beste mensen,
zou graag een nieuwe camera kopen om ermee te leren fotograferen.
hij zou voor zowat van alles gebruikt worden portret foto's / foto's van bewegende dieren in de verte op een strand.
Nu heb je beide camera's in een kit met 18 - 55 lens
canon : 18-55mm iS II
nikon : NIKON AF-S 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
wat naar mijn gevoel veel te weinig zoom geeft.
Heb dit weekend een nikon d3200 mogen uittesten en moet zeggen dat dit mij goed bevallen is .
Alles is redelijk duidelijk de guide stand geeft ook zeer netjes weer voor wat alles staat.
Alleen zit ik snel tegen het maximaal zoombereik .
Dus het plan is vroeg of laat ( eerder laat ) een 2de lens te kopen met wat meer zoombereik.
Nu zag ik voor de nikon een :
- NIKON AF-S 55-200MM F/4-5.6G ED VR DX
- NIKON AF-S 55-300MM F/4.5-5.6G ED VR DX
zou een van deze lenzen wat zijn voor een wat ik ermee wil doen en is dit een leuke aanvulling van de d3200.
bedankt op voorhand
zou graag een nieuwe camera kopen om ermee te leren fotograferen.
hij zou voor zowat van alles gebruikt worden portret foto's / foto's van bewegende dieren in de verte op een strand.
Nu heb je beide camera's in een kit met 18 - 55 lens
canon : 18-55mm iS II
nikon : NIKON AF-S 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
wat naar mijn gevoel veel te weinig zoom geeft.
Heb dit weekend een nikon d3200 mogen uittesten en moet zeggen dat dit mij goed bevallen is .
Alles is redelijk duidelijk de guide stand geeft ook zeer netjes weer voor wat alles staat.
Alleen zit ik snel tegen het maximaal zoombereik .
Dus het plan is vroeg of laat ( eerder laat ) een 2de lens te kopen met wat meer zoombereik.
Nu zag ik voor de nikon een :
- NIKON AF-S 55-200MM F/4-5.6G ED VR DX
- NIKON AF-S 55-300MM F/4.5-5.6G ED VR DX
zou een van deze lenzen wat zijn voor een wat ik ermee wil doen en is dit een leuke aanvulling van de d3200.
bedankt op voorhand
Comment