Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geavanceerde compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Geavanceerde compactcamera?

    Tja, de RX10 is gewoon een mogelijke keuze die ik voorstel.
    Het is inderdaad TS zelf die kiest.
    Welk toestel je ook koopt, veel plezier er mee.
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 1 mei 2014, 06:17.

    Comment


    • #32
      Re: Geavanceerde compactcamera?

      Het is idd zo dat ik mijn camera gewoon te zwaar vind om mee te sleuren. En ik neem de camera ook niet gauw mee als ik een dagje uit met vriendinnen ga, om het zo te zeggen. En tijdens het wandelen gebruik ik mijn samsung s3, maar de kwaliteit kun je niet vergelijken met canon.
      Ik neem nu een lichtgewicht allround camera ook mee in mijn overweging. Ik heb ook gekeken naar Olympus stylus 1. Is sony rx10 dan zoveel beter als deze Olympus?

      Comment


      • #33
        Re: Geavanceerde compactcamera?

        De RX10 heeft een grotere sensor dan de Stylus 1 en wordt aangeprezen in allerlei reviews als de beste bridge van het ogenblik.
        De Stylus 1 is geen slechte camera, is bijna de helft goedkoper en moet kwa prijs/kwaliteit zeker niet onder doen voor de RX10,
        Rudi

        Comment


        • #34
          Re: Geavanceerde compactcamera?

          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
          De RX10 heeft een grotere sensor dan de Stylus 1 en wordt aangeprezen in allerlei reviews als de beste bridge van het ogenblik.
          De Stylus 1 is geen slechte camera, is bijna de helft goedkoper en moet kwa prijs/kwaliteit zeker niet onder doen voor de RX10,
          Rudi
          de RX10 is wel goed, maar dat mag ook wel voor zo'n €1140,00.
          Maar is wel zwaar hoor Elca. Als je een lichter toestel wilt, dan moet je deze echt niet hebben. Gewicht ong. 810 gram.
          Succes
          Paul
          Last edited by paulmedusa; 1 mei 2014, 07:14. Reden: tekst toegevoegd

          Comment


          • #35
            Re: Geavanceerde compactcamera?

            Er zijn voor het ogenblik 3 bridge camera's met een lichtsterke f 2.8 zoom.
            De Sony RX 10 - 24-200 mm (1199 €)
            De Olympus Stylus 1 - 28-200 mm (599 €)
            De Panasonic FZ200 - 25-600 mm (379 €)
            De duurste is de beste, maar prijs/kwaliteit zijn ze ongeveer evenwaardig.
            Hangt er dus van af wat je keuze is en hoeveel je wilt spenderen,
            Rudi

            Comment


            • #36
              Re: Geavanceerde compactcamera?

              Klopt hierboven.
              Maar alleen de RX10 geeft je nooit het gevoel je DSLR te missen.
              En dat geldt ook voor de RX 100(II) als je tevreden bent met een kleiner bereik en het missen van een EVF.

              Mijn RX10 heeft zelfs de voorkeur op mijn OMD(met 14-150)

              De Stylus doet me teveel denken aan de XZ2 beelden.
              Teveel ruis en DR stelt teleur.

              Ik hoop dat het gerucht waar is dat de RX100 III er komt (SR5)
              Een RX100 met 24-70 1.8-2.8 en een ingebouwd 1440 EVF (waarschijnlijk zelfde van de RX10)
              Dit zou naar mijn mening de meest interessante RX100 zijn.
              Het compromis van een snellere 24-70 tegenover de 28-100 met behoud van min of meer dezelfde afmetingen en een EVF is voor mij de lang verwachte ideale compact.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Geavanceerde compactcamera?

                Om even op de originele vraag terug te komen: ik heb vorig jaar een Panasonic Lumix 7 als 2e toestel aangeschaft om exact deze reden. Ik heb me laten inspireren door http://www.photofacts.nl/fotografie/..._in_parijs.asp. Dat gaat wel over de voorganger (Lumix 6?). Ik heb er de elektronische viewfinder bij genomen, gewoon omdat dat prettiger fotografeert. Alleen, die blok op dat toestel is eigenlijk nogal groot.

                Ik heb met dit toestel foto's gemaakt tijdens voorstellingen in het theater van op mijn stoel. Dat viel tamelijk goed mee, zelfs met open diafragma en hoge isos. Om te spelen met DOF daarentegen, dat lukte me van geen kanten. Maar wat me echt goed meeviel was het filmen. Daar had ik het niet voor gekocht, maar de resultaten vielen veel beter mee dan met GSM: http://youtu.be/_Wnl-vqte80

                Uiteindelijk gebruik ik het toestel toch niet zo vaak, vooral omdat ik niet zo'n gelegenheidsfotograaf ben, maar ook omdat het toestel zo klein en onwennig aanvoelt als je een DSLR gewoon bent. Moest ik het overdoen, ik zou misschien toch voor een toestel met ingebouwde EVF gaan in plaats van zo'n opzetstuk. Maar van de kwaliteit van de beelden ben ik echt wel tevreden.

                Comment


                • #38
                  Re: Geavanceerde compactcamera?

                  Hallo,

                  Voor wat het waard is, een aantal full-size, onbewerkte, zo-uit-de-camera foto's van de Sony RX100 MkI ...
                  Explore this photo album by Jacques Janssens on Flickr!

                  Let wel, ik onderbelicht al mijn foto's een klein beetje ...
                  En zoals je zal zien, ook pannings behoren probleemloos tot de mogelijkheden

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Geavanceerde compactcamera?

                    Hoi hoi, heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en sony rx100m2 gekocht.
                    Opladen via usb op de camera vind ik lastig, wil graag een oplader bijkopen. Welke alternatieve oplader kunnen jullie mij aanraden, alsook niet-originele sony accu? De originele an Sony vind ik nl prijzig. Thx.

                    Comment

                    Working...
                    X