Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blijver er nog 3 S1, S50, G5 Please

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    hoelang gaan de batterijen mee van de S1????

    Hoeveel foto's kun je daarmee trekken

    Comment


    • #17
      alle andere merken zijn al uit de lijst weggeschrapt?

      Comment


      • #18
        kijk hier eens, zijn enkele van mijn foto's met G5
        www.latida.mine.nu

        Comment


        • #19
          @rigel
          heb er nog twee over de S1 en de G5
          * de S1 blinkt uit in 10* optische zoom, goeie lens, 3,2 mpixel
          is ruim voldoende enig nadeel vind ik de batterij

          * de G5
          3*optische zoom, 5 Mpixel (is teveel voor normale gebruiker),
          voordeel is de LI-on batterij

          dus denk de S1 daarom dat ik graag had geweten van de mensen hoelang ze kunnen trekken met hun batterijtjes
          en welke?

          @Allagamma
          de website werkt niet jammer

          Comment


          • #20
            Originally posted by jurdup
            @rigel
            heb er nog twee over de S1 en de G5
            * de S1 blinkt uit in 10* optische zoom, goeie lens, 3,2 mpixel
            is ruim voldoende enig nadeel vind ik de batterij

            * de G5
            3*optische zoom, 5 Mpixel (is teveel voor normale gebruiker),
            voordeel is de LI-on batterij

            dus denk de S1 daarom dat ik graag had geweten van de mensen hoelang ze kunnen trekken met hun batterijtjes
            en welke?

            @Allagamma
            de website werkt niet jammer


            Voor de prijs van 1 zo'n LION batterij koop je toch snel een aantal setjes van 4 2300mah NiMH penlights... Dat zijn de batterijen waar de S1 gewoon prima op zal werken. En zoals je weet is de S1 niet het enige apparaat wat op penlights werkt en kan je die dingen dus overal krijgen en zit je nooit zonder stroom. Ik heb slechts 1 middagje mogen werken met de S1 en ik ben het fenomeen lege batterij niet tegen gekomen. Mijn lijkt dat als je 2 setjes batterijen hebt, dat je genoeg hebt. Ik heb bij mijn Fuji S602z 2 setjes batterijen en krijg deze op 1 dag gewoon niet leeg. De S1 is een veel nieuwere camera en het lijkt me heeeeel sterk als deze niet zuiniger omspringt met zijn energie.

            Mijn Sony DSC-S85 had ook een LiON batterij, de zogenaamde infolithium. Perfect ding. Gaat lang mee en zit ook zo weer vol. Alleen op het moment dat hij leeg is, is ie leeg en zit je zonder tenzij je een dure reserve hebt gekocht. Voor de Sony koste dat destijds bijna 80 euro. (setje AA penlights zijn nog geen 20 euro...)

            Daarbij komt ook nog dat je die LiON waarschijnlijk alleen in een aantal camera's van Canon passen. Die AA's zijn tamelijk universeel inzetbaar.

            Kortom, ik zou de batterij niet als een minpunt zien (dat zal wellicht niet iedereen met me eens zijn), maar ik zou al helemaal mijn keuze niet daarvan laten afhangen!!!

            Comment


            • #21
              Ik zou de Nikon Coolpix 8700 kopen. Allez, dat heb ik toch gedaan.
              Schitterend ding ( wel prijzig )! Zelfs vogels in vlucht scherp op foto ( van dichtbij, in een grote kooi, moet ik wel zeggen ).
              Van die andere camera's weet ik echter niets af. 8 Mp is wel veel maar je kunt de instellingen makkelijk veranderen naar 5 of 3 of 2 Mp. ( en als je dan toch eens een hele grote foto wilt hebben, zit je met die 8 Mp echt safe ) En de lens is van hoge kwaliteit.
              Misschien doe ik je nu weer twijfelen ...
              BD0282BE
              Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
              *Alle begin is moeilijk !*

              Comment


              • #22
                Ik twijfel ook tussen de S1 en de G5. Ik ben er steeds nog niet uit, als je op internet de foto's bekijkt springt de g5 er zeker bovenuit.
                Vooral als je foto's wil nemen waar het donker is.
                S1 + Zoom
                + IS
                + videofunctie
                - presteert niet zo fantastisch bij nachtfoto's

                G5 + Mooiere foto's
                + goeie allround camera
                - slechts 4x optische zoom
                - geen IS

                Ik wil een camera met veel zoom, waar ik op elk moment van de dag mooie plaatjes mee wil nemen, dus beiden vallen al ergens af.

