Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d810A aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d810A aangekondigd

    eens benieuwd wat dit zal voorstellen, aan 36MP met een iso 51200???
    wel een prijzige release...

    http://www.photofacts.nl/fotografie/...ampaign=week5-
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: nikon d810A aangekondigd

    Zou "het" toestel voor astrofotografie zijn!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: nikon d810A aangekondigd

      Kan je die alleen maar voor astrofotografie gebruiken, of kan je er ook de "aardse onderwerpen" mee fotograferen?
      Als die alleen maar bruikbaar is voor astrofotografie, dan zullen ze er geen enorme aantallen van verkopen, maar er zijn er natuurlijk wel die zo'n camera heel goed kunnen gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: nikon d810A aangekondigd

        The camera is otherwise identical to the D810, but Nikon does warn that, due to its modifications, the D810A is not recommended for general photography.
        Bron: http://petapixel.com/2015/02/10/niko...rophotography/

        Comment


        • #5
          Re: nikon d810A aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
          voor een kleine markt dus, met een mooie prijs...

          Comment


          • #6
            Re: nikon d810A aangekondigd

            Vergeet dit aub asap.
            Naast het toestel zal je wel iets betere apparatuur nodig hebben dan enkel een lens ...
            Stilaan een echte telescoop, electronisch gestuurd ... en dan heb je snel een investering die pakken hoger komt te liggen dan dit ding ...
            Zelf opteer ik dan voor een degelijke systeemcamera. Bij sterrenfotografie zijn korte belichtingstijden niet gekend en of ik dan 1 min moet belichten of 15 maakt niets uit.
            De telescoop-kwaliteit met bijhorende randapparatuur zal dan evenveel bepalend zijn voor de te leveren kwaliteit.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: nikon d810A aangekondigd

              Ik heb het net gelezen en ik vraag me eerlijk gezegd af of ze niet stillekesaan compleet zot geworden zijn bij Nikon. We (natuur- en sportfotografen) zitten al jaren te wachten op een DX-sensor met een voldoende grote buffer en hoge ISO-capaciteiten, liefst in een body met de robuustheid van een D300, en dan lanceren ze een D810A voor astrofotografen??????
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: nikon d810A aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Ik heb het net gelezen en ik vraag me eerlijk gezegd af of ze niet stillekesaan compleet zot geworden zijn bij Nikon. We (natuur- en sportfotografen) zitten al jaren te wachten op een DX-sensor met een voldoende grote buffer en hoge ISO-capaciteiten, liefst in een body met de robuustheid van een D300, en dan lanceren ze een D810A voor astrofotografen??????
                eigenlijk heb je volledig gelijk wist ook niet dat ie niet geschikt was voor normale fotografie (anders was de hoge iso mss interessant geweest)
                nu canon met een nieuwere 7dII gekomen is zullen ze er wel werk van maken denk ik
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: nikon d810A aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                  Ik heb het net gelezen en ik vraag me eerlijk gezegd af of ze niet stillekesaan compleet zot geworden zijn bij Nikon. ... en dan lanceren ze een D810A voor astrofotografen??????
                  'k Denk niet dat ze zot aan het worden zijn en dat je niet ver moet zoeken naar de reden van de D810A. Nikon heeft al lang een nauwe relatie met NASA als "hofleverancier". Waarschijnlijk voor hen ontwikkeld en nu ze die toch hebben, kunnen ze er een niche mee invullen en zo nog een graantje meepikken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon d810A aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                    Ik heb het net gelezen en ik vraag me eerlijk gezegd af of ze niet stillekesaan compleet zot geworden zijn bij Nikon. We (natuur- en sportfotografen) zitten al jaren te wachten op een DX-sensor met een voldoende grote buffer en hoge ISO-capaciteiten, liefst in een body met de robuustheid van een D300, en dan lanceren ze een D810A voor astrofotografen??????
                    Zou zoiets niet ontwikkeld zijn in opdracht van NASA of zo'n soort organisatie in zo'n aantal dat een productierun gerechtvaardigd zou zijn en ze gedacht hebben: van de rest komen we ook wel af.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon d810A aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                      Ik heb het net gelezen en ik vraag me eerlijk gezegd af of ze niet stillekesaan compleet zot geworden zijn bij Nikon. We (natuur- en sportfotografen) zitten al jaren te wachten op een DX-sensor met een voldoende grote buffer en hoge ISO-capaciteiten, liefst in een body met de robuustheid van een D300, en dan lanceren ze een D810A voor astrofotografen??????
                      Dus als u niet geïnteresseerd bent, dan is er sowieso geen markt voor? Ik denk dat er wereldwijd heel wat mensen hierop zitten te wachten. En mocht ik het geld over hebben (allé ja, moest ik mijn vrouw kunnen overtuigen ), ik kocht hem ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon d810A aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Vergeet dit aub asap.
                        Naast het toestel zal je wel iets betere apparatuur nodig hebben dan enkel een lens ...
                        Stilaan een echte telescoop, electronisch gestuurd ... en dan heb je snel een investering die pakken hoger komt te liggen dan dit ding ...
                        Zelf opteer ik dan voor een degelijke systeemcamera. Bij sterrenfotografie zijn korte belichtingstijden niet gekend en of ik dan 1 min moet belichten of 15 maakt niets uit.
                        De telescoop-kwaliteit met bijhorende randapparatuur zal dan evenveel bepalend zijn voor de te leveren kwaliteit.
                        Niet noodzakelijk. Voor gewone sterrefotos met lange sluitertijd heb je al genoeg met een volginstallatie van een dikke €300 (of zelfs een diy barndoor) en de resultaten zullen met dit toestel wel beter zijn dan met de gewone d800. Als je natuurlijk voor echte deepsky gaat, heb je wel gelijk, maar dat geldt ook als je dergelijke fotografie wil gaan doen met een systeemcamera.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon d810A aangekondigd

                          Kleine aanvulling, in Vlaanderen zul er niet veel mee kunnen doen, want door het overvloedige licht zijn de echte lange sluitertijden toch niet haalbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon d810A aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Zou zoiets niet ontwikkeld zijn in opdracht van NASA of zo'n soort organisatie in zo'n aantal dat een productierun gerechtvaardigd zou zijn en ze gedacht hebben: van de rest komen we ook wel af.
                            Post #9

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon d810A aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              Dus als u niet geïnteresseerd bent, dan is er sowieso geen markt voor? Ik denk dat er wereldwijd heel wat mensen hierop zitten te wachten. En mocht ik het geld over hebben (allé ja, moest ik mijn vrouw kunnen overtuigen ), ik kocht hem ook.
                              Dat er geen markt voor zou zijn heb ik niet gezegd hé, het gaat mij over de potentiële grootte van hun doelpubliek. Zeker als je de prijs van het toestel bekijkt en wanneer Nikon zelf al aangeeft dat het voor huis-, tuin- en keukenfotografie niet geschikt zou zijn?
                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

                              Comment

                              Working...
                              X