Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High end compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: High end compactcamera

De Sony RX100 mk3 heeft ongeveer hetzelfde bereik als de kitlens van de A6000. Daar de eerste kleiner is,
    is het handiger om mee te nemen. Door de grotere sensor zal de A6000 wel betere resultaten geven bij weinig
    licht. Maar bij gewone omstandigheden zal weinig verschil te merken zijn.
    Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
      nex5 was ook een aps-c en zoals gezegd in vorig bericht kon ik toch het verschil niet echt zien hoor met het blote oog
      Als het de eerste Nex-5 was, niet bv. 5N, dan geloof ik dat best hoor. Ik vond zelf de stap van 5 naar 5N ook de moeite, puur voor de beeldkwaliteit.
      (Die 5N heb ik nog altijd trouwens: heel handig voor film met het touchscreen waardoor je voordurend het AF-focuspunt kunt bijsturen.)
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Als het de eerste Nex-5 was, niet bv. 5N, dan geloof ik dat best hoor. Ik vond zelf de stap van 5 naar 5N ook de moeite, puur voor de beeldkwaliteit.
        (Die 5N heb ik nog altijd trouwens: heel handig voor film met het touchscreen waardoor je voordurend het AF-focuspunt kunt bijsturen.)
        Was een 5N...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ik heb me 2 weken geleden de RX100 m2 gekocht en ben daar super tevreden van. Maar als ik u was zou ik wachten tot de rx100 m3 er is. Heeft wel minder tele bereik maar heeft een lichtsterkere lens en begint al van 24mm. Ik stond zelf voor de keuze tussen de canon GX1 mark 2 en de Sony. Ben de canon GX1 mark II eens gaan vastnemen in de fotozaak en vond deze eigenlijk best zwaar en lomp. Ik zeg niet dat het een slechte camera is maar ik zocht eerder iets compact en geen baksteen voor rond mijn nek. De opvolger van de Panasonic lx7 zal ook zijn intrede binnenkort maken want mijn vrouw trekt nu foto's met lx5 en zit te wachten op de opvolger. Ik hoop nu ook met grotere sensor en wat gelijk de sony rx100 modellen. Enfin de 3 die opgeeft zijn allemaal zeer goede camera's je moet alleen zien welke qua gevoel je het beste ligt.
          Grtz
          Templar
          De Canon GXII heeft de beste DOF controle onder de compacts maar is idd vrij zwaar (voelt bijna zo zwaar dan mijn RX10)
          Het lichtsterke glas die de grootste sensor onder de compacts met zoomlens moet kunnen dekken is hier verantwoordelijk voor.
          De GX1 mkII heeft dezelfde sensorgrootte dan de GX1 mkI, maar doordat het nu multi-aspect-ratio is presteert hij op 4/3 eigenlijk minder omdat je aspect-ratio oppervlak nu iets kleiner is dan model I

De RX100MKIII is vrij lichtsterk maar heeft een kleiner bereik dan de Canon (24-70 vs 24-120) in combinatie met kleinere sensor (2,7x vs. 1,85x)
          Dat verklaart ook de compactheid van de Sony. ( compromissen)

BTW. De RX100III is niet veel lichtsterker dan model 1 & 2
          Last edited by Funcky; 12 juni 2014, 20:17.
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Sony RX100, MK1 2 of 3
            Fuji X100S, is wel een pak beter dan de RX100, maar vast brandpunt, is voor sommigen een afknapper. (voor mij niet, maar dan wel weer de afmetingen)
            Vergeet al de rest, allemaal in het pak van de middenmaat.
            Met alle respect, maar de Lumix LX7 is er nog niet en toch wordt hij hier
            gedegradeerd tot middelmaat. Ik zou toch maar eventjes wachten. In het
            verleden al een paar keer als buitengewoon goed beschouwt. Denk maar
            even aan de legendarische LX3. En ook de LX5 was meer dan oké.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Met alle respect, maar de Lumix LX7 is er nog niet en toch wordt hij hier
              gedegradeerd tot middelmaat. Ik zou toch maar eventjes wachten. In het
              verleden al een paar keer als buitengewoon goed beschouwt. Denk maar
              even aan de legendarische LX3. En ook de LX5 was meer dan oké.
              De Panasonic LX7 is er sinds 2012. Het toestel krijgt hoge waardering door de
              gebruikers, dus zo middelmatig zal ie wel niet zijn.
              Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                De Panasonic LX7 is er sinds 2012. Het toestel krijgt hoge waardering door de
                gebruikers, dus zo middelmatig zal ie wel niet zijn.
                Rudi
                Sorry, ik had het over de LX7 maar bedoelde de LX9, waar de topic
                starter ook al naar vroeg. Zelf heb ik nog altijd de LX5, en dit tot
                mijn grote tevredenheid.

