Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Kan je die alleen maar voor astrofotografie gebruiken, of kan je er ook de "aardse onderwerpen" mee fotograferen?
Als die alleen maar bruikbaar is voor astrofotografie, dan zullen ze er geen enorme aantallen van verkopen, maar er zijn er natuurlijk wel die zo'n camera heel goed kunnen gebruiken.
Nikon zal de denken dat alles op de aarde wel al eens gefografeert is nu
Dat er geen markt voor zou zijn heb ik niet gezegd hé, het gaat mij over de potentiële grootte van hun doelpubliek. Zeker als je de prijs van het toestel bekijkt en wanneer Nikon zelf al aangeeft dat het voor huis-, tuin- en keukenfotografie niet geschikt zou zijn?
Dat laatste is inderdaad jammer. Maar ik veronderstel dat het technisch te gecompliceerd zou raken zeker? Het allerbeste van twee werelden combineren in één toestel is al vaak een onmogelijkheid gebleken. Misschien zou het wel eens de moeite lonen om 'huis-, tuin- en keukenfoto's' van de d810a te zien. Wie weet valt het allemaal nog wel mee.
En die markt... Mensen die echt serieus met (amateur)astronomie bezig zijn, zullen wel bereid zijn dat te betalen. En wereldwijd zal dat toch een redelijk publiek zijn. Vergelijk het met 'gewone' fotografie, als ik mensen vertel hoeveel ik al in deze hobby gestoken heb (en ik zit nog niet eens op full frame of met studiomateriaal of zo), dan zijn er ook veel die mij zot verklaren.
Comment