Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

    Ik schoot in RAW met dat ding en daar kwam bij groothoek geen fatsoenlijk beeld uit; ik hou de camera hartstikke recht; maar een lantaarnpaal kun je bijna als hoepel gebruiken als je hem voor de lens vertekening net verkeerd in je beeld positioneert... DxO moet flink corrigeren en er gaat dan dus ook flink wat scherpte verloren.

    Comment


    • #17
      Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door luukt Bekijk bericht
      Ik schoot in RAW met dat ding en daar kwam bij groothoek geen fatsoenlijk beeld uit; ik hou de camera hartstikke recht; maar een lantaarnpaal kun je bijna als hoepel gebruiken als je hem voor de lens vertekening net verkeerd in je beeld positioneert... DxO moet flink corrigeren en er gaat dan dus ook flink wat scherpte verloren.
      Met welk ding ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

        De Sony RX100 II

        Comment


        • #19
          Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

          Ik snap het niet. Bij mijn Sony rx100 m2 waren de jpegs altijd zeer mooi scherp met weinig tot geen vervorming. En de details en kleuren gewoon super.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #20
            Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door luukt Bekijk bericht
            Ik schoot in RAW met dat ding en daar kwam bij groothoek geen fatsoenlijk beeld uit; ik hou de camera hartstikke recht; maar een lantaarnpaal kun je bijna als hoepel gebruiken als je hem voor de lens vertekening net verkeerd in je beeld positioneert... DxO moet flink corrigeren en er gaat dan dus ook flink wat scherpte verloren.
            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Met welk ding ?

            grts
            Sieg
            Oorspronkelijk geplaatst door luukt Bekijk bericht
            De Sony RX100 II
            Ik heb deze test gedaan met de Sony RX100 Mk3 en moet zeggen totaal geen vervorming op de breedste stand (24mm)
            Dus ik weet niet wat er bij jouw fout is gegaan.
            Trouwens heb ik ook nog mijn eerste ervaring gegeven hier KLIK

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Ik snap het niet. Bij mijn Sony rx100 m2 waren de jpegs altijd zeer mooi scherp met weinig tot geen vervorming. En de details en kleuren gewoon super.
              In JPEG trekt de camera zelf te trukendoos open en worden ondermeer ook lensvervorming, scherpte en kleur gedaan. Ik ben over de beeldkwaliteit niet perse negatief; maar als ik puur naar het lensje kijk en dan met name in groothoek is dat zonder correctie (gebeurt in JPEG automatisch) niet goed. Ik gebruik DxO Optics Pro als RAW converter en als je kijkt wat dit programma corrigeert de camera in groothoek. Daar word je toch wel even flink stil van en als je een ongecorrigeerd beeld ziet; is dat ook niet om aan te zien; ik zal zo eens wat posten als ik wat kan vinden.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Ik heb deze test gedaan met de Sony RX100 Mk3 en moet zeggen totaal geen vervorming op de breedste stand (24mm)
              Dus ik weet niet wat er bij jouw fout is gegaan.
              Trouwens heb ik ook nog mijn eerste ervaring gegeven hier KLIK

              grts
              Sieg
              De MK III schijnt een beter objectief te hebben, kleiner bereik betekent sowieso al minder vervorming; maar ook hier geldt; dat in JPEG de camera zelf beeldfouten corrigeert en sommige RAW converters het automatisch doen.

              Comment

              Working...
              X