geen optie. Dat de A7/II/R vrij zwakjes presteren op hoge ISO (voor een full-frame sensor) wist ik al langer dan vandaag. Als je goede ruisprestaties wil bij hoge ISO, dan is de A7S de beste optie die momenteel op de markt is.

Comment

Working...
                                X