Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D IV of 7D II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Canon 1D IV of 7D II

    Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
    Idd, en zeker als je cropt (meestal met vogels) zal je altijd wat ruisonderdrukking moeten toepassen. Ik gebruik Lightroom om ruis weg te werken en exporteer daarna naar CS6 waar ik mbv layers het onderwerp weer 'vrijmaak' van ruisonderdrukking zodat de details weer tevoorschijn komen. Maar ik probeer toch niet boven iso 1600 te gaan, zowel toen met de 1D4 als nu met de 7D2.
    Ik denkt dat met lagen werken de beste methode is (alhoewel ik het zelf teveel werk vind). Op die manier kan je verscherping op de vogel toepassen zonder hierdoor de ruis op de achtergrond (opnieuw) te voorschijn te brengen.
    Met ISO 1600 zou ik zeer tevreden zijn, alhoewel er voldoende andere redenen zijn om van een 7D naar een 7DII over te stappen.

    Comment


    • #92
      Re: Canon 1D IV of 7D II

      Soms loopt het niet als je gepland had

      Ik had beslist om voor de 7D II te gaan tot ik van de secretaresse van de persoon die zijn 1D IV te koop aanbood een mailtje kreeg dat hij akoord ging met mijn bod dat onder de 1000 euro lag.

      Nu zullen jullie zeggen dat is wel heel laag en dus verdacht en ik dacht dat dus ook.
      Tot ik het verhaal hoorde waarom hij hem weg deed en de camera echt zag en kon testen.

      De camera is dus echt als nieuw zonder ook maar een schrammetje en heeft wel degelijk minder dan 2000 clicks.
      De man is een vastgoedmakelaar en had het toestel gekocht om woningen te fotograferen en ook voor 1 reis naar Kenia gebruikt.

      Hij kwam er al vlug achter dat dit niet het geschikte toestel was voor zijn job en is dan over gestapt naar een compacter toestel.
      Omdat de camera daarna enkel in de kast stond stof te vergaren heeft hij dan maar beslist om hem te verkopen ( vermoedelijk ook omdat hij ondertussen voor de belastingen toch afgeschreven was )

      Toen ik aan de bediende waarmee ik al die tijd gemaild en gebeld had over de camera vroeg waarom hij dan toch met mijn laag bod akoord ging,zei ze dat er teveel tijd en dus geld kroop in het beantwoorden van alle telefoontjes en mails die binnenkwamen over de camera en hij dus liever voor de korte pijn ging en zijn verlies erbij nam.

      Hij werd bovendien niet heimelijk onder tafel verkocht maar in een betrouwbare omgeving met de nodige papieren erbij.

      Nu weet ik ook wel dat ik geen garantie meer heb en de 7D II up to date is en meer toeters en bellen heeft die zonder twijfel ook nuttig zijn zullen zijn maar ik heb in het verleden de 1D IV al eens gehad en was daar heel tevreden over en altijd spijt gehad dat ik hem weer verkocht had.

      Daarbij komt dan nog dat ik gewoon ben op de 1D reeks en hij perfect tussen mijn Canon 5D II en 7D eerste versie past met zijn 1,3 cropfactor.

      Misschien krijg ik als de foto's gemaakt met de 7D II hier later beginnen binnen te komen spijt dat ik toch niet voor de 7DII gegaan ben maar het aanbod was gewoon te mooi om te laten liggen.

      En uit die Canon 1D IV zal ik ook wel deftige plaatjes krijgen denk ik


      Toch aan iedereen bedankt om mee te denken over mijn beslissing
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #93
        Re: Canon 1D IV of 7D II

        Je hebt dus een heel goede deal gedaan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #94
          Re: Canon 1D IV of 7D II

          Minder dan 1000 euro...wow. Een 1D4 voor de prijs van een 1D3 Gefeliciteerd!
          Flickr

          Comment


          • #95
            Re: Canon 1D IV of 7D II

            Inderdaad een Dovyaanse heel sssssssssscherpe prijs. Als er hier nog iemand is die tegen zo'n bedrag een 1D IV of 1Ds III in superstaat wegdoet, ben ik ook kandidaat hoor!
            Succes met de koop/het koopje!

            Comment


            • #96
              Re: Canon 1D IV of 7D II

              over de scherpte van de dovy prijs heb ik mijn twijfels
              over jouw deal heb ik helemaal geen twijfels, nieuw spreekwoord kan gelanceerd worden
              "if it's to good to be true, it IS/CAN BE true"

              Ben altijd al fan geweest van 1.3 crop naast full frame
              Succes met je aanschaf
              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

              Comment


              • #97
                Re: Canon 1D IV of 7D II

                Ik heb net de firmware ge-upload want zelfs die stond nog op de eerste versie.
                Niet dat iedereen dat belangrijk vindt maar toch maar even gedaan Canon brengt die niet voor niks uit,hé

                Met die camera is dus echt niet 'gewerkt' alles stond nog gewoon op fabrieksinstellingen

                Dan koop je toch niet zo'n camera maar een gewoon instapmodel of zie ik dat nu zo verkeerd ?
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                Comment


                • #98
                  Re: Canon 1D IV of 7D II

                  Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
                  Inderdaad een Dovyaanse heel sssssssssscherpe prijs. Als er hier nog iemand is die tegen zo'n bedrag een 1D IV of 1Ds III in superstaat wegdoet, ben ik ook kandidaat hoor!
                  Succes met de koop/het koopje!
                  Hij stond nochtans bijna twee weken gewoon op Kapaza maar wel met een vraagprijs van 1900 euro en dat heeft veel kandidaten afgeschrikt denk ik.

