Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    7D mk2, de 6d, of 70D. Het wordt er niet gemakkelijker op. Nu, ik doe
    geen sport of vogels of actie; alleen maar straatfotografie en wat stad-
    en landschappen. Dus voor mij eigenlijk de 6D. Maar welke lens is nog
    maar de vraag. Nu doe ik alles met een 85 1.8 Onopvallend, klein plus
    een prima bokeh. Af en toe in de stad een 35 2.0. En dat is het. Bij een
    6D denk ik al vlug aan een 70-200, maar dat is echt veel te groot om op
    straat te gaan trekken.
    Sommigen heb ik door de lens recht in de ogen gekeken, maar 95% van alle personen die ik op straat heb gefotografeerd heeft het niet eens beseft dat ze gefotografeerd werden. Dit, alhoewel de afstand vaak niet meer dan een 2-3 tal meter was. En dit met die zogezegd "opvallende witte toeter van een 70-200". En nooit is mij iemand komen zeggen: "meneer, dat mag je niet..."
    De manier waarop je je gedraagt tijdens het fotograferen is veel belangrijker dan de grootte van uw fototoestel of uw lens.
    En die 70-200 kan je tot volle tevredenheid op uw crop of FF camera gebruiken.
    Ikzelf gebruik de goedkope f4 versie zonder IS. Die lens is niet zo zwaar en zeker al niet zo volumineus als de 2.8, en die kan je een lange tijd achter je aan slepen. Kwaliteit is uitstekend.
    En wat die uitzonderlijke bokeh van een 2,8 lens voor zou hebben op een f4 mag je ook relativeren, tenzij je constant volopen fotografeert. Je zal trouwens een mooiere onscherpe achtergrond hebben met een 70-200 op f4 dan met een 24-70 op f2,8 aangezien je toch een lichte tele-shooter bent, en dus toch eerder naar de 70 - 135 waarden zal neigen.
    En een prime zoals de 135 f2, zal ook uitstekend zijn, maar voor straatfotografie is een goede zoom toch niet te versmaden(als je de keuze hebt), want zoals je zegt : scherpstellen moet snel gaan, maar als je dan ook nog eens een spurtje moet inzetten om de juiste afstand te krijgen, ja waar zit dan je voordeel van een snelle focus? Tenzij je sneller loopt dan scherpstelt? en dan nog terzelfdertijd.
    Veel hangt natuurlijk af van de manier waarop je fotografeert.

Scherpte, bokeh, zoom, diafragma en al die 'belangrijke' zaken: relativeer ze. Eens je een goede foto gemaakt hebt, wordt dit allemaal bijzaak.
    Last edited by maniac; 23 september 2014, 21:27.

Comment

Toevalig heb ik die Sigma 50mm ART en de bokeh valt heel goed mee hoor. Ik ben uiterst tevreden van dit objectief.
      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Toch het lezen waard (terug OnT)

http://www.dpreview.com/articles/550...eos-7d-mark-ii

Comment

Met die 10 beelden per seconde van de nieuwe 7D II heb ik ook m'n vragen. Is dit niet alleen mogelijk in de 'beste' situatie : manuele scherpstelling, iso en diafragma en (hoge) sluitertijd met vaste waarde ?
          Nu heb ik een Canon 40D met 6,5 fps maar dat haal ik amper

Comment

Klopt inderdaad, de opgegeven max fps is steeds in de beste situatie (moet daarom niet in de manuele stand zijn)
            Maar dat geldt voor elke camera hoor.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

De sluitertijd moet uiteraard kort genoeg zijn om 10 foto's per seconde te kunnen maken, maar de AF van de 7D MKII zou moeten blijven werken terwijl die camera 10 foto's per seconde maakt (bij de 1DX kan dat tegen 12 foto's per seconde, en die kan tot 14 foto's per seconde maken zonder AF).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Voortgaande op deze site

is de hoge ISO een heel stuk beter dan de voorganger, en tot 3200-6400 op de hoogte van de 5D MkII.

Ook tov de 70D is er nog vooruitgang.

AF tot f:8 op het centrale punt, en zelfs terug een verwisselbaar matglas.
                Last edited by palombian; 24 september 2014, 21:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Voortgaande op deze site

is de hoge ISO een heel stuk beter dan de voorganger, en tot 3200-6400 op de hoogte van de 5D MkII.

Ook tov de 70D is er nog vooruitgang.

AF tot f:8 op het centrale punt, en zelfs terug een verwisselbaar matglas.
                  Die hoge iso is inderdaad beter dan bij het eerste model, maar tegenover de 700D zie ik eigenlijk niet echt een verbetering (het ontwerp van de 700D is ook wel 4 jaar jonger dan dat van de 7D, de sensor is ondertussen ook verbeterd).
                  De nieuwe sensor is dus vooral voor de live view AF een grote verbetering, als het over hoge iso gaat is die wel goed, maar zeker niet zichtbaar beter dan bij de laatste modellen zonder de dual-pixel technologie.
                  In vergelijking met andere merken doet de 7D MKII het op hoge iso zeker niet slechter dan camera's van andere merken met een sensor die ongeveer even groot is.

