Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
    Ik was mss beter hobbyvisser geworden
    Als ik zie met welk materiaal die hier langs de vaart zitten, dan denk ik toch ook dat die het moeilijk hebben om het juiste en beste "gereedschap" te vinden voor hun hobby.
    De tijd dat ze met een rieten hengeltje aan de kant van het water zitten is toch ook al lang voorbij, ze hebben bijna allemaal een stationwagen, monovolume of zelfs een bestelwagen bij om hun materiaal mee te nemen.
    Een tent + alle nodige kampeermateriaal hoort er tegenwoordig ook bij, want het is de gewoonte dat ze het hele weekend door blijven vissen (soms zelfs een hele week).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

AF tot f:8 op het centrale punt:
      betekent dit dan dat ik eindelijk een 1.4x extender kan gebruiken voor mijn 400mm f5.6 wat nu alleen mogelijk is bij een toestel uit de 1D reeks?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RobinV Bekijk bericht
        betekent dit dan dat ik eindelijk een 1.4x extender kan gebruiken voor mijn 400mm f5.6 wat nu alleen mogelijk is bij een toestel uit de 1D reeks?
        Ja. "Additionally, the center point is capable of focusing with lenses (or lens/teleconverter combinations) as slow as f/8."

Comment

Een 5DIII heeft ook af tot op f8 hoor
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ja, maar de 7DII is de eerste crop die het heeft.
            Niet onbelangrijk om het telebereik te vergroten.

Comment

Inderdaad, dit zou wel eens een grote troef kunnen worden: de combinatie van het bereik en de prijs in vergelijking met de veel duurdere 5d3 of 1d en de dure telelenzen van 500 of 600mm. Je kan de 7d2 natuurlijk niet op dezelfde lijn plaatsen als de duurdere toestellen, maar voor vele sport- en natuurfotografen wordt een groter bereik voor een lagere prijs misschien wel interessant.
              Ben benieuwd naar de eerste uitgebreide reviews .

Comment

Je kan de 7d2 natuurlijk niet op dezelfde lijn plaatsen als de duurdere toestellen
                Goh... dat weet ik nog niet. Op welk vlak moet hij onderdoen?
                - een beetje minder hoge-ISO prestaties tegenover full frame
                - een tikkeltje AF-performance tegenover een 1D (misschien, als het aantal en soort processors er echt toe doen)
                - iets minder robuust dan een heuse pro body

Vandaag zou ik die dingen als details durven afdoen. De productlijnen liggen niet zo ver meer uit elkaar als 5-10 jaar geleden, als je het mij vraagt.
                Ik heb een 1D gehad. Destijds vond ik het prestatieverschil bijna evenredig met het prijsverschil. Nu zou ik niet meer weten waarvoor ik een 1-reeks noodzakelijk vind.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Als ik voortga op de technische gegevens, dan geeft de 7D MKII veel meer waar voor je geld dan een 1Dx.
                  Alleen in de meest extreme omstandigheden (héél hoge iso) zal de 1Dx nog in het voordeel zijn, maar in die omstandigheden zal het centrale AF punt van de 7D MKII toch nog beter werken dan eender welk AF punt van de 1Dx.
                  En bij de 7D MKII moet je er niet op letten welk AF punt je gebruikt voor actiefotografie, alle punten zijn cross-type, dat is niet zo bij de 1Dx (en dat merk je heel goed als er weinig licht is, en bij snelle actie, dan werken die gewone AF punten een stuk minder snel en accuraat dan de cross-type AF punten).

Ik gebruik de 1Dx geregeld op heel hoge iso, maar ik zou daar dan wel graag de AF-punten van de 7D MKII in hebben zitten, want in die omstandigheden heeft de 1Dx het erg moeilijk.
                  Dan gaat het wel over iso 12800 en hoger, met zo weinig licht dat de sluitertijd op f2,8 nog net 1/60 of langer wordt (dan zie ik zelf ook niet meer zo heel scherp, de foto's zijn dan beter dan wat ik zelf heb gezien op het ogenblik dat ik de foto maakte).
                  Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik meteen een nieuwe camera zou kopen als er een nieuwe 1D uitkomt, de 1Dx is nog steeds een heel goede camera, maar de 7D MKII komt erg dicht in de buurt, en is op sommige punten weer wat beter.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Best wel leuk wat een mens hier allemaal leest.
                    Allemaal praat zonder één test zelf gedaan te hebben, zo kun je nog lang doorgaan natuurlijk

Het is niet omdat een toestel een pak AF punten bijkrijgt dat 'm sneller, laat staan beter, focust dan eentje met minder AF punten
                    Wat ben je met 67 AF punten op een hoop gesmeten, allemaal goed als je tijd hebt om je focuspunt te kiezen.
                    Bij actie en vooral natuurfotografie (en dan bedoel ik geen landschap uiteraard) heb je de tijd niet om even één van je 67 punten uit te zoeken welke het beste uitkomt !

Trouwens, het is ook niet omdat een AF systeem nieuwer is dat het ook sneller is.
                    Mijn 1DmkIV bvb is sneller en accurater dan een nieuwe 5DmkIII, en jawel uit ondervinding

grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 22 oktober 2014, 00:09.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Allemaal praat zonder één test zelf gedaan te hebben, zo kun je nog lang doorgaan natuurlijk
                      Dat klopt. Meningen, verwachtingen en speculaties zijn gratis. Je moet wel gek zijn om zoveel geld uit te geven zonder een praktijktest.
                      Natuurlijk zijn de meesten van ons genoeg bezig met fotoapparatuur en de ontwikkelingen op dat vlak, dat we een inschatting kunnen maken die wellicht niet zo heel ver van de werkelijkheid ligt.

