Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

    Nee ik kijk zeker niet neer op een compact, maar soms ben je beter met een goeie bridge dan een instapmodel DSLR.
    En ja met een gewone compact kan je ook mooie foto's maken, daar zitten ook goeie toestellen tussen, je moet alleen weten welke. Het nadeel is, dat je het niet vooraf kan gaan uit testen.
    Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

    Comment


    • #17
      Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

      Mijn visie is, een goeie fotograaf neemt zelfs met het minste wat er bestaat een goeie foto ( en daar behoor ik al niet bij), en dan heb ik het niet over de technische kant .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

        Misschien eens uitkijken naar een 50D of hoger en dan de drie STM lenzen naar gelang je ze nodig zou hebben.
        Ik bedoel de EF-S 10-18mm f 4.5-5.6 IS STM, EF-S 18-55mm f 3.5-5.6 IS STM , EF-S 55-250mm f 4-5.6 IS STM.
        Of enkel de EF-S 10-18mm f 4.5-5.6 IS en de STM en de EF-S 18-135mm f 3.5-5.6 IS STM.
        Buiten uw 50mm is uw ander glas ook niet zo denderend.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

          Ipv geld te spenderen aan een nieuwe body, zou je m.i. beter glas moeten aanschaffen: die 50mm is ok, maar die 2 EF-S lenzen zijn niet bepaald toppers.
          Uit een 1000D kan je echt wel goeie fotos halen (zie mijn portfolio), maar zet er dan wel deftig glas op, en leer ook beter fotograferen.
          Als je altijd "alles op automatisch" doet, en het moet altijd snel gaan, dan zal een "betere" body niet veel helpen.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

            De grootste winst gaat niet komen van een nieuw toestel maar weten wat je doet. Het verschil tussen een instap toestel en mijn 5d is voor de meeste mensen amper zichtbaar op een afgedrukte foto. Als die onder goede omstandigheden gemaakt is. Ik zou in jou geval mss overwegen om een high end compact te kopen. Iets als ezn sony rx 100 versie 3 onder tussen al denk ik.
            Natuurlijk zijn de instap dslr camera's er wel op vooruit gegaan tov jou toestel maar ik twijfel of je er de beoogde resultaten mee gaat halen.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #21
              Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
              en vind de laatste tijd dat de foto's minder en minder scherp zijn.
              Wat is daar de reden van?

              Comment

              Working...
              X