Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

En er komt meer, op 18 december komt er een firmware update waar sluitersnelheden mogelijk zijn tot 1/32.000 sec.
    perfect om met groot diafragma te werken bij fel licht, ben benieuwd wat dat zal geven.
    At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

Comment

als ik deze camera koop en ik maar 1 lens wil hebben , welke moet ik nemen ? , ik zou vooral landscape doen , eventueel een beetje macro en street photography. En is de verticale grip samen met een zwaardere accu ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
        als ik deze camera koop en ik maar 1 lens wil hebben , welke moet ik nemen ? , ik zou vooral landscape doen , eventueel een beetje macro en street photography. En is de verticale grip samen met een zwaardere accu ?
        landscape, street én macro?? kan niet in één lens me dunkt, bij geen enkel merk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          landscape, street én macro?? kan niet in één lens me dunkt, bij geen enkel merk
          ok, macro laat ik vallen (zo dicht hoef ik niet te zitten) , welke lens is dan best ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
            ok, macro laat ik vallen (zo dicht hoef ik niet te zitten) , welke lens is dan best ?
            Volgens mij kan je niet verkeerd gaan met de kit met 18-55. Die lens is zeer allround met een vrij groot maximaal diafragma, tamelijk compact, en kan nog kortbij focussen voor als je wat close-ups (macro is teveel gevraagd) wil maken. Als het breder moet dan 18mm, dan kan je haast niet anders dan een 10-24 kiezen, maar dat kan je geen allround lens noemen. Ook de 18-135 blijkt een zeer veelzijdige lens met uitstekende kwaliteit te zijn, maar als je de lengte niet meteen nodig hebt, is de lichtsterkte van de 18-55 wellicht interessanter.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hallo,

Ik ben het met Pieter G. eens over de 18-55mm, maar de 18-135mm heeft een erg goede stabilisatie aan boord.
              In die mate zelfs dat je die ene stop minder daardoor makkelijk kan compenseren qua bewegingsonscherpte.
              Aan de andere kant kan je - uit eigen ervaring - met de 18-135mm wat dichter focussen dan met de 18-55mm - dus een betere close up (geen macro).
              Maar, als de de mm boven de 55 niet echt nodig hebt, dan is de 18-55mm een prima keuze.
              Ze komt hier ook geregeld voorbij in de koopjeshoek - even uitkijken

jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ok, hun payback mechanisme is ook niet echt 100% vloeiend te noemen.

De aankoop datum kan ik al niet zetten op de eerste dag dat ik hem gekocht, terwijl het toch van die datum is begonnen (actie).

Als ik het aankoopformulier invul, dus camera en lens en de daarbij horende aankoopprijs zegt hij telkens dat er een fout is.
                Er staat dan ook bij dat de fout gemarkeerd is, maar er is helemaal niets gemarkeerd.

Vrij onlogisch allemaal.
                EMBLEMATA.BE
                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Bij mij ging dat nochtans probleemloos (op de aankoopdatum na).
                  Papier is afgeprint en samen met aankoopbewijs onderweg naar UK.

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                  Ok, hun payback mechanisme is ook niet echt 100% vloeiend te noemen.

De aankoop datum kan ik al niet zetten op de eerste dag dat ik hem gekocht, terwijl het toch van die datum is begonnen (actie).

Als ik het aankoopformulier invul, dus camera en lens en de daarbij horende aankoopprijs zegt hij telkens dat er een fout is.
                  Er staat dan ook bij dat de fout gemarkeerd is, maar er is helemaal niets gemarkeerd.

Vrij onlogisch allemaal.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Door wat polsproblemen merk ik dat de "zware" D800 al gauw eens thuisblijft.

Dus ook hier veel interesse in de X-T1, alleen is het nogal een grote stap.
                    D800 en massa's mooi glas te koop zetten.
                    Wat heeft Fuji als vervanger voor de Nikkor 85/1.4 ?
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

• Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

Euh, geen appelen met peren vergelijken.
                      X-T1 is en blijft een toestel met een cropfactor, de D800 is een FF.
                      De brandpuntsafstanden blijven wel gelijk, maar op de X-T1 wordt je beeld gecropt alsof je zou werken met een 130 mm objectief.
                      Eeer je je materiaal in de vitrine plaatst, toch eerst even afchecken of die Fuji wel echt je ding is ... Heb al veel gezien dat er een FF-DSLR verkocht werd, vliegensvlug een Fuji X... aangeschaft om dan een paar weken later het laatste materiaal spotgoedkoop tweedehands te vinden. Voor mij wel leuk, minder voor de minder contente fotoliefhebber.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Wat heeft Fuji als vervanger voor de Nikkor 85/1.4 ?
                        Er is een 90mm F2 in ontwikkeling, voor eind 2015.http://www.fujifilm.com/products/dig..._lens/roadmap/
                        Maar er is de 56mm F1.2 en die is fenomenaal.
                        ...leeg...

Comment

Neen natuurlijk geen appelen met peren vergelijken, maar de momenten dat ik echt de d800 nodig had voor de moeilijke omstandigheden worden schaarser.
                          Ik doe geen commerciële opdrachten meer en wil meer de recreatieve toer op zonder in te boeten op kwaliteit.
                          Als ik dan zie wat er uit Fuji's komt dan lijkt dat een waardig alternatief.

Het gewicht en formaat zal dan geen reden meer zijn om de 'kodak' thuis te laten.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Het gewicht en formaat zal dan geen reden meer zijn om de 'kodak' thuis te laten.
                            Herkenbaar...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Maak eens een lijstje met het gewicht en de prijs van vergelijkbare lenzen van/voor Canon en Nikon APS-C's en Fuji en maak de som.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Maak eens een lijstje met het gewicht en de prijs van vergelijkbare lenzen van/voor Canon en Nikon APS-C's en Fuji en maak de som.
                                Even snel een vgl gemaakt.

X-T1: 440gr (129 x 90 x 47)
                                XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS: 310gr
                                totaal: 750gr

D800: 1000gr (146 x 123 x 82)
                                24-85: 475gr
                                24-70 (die ik meestal meezeul): 900gr
                                Totaal: 1475gr of zelfs 1900gr.

is bijna factor 2 zwaarder en een pak groter.

Idealiter koop ik een X-T1 er bij en bekijk ik hoe het me bevalt...alleen...het budget eh...

Comment

Working...
                                X