                Check deze week je reclamebladen eens, een bepaalde keten bied de canon G3 (bijna identiek aan G5 - 4mp) aan de soldenprijs van 399 euro. Je kan eventueel erna nog altijd een opzetstuk kopen voor een verder bereik.

                Comment


                • #23
                  ZEEMAN
                  Welke winkel????????????

                  inderdaad zeeman het is geen makkelijke keuze hé
                  dienen G5 is inderdaad de betere kwa kawaliteit enzo
                  enkel heeft de S1 IS een prachtige zoom

                  het is geen gemakkelijke keuze

                  zeker die batterijen ook belangrijk voor mij
                  maar zoals stefan zegt inderdaad moet je ook gelijk geven
                  je hebt een punt daar



                  Comment


                  • #24
                    Hoi,

                    De G5 heeft behoorlijk last van CA, maar dit valt over het algemeen goed met photoshop weg te werken. Je hebt er alleen last van bij grote diafragma's en veel contrastrijke plaaten (bv. Boom met op achtergrond zon). Hij presteerd uitstekend, heeft alleen bij weinig licht soms moeite met focussen. wat betreft de IS, die ontbreekt op de G5 maar die heb je bij 4x zoom dan ook zeker niet nodig. Bij 10x zoom (zoals de S1) is hij wel degelijk nodig en dan nog vaak geeft een statief betere resultaten (heb even met een Panasonic FZ10 12x optisch gespeeld laatst ook met IS...)..

                    Wat betreft batterij verbruik, daar hoef je je bij de G5 geen zorgen om te maken, dat is een topper op dit gebied. Een originele BP511 kost je circa 60 euro, een immitatie slechts 12 euro (In duitsland, bijvoorbeeld in Nederland 27 euro bij www.deverkoper.nl. Immitate presteerd zelfs beter dan origineel!). Dit is een eenmalige aankoop; als je twee accu's hebt kom je met de G5 nooit zonder lege accu te staan. (oh ja, Li-Ion staat voor Lithium-Ion batterij (een bepaalde chemische opbouw welke geen last heeft van geheugen effect en bijzonder goed presteert). Dus zie die batterij zeker niet als een nadeel!

                    Grote voordeel van de G5 is zijn snelle lens (diafragma 2.0! in tegenstelling tot de F2.8 (in wide wel te verstaand, in tele 3.2 geloof ik)). Dit geeft bij low light situaties weer een beter resultaat met de G5 doordat hij zijn sluitertijd wat korten kan houden en zo minder kans geeft op bewogen foto's.

                    Comment


                    • #25
                      dank je raymond
                      heel nuttige uitleg

                      thx also zeeman


                      en al de andere mensen we gaan nog efkes slapen

                      De G3 staat in Photohall aan 400 euro
                      thx zeeman

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by jurdup
                        dank je raymond
                        heel nuttige uitleg

                        thx also zeeman


                        en al de andere mensen we gaan nog efkes slapen

                        De G3 staat in Photohall aan 400 euro
                        thx zeeman
                        Gisteren gaan kijken bij Photohall, maar was volgens de verkoper in geen enkel filiaal nog binnen.

                        Kan een G5 met wat kleine extra's kopen voor 450, lijkt me een leuke prijs ?

                        S1 en G5 hebben imho evenveel last van CA ?!

                        Comment


                        • #27
                          Je moet op die pagina met solden op de link klikken van beschikbaarheid.

                          Kreeg vandaag een mail, ze sturen dan de G3 op naar het filiaal dat je deze wil kopen. Heb em al laten reserveren.


                          een G5 met extras voor 450 is niet slecht, maar zou er wat proberen afdingen

                          Comment


                          • #28
                            yo

                            CA dat is die cjromtische abretie ofzo
                            heeft te maken met afbuigingen als je wijdere foto's wil trekken
                            hebben ze mij toch gezegd

                            dus canon schijnt daar last van te hebben net zoals dat purple fenomeen

                            Comment


                            • #29
                              die prijs van 450 euro is zeker niet slecht
                              ben kandidaat als er wat opties bijzitten

                              Comment


                              • #30
                                <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
                                hey mannen,
                                G3 is niet meer terug te vinden op de officiele website van Canon
                                zijn de toestellen die Photohall nog heeft te betrouwen ?
                                op de Nederlandse on-line shops ook niet meer te bespeuren
                                is voorganger G3 beter dan G5 ?
                                zoveel vragen vóór het slapengaan !!!

                                Comment

                                Working...
                                X