Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke smartphone om te fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke smartphone om te fotograferen

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Laat ik dat nu net het tegenovergestelde vinden, je hebt amper instelmogelijkheden met windows en ios,….. Ik heb alle drie de systemen gebruikt, de iphone 4s, de nokia lumia 920 en de samsung galaxy s4.
    Als je het poepsimpel en eenvoudig wil houden, moet je bij windows en ios blijven, hou je van zelf alles in handen te houden en in te stellen en wil je echt veel mogelijkheden hebben, is Android het ideale systeem.
    En ik denk er weer totaal anders over. iOS toestellen zijn enorm gebruiksvriendelijk en werken meestal gewoon logisch. Bovendien is de support ook goed en zijn er gigantisch veel apps voor iOS. Mijn iPhone 3GS kon destijds na 3 jaar en 3 maanden nog steeds de laatste versie van iOS draaien. Bij Android kan je daar naar fluiten. Het is een gefragmenteerde markt zonder al teveel structuur. De laatste Android OS versie werkt op smartphone A, maar niet op smatphone B die nog maar 1,5j oud is bijvoorbeeld. Ik vind Android toestellen ook complexer werken ook al krijg je meer vrijheid qua installaties van apps, maar dat is een mes dat langs twee kanten snijdt want het zorgt ook meteen voor een grotere kans op malware.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ik merk dat ik zelf ook meer en meer smartphone pics maak. Het gemak is zo groot, en de beeldkwaliteit is enorm toegenomen.
      De tijd van een dslr was voor mij al voorbij, maar zelfs de betere kompakt zoals de X100S gebruik ik minder en minder.
      Ikzelf heb een iphone 5, de camera van mijn galaxy S4 was beter, maar ik kon niet wennen aan Android. En de Nokia is te beperkt, er zijn gewoon te weinig aps voor mij. Uiteraard is dit allemaal heel persoonlijk.

Comment

Als je het poepsimpel en eenvoudig wil houden
        Liefst wel ja. Met dit en andere dingen ook. Hopelijk is daar niks op
        tegen. En zo komt het dat ik Android een zootje vind en ik wil niet
        van alles een zootje maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht

Liefst wel ja. Met dit en andere dingen ook. Hopelijk is daar niks op
          tegen. En zo komt het dat ik Android een zootje vind en ik wil niet
          van alles een zootje maken.
          Kijk, met ios en windows is mijn plezier van het werken met een smartphone compleet weg…. Experimenteren, want daar is het bij mij ook om te doen, is bijna zo goed als onmogelijk met ios.
          Nee, geef mij maar Android, ik ga NOOIT nog terug naar ios.
          Maar zoal Rudi al zei….. Dat is persoonlijk….. :-)
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Kijk, met ios en windows is mijn plezier van het werken met een smartphone compleet weg…. Experimenteren, want daar is het bij mij ook om te doen, is bijna zo goed als onmogelijk met ios.
            Nee, geef mij maar Android, ik ga NOOIT nog terug naar ios.
            Maar zoal Rudi al zei….. Dat is persoonlijk….. :-)
            Dat is je volste recht natuurlijk. Smaken verschillen nu éénmaal. Trek je deze gedachtengang ook door naar je PC? Oftewel: werk je thuis uitsluitend met Linux?
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht

Dat is je volste recht natuurlijk. Smaken verschillen nu éénmaal. Trek je deze gedachtengang ook door naar je PC? Oftewel: werk je thuis uitsluitend met Linux?
              Windows 8 op een pc vind ik niet hetzelfde als windows 8 op een smartphone, mogelijkheden op een smartphone zijn minimaal tov een pc.
              IOS heb ik na een maand of 4 weer buiten gebonjourd…. Was absoluut mijn ding niet…. Was blij dat ik mijn Macbook snel weer kon verkopen…. Nee, nooit geen Mac meer voor mij…. Maar zoals ik hierboven al vermeldde, dit zuiver persoonlijk.
              Het enige waar ik me soms druk in maak is dat fervente Mac gebruikers het moeilijk hebben te aanvaarden dat een Mac niet voor iedereen werkt…. :-)
              Maar we zijn off topic bezig nu he…. Wat foto's maken betreft, daar zou ik de keuze van mijn smartphone niet van laten afhangen, de foto's gemaakt met mijn Note 3 zijn meer dan behoorlijk en voldoen voor mij…… en is dat niet het belangrijkste? :-)
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Windows 8 op een pc vind ik niet hetzelfde als windows 8 op een smartphone, mogelijkheden op een smartphone zijn minimaal tov een pc.
                IOS heb ik na een maand of 4 weer buiten gebonjourd…. Was absoluut mijn ding niet…. Was blij dat ik mijn Macbook snel weer kon verkopen…. Nee, nooit geen Mac meer voor mij…. Maar zoals ik hierboven al vermeldde, dit zuiver persoonlijk.
                Het enige waar ik me soms druk in maak is dat fervente Mac gebruikers het moeilijk hebben te aanvaarden dat een Mac niet voor iedereen werkt…. :-)
                Maar we zijn off topic bezig nu he…. Wat foto's maken betreft, daar zou ik de keuze van mijn smartphone niet van laten afhangen, de foto's gemaakt met mijn Note 3 zijn meer dan behoorlijk en voldoen voor mij…… en is dat niet het belangrijkste? :-)
                Ik snap het perfect hoor dat Mac producten niet voor iedereen werken (ik werk voornamelijk met Mac OS X en Windows, maar ook wel regelmatig met Linux). Maar de echte kracht van Unix/Linux/Mac OS X is terug te vinden in een terminal venster (Linux/Unix commando's dus) en op dat vlak is Windows platte kak (Command Prompt) t.o.v. Linux/Unix en Mac OS X (dat gebaseerd is op Unix). De foto's die ik met mijn iPhone 5 maak, zijn niet slecht op voorwaarde dat de lichtomstandigheden goed zijn (en zeker goed genoeg voor op instagram bvb), maar éénmaal je DSLR kwaliteit gewend bent, is het moeilijk om met minder tevreden te zijn vind ik.

Comment

Francis, wat doen al die "&hellip"s in je tekst. Windows zeker?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Francis, wat doen al die "&hellip"s in je tekst. Windows zeker?
                    ??? Onzichtbaar hier Les, ik gebruik forumreader op het moment…. Op vakantie

Comment

Misschien dan iets met de gebruikte browser; voor mij is dat Safari voor Mac, maar jouw laatste post ziet er zo uit:

Zien andere BD-ers die nog niet met vakantie zijn dit ook?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Jup, zelfde verhaal hier (Firefox, Windows 7).

Comment

Heeft blijkbaar te maken met forumrunner, ik gebruik nu Tapatalk, nog steeds die rare tekens te zien nu?…

Comment

Heeft blijkbaar te maken met forumrunner, ik gebruik nu Tapatalk, nog steeds die rare tekens te zien nu?…
                            Bull****mode on

Op de iOS werkt forumrunner wel goed.

Bull****mode off

Comment

Ik zie ze toch niet meer...

Comment

Bij mij ook alles zoals het hoort!

Comment

Working...
                                X