Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Het is wel niet echt fair om de huidige prijs van de 6D te vergelijken met de lanceringsprijs van de 7D2. Een product dat (veel) langer op de markt is, heeft automatisch een aantal prijsdalingen gekend. Het is al langer geweten dat "early adopters" de volle pot betalen voor een product. De 6D had ook een lanceringsprijs van 2.000 à 2.100 euro.
    Dat is ergens wel waar, en zoals met alles moet iedereen voor zichzelf uitmaken of hij die meerprijs wil betalen voor die aantal opties meer, of iets betere kwaliteit.
    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Alleen mag je niet omrekenen. Voor de 6D was de lanceringsprijs in dollar en euro ook ongeveer hetzelfde als ik mij niet vergis.
      Wel (dood-)jammer dat je het niet gewoon mag omrekenen ...
      $1799 (dit is €1400) zou geweldig zijn ! Helaas vragen ze €2000

Comment

sluiers opgelicht ... ?
        http://www.canonwatch.com/canon-eos-...-round-videos/

Comment

7D Mark II AF handboek (*klik*).
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

hier is hij van canon zelf .
              Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Comment

Ik ben meer onder de indruk van die nieuwe Samsung NX1, dat ziet er pas een beest uit.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Als de oorverdovende stilte op dit forum representatief is, ben ik waarschijnlijk de enige die hem ga kopen.

Nochtans heb je voor 1699 (voorintekenprijs) al de technologie die in de duurste toestellen steekt.
                  Dat was ook zo bij de vorige versie, daarom is hij zolang meegegaan.

Comment

1.699 euro voor de 7D2 bij Coolblue België.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Als de oorverdovende stilte op dit forum representatief is, ben ik waarschijnlijk de enige die hem ga kopen.

Nochtans heb je voor 1699 (voorintekenprijs) al de technologie die in de duurste toestellen steekt.
                      Dat was ook zo bij de vorige versie, daarom is hij zolang meegegaan.
                      Er zullen er nog wel volgen, het is geen goedkope camera, maar als je graag actie fotografeert, dan zullen er niet veel camera's zijn die meer bieden voor die prijs (een 1DX is ruim 3 keer zo duur, en het AF-systeem van de nieuwe 7D is volgens de gegevens die ik tot nu toe al heb gezien zelfs beter dan dat van de 1DX).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Toch benieuwd hoe de sensor zal presteren, op dat vlak was de 7D toch echt niet meer mee. Heb echt van mijn 7D gehouden, de 5D3 was nooit hetzelfde voor me.
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Hier een voorsmaakje van de beelden die uit de 7D2 komen (helaas geen fullsize en geen RAW, maar rechtsklikken op de foto's en "View Image" of iets gelijkaardigs kiezen om een grotere versie te zien).

Comment

Hier een voorsmaakje van de beelden die uit de 7D2 komen (helaas geen fullsize en geen RAW, maar rechtsklikken op de foto's en "View Image" of iets gelijkaardigs kiezen om een grotere versie te zien).
                            Bedankt.

Die 51200 kon vroeger gewoon niet, da's meegenomen.

Als de MkII in de hoge ISO één volle stop beter is ben ik zeer tevreden.
                            Nu kan ik een opname op ISO 800 afdrukken tot A2 zonder zichtbare ruis, dat wordt dan ISO 1600 of A1.

Ik heb dus nog altijd geen behoefte aan een FF.

Wat de andere niet aanwezige features betreft: waar ik fotografeer is zelden Wifi, en dat uitklapschermpje was waarschjnlijk al lang afgebroken (en als het moet kan ik een tablet via USB aansluiten).

Comment

Levering pas in december.
                              Zou de prijs tegen dan zakken onder de 1699 euro ? Hebben jullie daar ervaring mee met vorige toestellen (qua prijs) ?

Comment

Doet me twijfelen tussen de 6D en de 7D MK II ...
                                Volgens mij gaat hij net iets goedkoper zijn dan de FF ..
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X