Comment

Na heel lang twijfelen tussen de RX100 en de Olympus OMD M10 14-42EZ had ik eergisteren voor de Olympus gekozen.
                  Maar mijn eerste kennismaking met olympus gisteren was niet positief.. Het toestel lag heel goed in de hand en leek heel leuk om mee te werken maar toen ik de eerste foto wou nemen kreeg ik al dadelijk de melding 'controleer de status van het objectief'. Na wat googlen blijkt dit een nog al eens vaak voor te komen bij olympus (vooral de m5 blijkbaar) en kan dit komen en verdwijnen.
                  Na contact met de winkel (weet niet of de naam gezegd mag worden maar een winkel met een supergoede service!!) heb ik dadelijk een retourbon gemaild gekregen en wordt het dus een Rx100.
                  Deze is misschien niet zo makkelijk manueel te bedienen als de omd m10 maar hopelijk wel betrouwbaarder. (heb het voorlopig gehad met olympus)
                  Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
                    Na heel lang twijfelen tussen de RX100 en de Olympus OMD M10 14-42EZ had ik eergisteren voor de Olympus gekozen.
                    Maar mijn eerste kennismaking met olympus gisteren was niet positief.. Het toestel lag heel goed in de hand en leek heel leuk om mee te werken maar toen ik de eerste foto wou nemen kreeg ik al dadelijk de melding 'controleer de status van het objectief'. Na wat googlen blijkt dit een nog al eens vaak voor te komen bij olympus (vooral de m5 blijkbaar) en kan dit komen en verdwijnen.
                    Na contact met de winkel (weet niet of de naam gezegd mag worden maar een winkel met een supergoede service!!) heb ik dadelijk een retourbon gemaild gekregen en wordt het dus een Rx100.
                    Deze is misschien niet zo makkelijk manueel te bedienen als de omd m10 maar hopelijk wel betrouwbaarder. (heb het voorlopig gehad met olympus)
                    Veel plezier met je aanwinst.
                    Rudi

Comment

@doudeke ik heb een sterk vermoeden dat de LX9 dezelfde sensor gaat krijgen als de FZ1000 dus de 1" sensor 20mp uit de RX100 en RX10. Ik denk dat we vertrokken zijn voor een tijdje 1" sensoren omdat dit nog compact te houden valt!

grtz

Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

@doudeke ik heb een sterk vermoeden dat de LX9 dezelfde sensor gaat krijgen als de FZ1000 dus de 1" sensor 20mp uit de RX100 en RX10. Ik denk dat we vertrokken zijn voor een tijdje 1" sensoren omdat dit nog compact te houden valt!
                        Dan denk ik dat ik bij Lumix zal blijven. Ik was vroeger al gecharmeerd van
                        de LX3, later de LX5, maar die is meer en meer van mijn vrouw geworden.
                        Dus op naar de LX9... of toch de RX100 mk III?

Comment

Ik heb nu de Sony RX100mII en ik sta er versteld van wat dat kleine doosje kan bij lowlight toestanden....en ook om een mooie bokeh te creeeren is dit een echte topcamera!
                          Ik wacht ook op de LX9 voornamelijk voor mijn vrouwke..;allez eerst zien wat de resultaten zeggen maar ik denk toch dat Panasonic niet gaat achterblijven qua sensorgrote en dat zie je nu al met hun FZ1000
                          Ik denk dat ik nog de overstap ga doen naar de RX100 MIII maar ga eerst zien wat de reviews zeggen en gebruikerswaarderingen geven!

Grtz

Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

grtz

Templar
                            Er gaat zelfs een gerucht dat Canon met een 1" sensor op de markt zou komen.
                            http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ha ja omdat hun GX1 mark II te zwaar is waarschijnlijk!!!

grtz

Templar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
                                Dit is een zeer onterechte uitgesproken mening van u.
                                Het is niet omdat er een foutje in een camera zit dat u Olympus moet bestempelen als onbetrouwbaar.

Elk merk kan zowel eens een mankement vertonen. Ook Sony.
                                Morgen zal ik waarschijnlijk mijn RX100III mogen in ontvangst nemen en indien daar iets mis mee is dan zal ik direct een ander toestel krijgen (ook in een winkel met goede service )
                                Als ik voor een RX100III kies dan heb ik daar ook alle reden voor om voor dat model te gaan en dan zal een ander toestel mij niet kunnen bekoren.

Iemand die voor een Nikon D800 kiest die zal ook niet voor een Canon 5DMKII veranderen omdat er iets fout is met de D800 en visa versa.

BTW de OMD EM10 is de betere camera van de twee.. en dit op alle vlakken behalve compactheid.
                                Een RX100 kies je voor zijn compactheid (die toch nog een behoorlijke beeldkwaliteit aflevert)
                                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                                X