Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

    Ik ben zelf volledig nieuw hier op het forum, maar kan je alleszins mijn ervaring meegeven van de D3200. Ik ben sinds mei van dit jaar de eigenaar van deze Nikon en ik moet je erbij vertellen dat dit mijn eerste DSLR is.

    Ik heb eigenhandig heel wat research op het net gedaan vooraleer ik tot de aankoop overging. Uiteindelijk heeft een interessante prijsaanbieding en de vele positieve reviews mij doen kiezen voor de D3200. In de doos zaten twee kitlenzen, de 18-55 GII ED (Niet de VR) en de complementaire 55-200 VR ED.

    In mijn ogen de positieve punten van de D3200:
    - Heel gebruiksvriendelijk. (Zowel met de 'GUIDE' knop als de vele tutorials op YT)
    - Een echt lichtgewicht en compact, maar dat zijn de meeste instap dslr's.
    - Hoge MP sensor (24+) en 1080P video zijn echte troeven.

    Het enige minpunt dat ik tot nu toe kan opmerken is dat in de hogere ISO waardes (soms zelfs reeds bij 800) je de ruis heel snel opmerkt.

    Ik heb ondertussen de kitlenzen aan de kant geschoven en ik heb mij een 35 mm (1.8g) portretlens en de alleskunner 18-200mm VRII aangeschaft. Zeker de 18-200 kan ik je zeker aanraden. Deze heb ik allebei tweedehands aangekocht om de prijs wat te drukken.

    Hopelijk ben je wat met deze korte review!

    Gr

    Icon
    Nikon D3200 / 35mm 1.8 G ED / 18-200mm 3.5-5.6 G VR II ED

    Comment


    • #17
      Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

      de kogel is door de kerk het is een nikon d3200 geworden met een 18 - 105 mm 3.5-5.6 G VR ED DX lens geworden

      Comment


      • #18
        Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

        veel plezier ermee!
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

          Ik heb me op oudjaar ook dit toestel aangeschaft omdat mijn d3100 stuk is. Denk er aan om bij je 18-105 ook en lichtsterke prime (bv 35 mm) aan te schaffen : je gaat er veel plezier aan hebben.
          Veel plezier.
          Fuji x 100 f

          Comment


          • #20
            Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

            Oorspronkelijk geplaatst door vlc4 Bekijk bericht
            dus u zou eerder voor de canon gaan is deze kwa specificatie's beter of is dit echt wat persoonlijk zoals apple vs android ieder zijn zin daarin ? allebei nette os'en
            De Canon 1200D heeft toch een aantal features die de Nikon D3200 niet heeft, zoals:
            - echte MLU (Mirror lock up)
            - AEB (Automatic Exposure Bracketing)
            - HSS (High Speed Sync)
            - De Liveview implementatie van Canon is ook stukken beter dan die van Nikon (exposure simulation, live histogram, aperture control,...)

            Als je al deze features wil in een Nikon body, moet je al direct naar de D7xxx reeks. Bij Canon zit dat gewoon allemaal in een instap body
            Toch veel plezier gewenst met je D3200.
            Last edited by dleemans; 1 januari 2015, 20:07.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              De Canon 1200D heeft toch een aantal features die de Nikon D3200 niet heeft, zoals:
              - echte MLU (Mirror lock up)
              - AEB (Automatic Exposure Bracketing)
              - HSS (High Speed Sync)
              - De Liveview implementatie van Canon is ook stukken beter dan die van Nikon (exposure simulation, live histogram, aperture control,...)

              Als je al deze features wil in een Nikon body, moet je al direct naar de D7xxx reeks. Bij Canon zit dat gewoon allemaal in een instap body
              Toch veel plezier gewenst met je D3200.
              Daar heb je ook een punt.
              Maar MLU, AEB zie ik beginners niet snel gebruiken. Dat kan je ook zeggen van mijn argument over de grip dan weer.
              Maar dat kaartje onderin steken is geen goed idee van canon. Het toestel wordt al snel eens op een nat oppervlak gezet en de rest kan je raden...

              HSS impliceert dan weer dat de gebruiker een HSS flits zal kopen (moet je ook de prijs durven zeggen van die flits want em kost meer dan de body). Wat eigenlijk bedoelt is voor reportagefotografie.
              Ik zie een reporter voor de krant nog niet rondlopen met een 1200tje LOL.
              En zo kunnen we nog even door gaan want er zijn nog zaken die zowel de Canon als de Nikon niet hebben.

              Je weet ook dat het de bedoeling is van de fabrikanten dat je later eventueel doorstroomt naar de duurdere modellen.
              Leren rijden doe je best op een sterke, eenvoudige en goedkope fiets.
              En welk toestel je later zal kopen zal veel afhangen van wat soort fotografie je doet.
              Want ook in de duur toestellen zitten dan weer dingen te kort die de nog duurdere dan weer wel hebben. Zoals microadjust bv wat ook niet zo onbelangrijk is.
              Zo is de Canon 6D mijn inziens de gehandicapte versie van de 5D. En dat zijn niet echt goedkope toestellen heh.
              Technisch kunnen ze een 5D maken aan een 6D prijs maar dat willen ze je niet gunnen.
              Daar zit allemaal strategie achter.

              Een sterk nadeel bv bij Canon is dat de zoeker geen 100% dekking geeft.
              Is zeker als beginner EXTREEM vervelend omdat wat je ziet niet is wat op de foto komt!!
              Moet je gaan zoeken bij Canon bij de modellen waar de portemonee goed gerokken mag worden. Daar waar Nikon dit wel op zijn instappers heeft.

              Hier ging de keuze tussen de C1200 en de N3200 en ik denk dat de 3200 echt geen slechte keuze is.
              Alle basics zitten er op. Perfect voor een beginner.

              In het begin toen de Nikon 3000 uitkwam was ik er geen voorstander van omdat er een keislechte CCD sensor in zat.
              Nu is dat allemaal veel verbeterd bij Nikon daar waar Canon er eerder kwaliteit van af doet op zijn instappers.
              Vroeger was de 400, 450, 500.... de instapreeks bij canon en daar hebben ze nu een lowcost reeks 1000, 1100, 1200 onder gezet om de mensen te lokken.
              Ik heb nooit begrepen waarom canon die modellen uitgebracht heeft.
              Maar daar waar Nikon er verbeteringen aan brengt stopt Canon er juist verslechteringen in.

              Let op, dit is een momentopname. Binnen een paar maanden kan het landschap er al weer anders uit zien en is er een model van canon die beterkoop is.

              Zo heb ik recent gelezen dat er een nieuwe trend aankomt van highres toestellen gepland voor 2015/16. Allemaal nog groot geheim nu maar het zal direct al ons huidig toestellen klein en groot laten verbleken bij wat ze in petto hebben.
              Last edited by xafke; 2 januari 2015, 00:55.

              Comment

              Working...
              X