Nieuwere AF is zeker niet per definitie sneller. Canon heeft voor de 1-reeks altijd andere parameters gehanteerd. Het moet de snelste zijn, en de precisie moet binnen 1/3 DOF liggen. Op basis van het prijsverschil mag je dat ook wel eisen, vind ik. Dat neemt niet weg dat het verschil met de productreeksen daaronder een pak kleiner is geworden. De 7DII staat intussen wel mijlenver boven de 9-punts AF die enkele jaren geleden het beste was dat je buiten de 1-reeks kon krijgen. Daar kan je niet meer omheen, en dat kan je gewoon uit de spec sheet al afleiden.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Af en toe eens iets lezen helpt een heel stuk ...

"...The Canon 7D Mark II introduces a brand new autofocus (AF) module inspired by the professional level AF system in the Canon 1 DX. It features 65 AF points spread across a significant portion of the frame, with especially wide horizontal coverage. All of these AF points are cross-type (when using lenses with a maximum aperture of f/5.6 or faster), with the center AF point capable of high-precision, dual cross-type focusing with wider aperture (f/2.8 and faster) lenses. Additionally, the center point is capable of focusing with lenses (or lens/teleconverter combinations) as slow as f/8, as well as down to EV -3. This gives that center point a 1 EV advantage in low light compared to the 1D X and 5D Mark III...."

uit http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-7d-mark-ii/6

Comment

Klopt Pieter en dat bedoel ik ook inderdaad.
                          De 1D is en blijft een reeks apart binnen het Canon segment.
                          Velen kijken enkel naar de specs en de cijfertjes, maar zelf de test uitvoeren zit er niet in.

Om een voorbeeld te geven, ik ken verschillende natuurfotografen die indertijd een 1Dx veel te duur vonden want een 5DIII had hetzelfde focus systeem en kostte een heel pak minder.
                          Dus vonden ze het niet nodig om meer geld uit te geven omdat ze er van uit gingen dat de resultaten hetzelfde zouden zijn, werd ook zo beschreven in de "specs"
                          Nu ondertussen een hele tijd verder hebben de meesten hun 5DIII al terug verkocht om toch maar een 1Dx te kopen, en nadien wordt er dan gezegd "had ik maar" ....

grts
                          Sieg

Comment

@ regulus, zoals ik geschreven heb "specs" wil niet alles zeggen.
                            Als je de sample pics bekijkt spreken ze ook van het AF systeem kan goed volgen.
                            Als ik een atlete die op een trampoline springt niet binnen de focus kan houden zou het al héél spijtig zijn, die opnames kan je maken met elk toestel.
                            Het is maar op het moment dat je niet weet vanwaar je onderwerp gaat komen dat het snel moet gaan.

Ook een voorbeeld bvb zijn autoraces, daar doen ze steeds een test bij Canon en maken ze een filmpje van. Toch wel belachelijk om zo een AF systeem uit te testen in mijn ogen.
                            Dat kan je zelfs vastleggen met een simpele camera, je weet perfect je onderwerp te volgen, van waar het komt en waar het naartoe gaat
                            Kan ik zelfs met mijn Sony RX 100 III compactje

grts
                            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              @ regulus, zoals ik geschreven heb "specs" wil niet alles zeggen.
                              Als je de sample pics bekijkt spreken ze ook van het AF systeem kan goed volgen.
                              Als ik een atlete die op een trampoline springt niet binnen de focus kan houden zou het al héél spijtig zijn, die opnames kan je maken met elk toestel.
                              Het is maar op het moment dat je niet weet vanwaar je onderwerp gaat komen dat het snel moet gaan.

Ook een voorbeeld bvb zijn autoraces, daar doen ze steeds een test bij Canon en maken ze een filmpje van. Toch wel belachelijk om zo een AF systeem uit te testen in mijn ogen.
                              Dat kan je zelfs vastleggen met een simpele camera, je weet perfect je onderwerp te volgen, van waar het komt en waar het naartoe gaat
                              Kan ik zelfs met mijn Sony RX 100 III compactje

grts
                              Sieg
                              Je ontzenuwt zelf je eigen standpunt ... als een camera bepaalde "specs" niet heeft dan kan je ze ook niet gebruiken dan hoef je zelfs bepaalde tests niet eens te doen. ... zelfde verhaal als de specs van een auto, maar daar kijkt toevallig iedereen naar .. uiteindelijk veeg je dus alle reviews gewoon onder de mat en ik had het helemaal niet over onnozele promotiefilmkes ... 't is zoals zeggen dat jij geen kinderen zult krijgen als je ouders er ook geen hadden ... en ik wil het nog wel eens zien of bepaalde, zelfs "promotiefilmkes" met om het even welke camera te maken zijn, ik geloof dat namelijk helemaal niet ... ik wil het je met je RX'ke zien doen, die focust namelijk niet snel genoeg om die actie te volgen.

Comment

Tjah, laat maar ....

grts
                                Sieg
                                Last edited by Sieg; 23 oktober 2014, 02:17.

Comment

Working...
                                X