Hoi,
wou graag eens jullie mening over het volgende:
Ik heb dus een D800 waar ik zeer tevreden van ben, met lenzen 14 - 24; 24 - 70 en 105mm. de bekende lenzen van Nikon. Deze heb ik in de loop der jaren stelselmatig aangekocht, ik had destijds hiervoor een D200.
Ik bezit ook al zeer vele jaren de goeie schuifzoom 80 - 200mm. ook van Nikon, en om deze verder te blijven gebruiken, zou ik me een cropcamera willen aanschaffen, genre D7100. Of de nieuwe te verwachten D7200, die in september zou geleverd worden.
De serie 3XXX en 5XXX kan ik niet aanwenden, wegens de ontbrekende lensmotor.
In de loop van volgende jaren, in de verdere toekomst, zou ik me aan een 600 mm. aanschaffen.
Waarom een crop camera op de telelens?
Hoef dan minder te wisselen en ben sneller door het werken met twee bodys en minder kans op stof.
De schuifzoom is haast niets meer waard en door de cropcamera word enkel het middenstuk gebruikt, dus kwaliteit geen probleem, dacht ik.
Ik hou er niet van om met de D800 te gaan croppen. Zou bijvoorbeeld een beelduitsnede kunnen maken met mijn 36 miljoen pixs, maar dat liever niet.
De brandpuntafstand vergroot.
De nieuwe lens van Nikon kost stukken meer dan de cropcamera.
Later, op een 600 mm; Lens heb ik ook weer andere mogelijkheden...
Ik doe veel landschap, portret, reportage en strobisme.
Wat is jullie mening, kunnen jullie je hierin vinden?
Met dank bij voorbaat voor de meningen.
Eugène.
wou graag eens jullie mening over het volgende:
Ik heb dus een D800 waar ik zeer tevreden van ben, met lenzen 14 - 24; 24 - 70 en 105mm. de bekende lenzen van Nikon. Deze heb ik in de loop der jaren stelselmatig aangekocht, ik had destijds hiervoor een D200.
Ik bezit ook al zeer vele jaren de goeie schuifzoom 80 - 200mm. ook van Nikon, en om deze verder te blijven gebruiken, zou ik me een cropcamera willen aanschaffen, genre D7100. Of de nieuwe te verwachten D7200, die in september zou geleverd worden.
De serie 3XXX en 5XXX kan ik niet aanwenden, wegens de ontbrekende lensmotor.
In de loop van volgende jaren, in de verdere toekomst, zou ik me aan een 600 mm. aanschaffen.
Waarom een crop camera op de telelens?
Hoef dan minder te wisselen en ben sneller door het werken met twee bodys en minder kans op stof.
De schuifzoom is haast niets meer waard en door de cropcamera word enkel het middenstuk gebruikt, dus kwaliteit geen probleem, dacht ik.
Ik hou er niet van om met de D800 te gaan croppen. Zou bijvoorbeeld een beelduitsnede kunnen maken met mijn 36 miljoen pixs, maar dat liever niet.
De brandpuntafstand vergroot.
De nieuwe lens van Nikon kost stukken meer dan de cropcamera.
Later, op een 600 mm; Lens heb ik ook weer andere mogelijkheden...
Ik doe veel landschap, portret, reportage en strobisme.
Wat is jullie mening, kunnen jullie je hierin vinden?
Met dank bij voorbaat voor de meningen.
Eugène.
Comment