Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HX50v vs TZ40, welke kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HX50v vs TZ40, welke kiezen?

Hoi hoi,

Ik heb mijn camera nog altijd niet gekocht omdat ik steeds twijfel tussen de HX50V van sony en de TZ40 van Panasonic.

Beide hebben wifi, gps, 16/9, panorama, ...

Wat is jullie mening aub?

Als ik een check doe van de features die ik graag had gehad, kom ik deze lijst uit van 12 camera's. Is er ééntje dat nog beter is dan de TZ40 of HX50V?

Mvg,
    N

Re: HX50v vs TZ40, welke kiezen?

Beide toestellen zijn nu te koop voor ca.€250 en zijn mekaar waard.
    De 30x zoom van de Sony ga je normaal nooit gebruiken, zelfs 20x is al heel wat.
    De Sony ligt volgens mij iets minder leuk in de hand maar dat is persoonlijk.
    Heb de TZ40 na lang wikken en wegen vorig jaar gekocht voor mijn echtgenote en we zijn er erg tevreden over.
    Beide toestellen zijn perfecte reistoestelletjes, volg gewoon je intuitie.
    Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luc1946 Bekijk bericht
      Beide toestellen zijn nu te koop voor ca.€250 en zijn mekaar waard.
      De 30x zoom van de Sony ga je normaal nooit gebruiken, zelfs 20x is al heel wat.
      De Sony ligt volgens mij iets minder leuk in de hand maar dat is persoonlijk.
      Heb de TZ40 na lang wikken en wegen vorig jaar gekocht voor mijn echtgenote en we zijn er erg tevreden over.
      Beide toestellen zijn perfecte reistoestelletjes, volg gewoon je intuitie.
      Luc
      Bedankt voor je antwoord.
      Er zijn nu 3 toestellen bij gekomen, daar de prijs toch wel heel wat in de buurt ligt.
      Rugged camera's: Olympus TG3, Panasonic FT5 en de Nikon AW120

Zijn deze de HX50V/TZ40 waard? Want de rugged is wel een groot pluspunt. Toestel dient ook op vakantie (strand, snorkelen, duiken, ...) en in de garage of bij de verbouwingen

Comment

Mijn ouders hebben een HX50V ik persoonlijk zou de versie zonder GPS nemen. Omdat ik niet geotag en dat het batterijleven alleen maar ten goede komt.
        De HX50 dus. Wat deze wel als voordeel heeft vind ik is de Auto_focus Face detection. Klik 2 maal op de set button en je stelt scherp op het gezicht dat je kiest. Daarna beweeg je de camera of de persoon en de autofocus blijft de persoon in kwestie volgen. Dit is een functie die van grote toestellen komt zoals de a77 (google effe face detection auto focus)

En ik moet zeggen dit gaat echt goed.
        30x zoom bestaat idd maar als je naar 100% crop kijkt valt dit heel zwaar tegen. (veel ruis/noise) in de jpeg.
        Verder wel een prettig toestel dat bij ons hier wel goed in de hand ligt. Batterij leven is zeer goed.
        Stil toestel ook en eenvoudige menutjes. Video is goede kwaliteit.

Al bij al zijn we zeer tevreden over de Sony.

Comment

Zelf heb ik de TZ40 en ben er tevreden over, maar Sony heeft ook goede toestellen.
          Rudi

Comment

Working...
          X