Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High end compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: High end compactcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
    Na heel lang twijfelen tussen de RX100 en de Olympus OMD M10 14-42EZ had ik eergisteren voor de Olympus gekozen.
    Maar mijn eerste kennismaking met olympus gisteren was niet positief.. Het toestel lag heel goed in de hand en leek heel leuk om mee te werken maar toen ik de eerste foto wou nemen kreeg ik al dadelijk de melding 'controleer de status van het objectief'. Na wat googlen blijkt dit een nog al eens vaak voor te komen bij olympus (vooral de m5 blijkbaar) en kan dit komen en verdwijnen.
    Na contact met de winkel (weet niet of de naam gezegd mag worden maar een winkel met een supergoede service!!) heb ik dadelijk een retourbon gemaild gekregen en wordt het dus een Rx100.
    Deze is misschien niet zo makkelijk manueel te bedienen als de omd m10 maar hopelijk wel betrouwbaarder. (heb het voorlopig gehad met olympus)
    Wat ik vreemd vind is dat je van een Olympus systeem camera overschakeld naar een Sony compact.
    De Sony A6000 is een systeem camera die zeker even goed is als de Olympus en in dezelfde prijsklasse.
    Die heeft zelfs een APS-C sensor zoals me die op veel DSLR camera's vind.
    Maar het is natuurlijk Uw keuze.
    Rudi

    Comment


    • #32
      Re: High end compactcamera

      Dit toestel moest dienen om altijd mee te nemen zodat niet altijd de 7d mee moet.
      Het was de bedoeling om een compact te kopen en ben eigenlijk 'toevallig' de omd m10 tegengekomen. Het design, de zeer compacte 14-42 en de mogelijkheden spraken me wel aan.
      De omd m10 zou ook enkel met de 14-42 kitlens gebruikt worden. Heb een hele tijd getwijfeld en mijn vrouw wou liever de sony en ik de olympus vanwege de makkelijkere manuele bediening en uit schrik dat de sony te klein zou zijn om fijn mee te fotograferen.
      En toen het objectief foutmeldingen gaf hebben we besloten om toch voor de sony te kiezen. (wat oorspronkelijk de bedoeling was anders hadden we gewoon een nieuwe m10 gekregen).
      De a6000 was ook een mogelijkheid maar daar is de kitlens niet zo compact.

      Uiteindelijk ben ik blij dat we voor sony gekozen hebben want ik ken mezelf, voor we een half jaar verder zijn ben ik weer aan't sleuren met verschillende lenzen en daar heb ik de 7d voor..

      @Funcky: Ik bedoelde eigenlijk niet dat Olympus onbetrouwbaar is en ik weet ook wel dat het gewoon pech is en dat dit even goed bij elk merk voorkomt, maar was gewoon teleurgesteld
      Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

      Comment


      • #33
        Re: High end compactcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
        Dit toestel moest dienen om altijd mee te nemen zodat niet altijd de 7d mee moet.
        Het was de bedoeling om een compact te kopen en ben eigenlijk 'toevallig' de omd m10 tegengekomen. Het design, de zeer compacte 14-42 en de mogelijkheden spraken me wel aan.
        De omd m10 zou ook enkel met de 14-42 kitlens gebruikt worden. Heb een hele tijd getwijfeld en mijn vrouw wou liever de sony en ik de olympus vanwege de makkelijkere manuele bediening en uit schrik dat de sony te klein zou zijn om fijn mee te fotograferen.
        En toen het objectief foutmeldingen gaf hebben we besloten om toch voor de sony te kiezen. (wat oorspronkelijk de bedoeling was anders hadden we gewoon een nieuwe m10 gekregen).
        De a6000 was ook een mogelijkheid maar daar is de kitlens niet zo compact.

        Uiteindelijk ben ik blij dat we voor sony gekozen hebben want ik ken mezelf, voor we een half jaar verder zijn ben ik weer aan't sleuren met verschillende lenzen en daar heb ik de 7d voor..

        @Funcky: Ik bedoelde eigenlijk niet dat Olympus onbetrouwbaar is en ik weet ook wel dat het gewoon pech is en dat dit even goed bij elk merk voorkomt, maar was gewoon teleurgesteld
        Als compact is de Sony een van de beste keuzes die je kan maken. Welke RX100 heb je gekocht. Versie 1, 2 of 3.
        Rudi

        Comment


        • #34
          Re: High end compactcamera

          Funcky,
          waar is de rx100 m3 nu al te verkrijgen?

          Comment


          • #35
            Re: High end compactcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
            Funcky,
            waar is de rx100 m3 nu al te verkrijgen?
            De rx100 m3 is reeds in verscheidene webshops te verkrijgen, maar staat goedkoopst bij "Art & Craft".

            Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


            Sony geeft ook €50 cashback bij aankoop tot 3/8/2014.
            Rudi

            Comment


            • #36
              Re: High end compactcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
              De rx100 m3 is reeds in verscheidene webshops te verkrijgen, maar staat goedkoopst bij "Art & Craft".

              Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


              Sony geeft ook €50 cashback bij aankoop tot 3/8/2014.
              Rudi
              Rudi,
              Er is geen voorraad bij A&C.
              De RX100III bij A&C heb ik ook mijn twijfels over wat prijs betreft.. een vergissing ?
              Op de Sony website staat de RX100III niet tussen de cashback
              Ook bij A&C zit er geen cashback tussen de prijzen http://www.artencraft.be/nl/nieuws/c...ony-lenteactie
              btw. prijzen bij A&C zijn Cash back inbegrepen en dit staat natuurlijk in kleine lettertjes... een beetje misleidend vind ik... Als er dan al Cashback op is ???

              Ik moet wel zeggen dat ze bij A&C meestal correct zijn, maar hier heb ik mijn twijfels..
              Een mailtje naar Kristof volstaat om het te weten te komen, maar in mijn geval heeft het weinig zin omdat deze al besteld is bij KameraExpress
              Last edited by Funcky; 21 juni 2014, 10:16.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: High end compactcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                Funcky,
                waar is de rx100 m3 nu al te verkrijgen?
                Op voorraad (beperkt) bij Kamera Express
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #38
                  Re: High end compactcamera

                  @ Rudy en Funcky,
                  Ik was gisteren in A&C, toestel was niet voorradig, ook nog niet bij leverancier volgens verkoper (Kristof was er niet).

                  Comment


                  • #39
                    Re: High end compactcamera

                    Op camerashop.be was ie vanmorgen voorradig.

                    Comment


                    • #40
                      Re: High end compactcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                      @ Rudy en Funcky,
                      Ik was gisteren in A&C, toestel was niet voorradig, ook nog niet bij leverancier volgens verkoper (Kristof was er niet).
                      Zoals ik al zei, geen voorraad bij A&C en prijs zal niet kloppen denk ik. (i.v.m met Cashback)
                      Ik heb de mijne afgehaald.
                      Op het moment van dit schrijven is er nog voorraad bij KE, zowel Antwerpen als Nederland.... aan officiële Sony Prijs.

                      Heb hem al even geprobeerd en alles lijkt ok.
                      Een uitgebreide indruk zal ik neerpennen in het RX100III Topic. http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...ii-488044.html
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment

                      Working...
                      X