Maar de 10 foto's per seconde en het nieuwe AF-systeem geven deze camera wel een voorsprong op alle andere DSLR's met crop sensor die er op dit ogenblik te koop zijn.
                  De AF sensors zijn over een heel groot deel van het beeld verdeeld zodat je altijd wel het juiste AF-punt kan kiezen om de foto van de eerste keer juist te kadreren.
                  Voor iemand die actie wil fotograferen is de 7D MKII een heel goede keuze, maar je kan die natuurlijk ook probleemloos voor andere soorten fotografie gebruiken.
                  Dat die even goed tegen de regen zou kunnen als een 1DX is ook een groot voordeel, dan hoef je de camera niet weg te steken tijdens een stortbui (met de 1DX blijf ik dan gewoon verder fotograferen).

Omdat de andere merken de filtertjes voor de sensor hebben verwijderd dacht ik dat ze dat bij de 7D MKII ook zouden doen (voor zover ik kan zien bij de concurrentie is er wel een verschil, maar het is niet zo spectaculair).
                  Dat hebben ze misschien achter de hand gehouden voor de 7D MKIII (of een 7D MKIIs)...
                  BD0338BE

Comment

@ Bart, zolang een toestel een pop-up flitser heeft zou ik er weinig vertrouwen in hebben om ermee in de regen te staan.

grts
                    Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      @ Bart, zolang een toestel een pop-up flitser heeft zou ik er weinig vertrouwen in hebben om ermee in de regen te staan.

grts
                      Sieg
                      Ik heb met de 7DmkI al regelmatig in de regen gefotografeerd en nog nooit problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Ik heb met de 7DmkI al regelmatig in de regen gefotografeerd en nog nooit problemen gehad.
                        Ik heb 'm indertijd ook gehad en had er wel miserie mee in de regen.
                        Het water kwam binnen langs de flitser

Maar ik had er ook nog een Batterijgrip opstaan en langs daar kan er ook water binnen geraken

grts
                        Sieg

Comment

Redeneer ik juist, of niet ?
                          Ik heb nu een ouwe Canon die tot 1600 ISO kan, met duidelijk ruis die in PS (deels) weggewerkt kan worden. Met een polarisatiefilter er ook nog eens voor zijn m'n sluitertijden dikwijls bedroevend laag.
                          De nieuwe 7D mk II kan veel hogere ISO waarden aan, tot 16000 mits ook hier "wat" ruis. Klopt het dat ik met die 7DII hogere sluitertijden haal met dezelfde lenzen én pola-filter in dezelfde omstandigheden, vanwege de hogere ISO die ik dan kan (laten) kiezen ? Dus minder kans op bewogen beelden, dus ook voor avondwandelingen in de stad een pluspunt ? Domme vraag mss ...

Comment

geen domme vraag maar en een juiste redenering (hoewel tot 16000 een beetje veel zal zijn)
                            als je de lichtgevoeligheid van je sensor 3 stops opschroeft (iso12800) zal je sluitertijd 3 keren halveren
                            van 1/15de sec naar 1/125ste sec bvb
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
                              Redeneer ik juist, of niet ?
                              Ik heb nu een ouwe Canon die tot 1600 ISO kan, met duidelijk ruis die in PS (deels) weggewerkt kan worden. Met een polarisatiefilter er ook nog eens voor zijn m'n sluitertijden dikwijls bedroevend laag.
                              De nieuwe 7D mk II kan veel hogere ISO waarden aan, tot 16000 mits ook hier "wat" ruis. Klopt het dat ik met die 7DII hogere sluitertijden haal met dezelfde lenzen én pola-filter in dezelfde omstandigheden, vanwege de hogere ISO die ik dan kan (laten) kiezen ? Dus minder kans op bewogen beelden, dus ook voor avondwandelingen in de stad een pluspunt ? Domme vraag mss ...
                              Waarom zou je een polarisatiefilter op de lens laten zitten tijdens een avondwandeling?
                              Een polarisatiefilter is geen beschermfilter, je gebruikt een polarisatiefilter alleen als het nodig is, als de omstandigheden er niet om vragen, dan gebruik je dat helemaal niet.
                              Als je de iso 1 of 2 stops hoger moet zetten, dan zal de beeldkwaliteit er zeker niet beter van worden...

Als je zo weinig mogelijk lensflare wil, dan gebruik je tijdens een avondwandeling zelfs geen uv of beschermfilter.
                              Als je wel lichtvlekken op de foto wil, dan kan je een uv of beschermfilter gebruiken (als daar veel stof op zit, dan krijg je zelfs nog meer vlekken op de foto's).

Ik heb er nog al gezien die een polarisatiefilter gebruiken terwijl ze proberen concertfoto's te maken, als je de iso verschrikkelijk hoog zet, dan zal dat waarschijnlijk nog wel lukken, maar volgens mij zullen de foto's er zonder filter en met de iso twee stops minder hoog toch een stuk beter uitzien...
                              BD0338BE

Comment

Een pol-filter tijdens avondwandeling is niet de bedoeling, dat was mss niet zo duidelijk omschreven. Zou idd wel een beetje gek zijn. Maar overdag ermee rondlopen vergt al meer werk van een ouwe camera Maar bijv. overdag in een bos wandelen mét pol-filter is toch geen luxe, wel ? De kleur van de herfstbladeren komt dan toch wat beter tot uiting. Maar in een bos kan het zelfs overdag al wat "donkerker" zijn, en constant filters op- en afschroeven is niet mijn ding.
                                Die 7DmkII krijgt elke dag ergens op internet een geweldige (p)review ... maar dat krijgen "kleinere" toestellen zoals X-T1 of G7X ook. Mijn volgende aankoop is verdomd moeilijk !

Ik was mss beter hobbyvisser geworden

Comment

Working...
                                X