                  Omdat de 7D II nieuw minder ging kosten heb ik dat ook aangebracht als argument voor mijn 'stout' bod en hij is dan naar mijn gedacht bang geworden dat hij de camera aan de straatstenen niet meer kwijt zou krijgen eens de 7D II echt gelanceerd zou zijn.

                  De rest is puur een samenloop van omstandigheden geweest denk ik .
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #99
                    Re: Canon 1D IV of 7D II

                    Ah ja, ok, dan weet ik om welke het ging, die had ik inderdaad zien staan ... Nooit gedacht dat die voor de helft de deur zou uitgaan ... Nice work!

                    Comment


                    • Re: Canon 1D IV of 7D II

                      Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                      Soms loopt het niet als je gepland had

                      Ik had beslist om voor de 7D II te gaan tot ik van de secretaresse van de persoon die zijn 1D IV te koop aanbood een mailtje kreeg dat hij akoord ging met mijn bod dat onder de 1000 euro lag.

                      Nu zullen jullie zeggen dat is wel heel laag en dus verdacht en ik dacht dat dus ook.
                      Tot ik het verhaal hoorde waarom hij hem weg deed en de camera echt zag en kon testen.

                      De camera is dus echt als nieuw zonder ook maar een schrammetje en heeft wel degelijk minder dan 2000 clicks.
                      De man is een vastgoedmakelaar en had het toestel gekocht om woningen te fotograferen en ook voor 1 reis naar Kenia gebruikt.

                      Hij kwam er al vlug achter dat dit niet het geschikte toestel was voor zijn job en is dan over gestapt naar een compacter toestel.
                      Omdat de camera daarna enkel in de kast stond stof te vergaren heeft hij dan maar beslist om hem te verkopen ( vermoedelijk ook omdat hij ondertussen voor de belastingen toch afgeschreven was )

                      Toen ik aan de bediende waarmee ik al die tijd gemaild en gebeld had over de camera vroeg waarom hij dan toch met mijn laag bod akoord ging,zei ze dat er teveel tijd en dus geld kroop in het beantwoorden van alle telefoontjes en mails die binnenkwamen over de camera en hij dus liever voor de korte pijn ging en zijn verlies erbij nam.

                      Hij werd bovendien niet heimelijk onder tafel verkocht maar in een betrouwbare omgeving met de nodige papieren erbij.

                      Nu weet ik ook wel dat ik geen garantie meer heb en de 7D II up to date is en meer toeters en bellen heeft die zonder twijfel ook nuttig zijn zullen zijn maar ik heb in het verleden de 1D IV al eens gehad en was daar heel tevreden over en altijd spijt gehad dat ik hem weer verkocht had.

                      Daarbij komt dan nog dat ik gewoon ben op de 1D reeks en hij perfect tussen mijn Canon 5D II en 7D eerste versie past met zijn 1,3 cropfactor.

                      Misschien krijg ik als de foto's gemaakt met de 7D II hier later beginnen binnen te komen spijt dat ik toch niet voor de 7DII gegaan ben maar het aanbod was gewoon te mooi om te laten liggen.

                      En uit die Canon 1D IV zal ik ook wel deftige plaatjes krijgen denk ik


                      Toch aan iedereen bedankt om mee te denken over mijn beslissing
                      De beste deal van je leven gedaan hoor Ronald, proficiat hoor !

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Canon 1D IV of 7D II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        De beste deal van je leven gedaan hoor Ronald, proficiat hoor !

                        grts
                        Sieg
                        Ja, aan de goede helft van een 7DII is er geen twijfel mogelijk.

                        Mooi verhaal, het vraagt tijd om tweedehands te kopen, maar echte koopjes bestaan nog, proficiat !

                        Comment


                        • Re: Canon 1D IV of 7D II

                          Interessant
                          Flickr

                          Comment


                          • Re: Canon 1D IV of 7D II

                            Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                            Bedankt voor het doorsturen

                            Heel interessant en volkomen mee eens, maar het is wel zo dat die vogelaars denk ik eerder voor een 1,6 dan een 1,3 cropcamera gaan kiezen.
                            Maar ik fotografeer niet enkel vogels en de 1DIV valt met zijn 1,3 faktor perfect tussen mijn 5D II en 7D in.

                            Maar dat buiten beschouwing gelaten heeft de 7D II nog wel meer troeven die hij kan uitspelen tegenover de 1D IV, bv. de stille sluiter, niet onbelangrijk als je in de natuur fotografeert.

                            Normaal had ik dan ook zeker de 7D II gekozen maar ik zal nu maar verklappen wat uiteindelijk echt de doorslag gegeven heeft.
                            De man heeft de 1D IV aan mij verkocht (of moet ik weg gegeven zeggen) voor 750 euro, daar koop ik momenteel nog maar amper een afgeleefde 1D III voor.

                            Dat kon ik toch niet laten liggen hoe goed de 7D II ook mag zijn.

                            Mijn 'oude' 7D kan ik later nog altijd vervangen door een nieuwe 7D II als de prijzen wat gezakt zijn maar zo'n deal als met deze 1D IV krijg ik nooit meer.
                            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                            Comment


                            • Re: Canon 1D IV of 7D II

                              Natuurlijk, ik zou die ook niet kunnen laten liggen voor die prijs, desnoods om door te verkopen met winst Het leek mij nog interessante info voor mensen die voor hetzelfde dilemma staan.
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X