Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geavanceerde compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geavanceerde compactcamera?

    Wat mij opviel bij de X20, is de mogelijkheid een manuele draadontspanner te bevestigen.
    Lange tijd dat ik dit nog heb gezien bij een compact? Zal met de retrolook te maken hebben.
    Rudi

    Comment


    • #17
      Re: Geavanceerde compactcamera?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
      Iedereen heeft natuurlijk andere eisen, maar het doet me goed om te horen dat de X20 toch ook een sterke camera is. Zoals ik in een ander topic heb aangehaald ben ik deze ook aan het overwegen. Ik vind het alleen jammer dat men camera's in reviews gaan vergelijken met elkaar en dat een X100s of RX100M2 bvb zoveel lovende woorden krijgt. Je zou bijna gaan denken dat die X20 in vergelijking bijna onbruikbare foto's neemt.
      ja dat is het altijd, maar waar stopt het ... bij een Hasselblad of zo als ik zie welke mooie resultaten er tegenwoordig uit die compacte camera's komen dan vraag ik mezelf wel eens af hoe de toekomst er uit zal zien.
      Wat ik wel heb geleerd is dat bijna elk toestel mooie foto's kan nemen in perfecte omstandigheden, dus met veel licht en zo, maar eenmaal er wat zwakker licht is dat je bij de betere camera's al direct de verschillen ziet.
      Daarom koos ik voor die X10 met die 2.8 lens. Elk stelt inderdaad zijn eigen prioriteiten.

      Comment


      • #18
        Re: Geavanceerde compactcamera?

        Rasper,

        De oorspronkelijke vraag ging over een compacjte, en niet een wat grotere camera, wat die Fuji toch wel is.
        Verder wordt er nergens beweerd dat de Fuji's slechtere foto's maken.
        Dat het uiteindelijke formaat gegroeid is, daar kunnen wij ook niet aan doen hé 😌

        Jaja

        Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          Re: Geavanceerde compactcamera?

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          De oorspronkelijke vraag ging over een compacjte, en niet een wat grotere camera, wat die Fuji toch wel is.
          Lumix LX7 (door topicstarter vermeld): 67 x 119 x 48 mm / 288 g
          Fuji X20: 69.6 x 117 x 56.8 mm / 333 g

          Die 2mm in de lengte en de hoogte is verwaarloosbaar. Verder wel 8mm dikker ja. Maar lijkt me toch nog redelijk 'compact'? Kan inderdaad wel kleiner, zoals die Sony RX100.

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Verder wordt er nergens beweerd dat de Fuji's slechtere foto's maken.
          Ik had het over het algemeen, op het internet. Niet noodzakelijk hier dus. Zal wel een fijne camera zijn op zich, rekening houdend met de prijs.
          http://kasper.photography & Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Geavanceerde compactcamera?

            Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
            ja dat is het altijd, maar waar stopt het ... bij een Hasselblad of zo
            Dan zit je wel in een iets andere klasse van camera te kijken hé . Appels met appels vergelijken is veel interessanter vind ik.


            Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
            Wat ik wel heb geleerd is dat bijna elk toestel mooie foto's kan nemen in perfecte omstandigheden, dus met veel licht en zo, maar eenmaal er wat zwakker licht is dat je bij de betere camera's al direct de verschillen ziet. Daarom koos ik voor die X10 met die 2.8 lens. Elk stelt inderdaad zijn eigen prioriteiten.
            Mee eens. Vandaar dat ik ook voor die RX100-II met f/1.8 gekozen heb .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Geavanceerde compactcamera?

              dank voor jullie reactie.
              Moeilijk, moeilijk..... ik heb nagedacht...ik heb besloten 450d met toebehoren weg te doen, ik heb gewoon genoeg van iedere keer weer sleuren.
              Ik wil dus een vervangende compact die makkelijk mee te nemen is. Het hoeft niet perse hele kleine camera te zijn, als het maar makkelijk in mijn zak en rugzak mee kan nemen.
              Ik zal kijken naar Sony RX100 m2, Fuiji X30, Panasonic GM1 (of Lumix7), Olympus Stylus 1. Moeilijke keuze allemaal. Geld speelt voor mij geen rol.

              Comment


              • #22
                Re: Geavanceerde compactcamera?

                De Sony RX10 is de beste bridge van het ogenblik, zoals de RX100 Mk2 de beste compact is.

                Comment


                • #23
                  Re: Geavanceerde compactcamera?

                  Zoals ook rudi zegt, ik denk dat de Sony RX10 de beste keus is voor u. Uiteraard niet het formaat vd RX100 maar je hebt er wel een degelijke 24-200/2.8 lens op. Dat is ongeveer vergelijkbaar met jouw lenzen nu, hoewel nog een stop lichtsterker tov de 70-200/F4 waardoor het verschil in ISO prestaties quasi nul wordt.

                  Elke andere compact (buiten de Canon G1X) of bridge hebben een kleinere sensor en daar ga je niet gelukkig van worden als je een dslr gewend bent.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geavanceerde compactcamera?

                    Waarom komt die RX10 hier telkens ter sprake? De persoon vraagt hier duidelijk naar een manier om minder mee te moeten zeulen en naar een compactere camera dan haar Canon 450d.

                    Hier zijn de 2 naast elkaar, hoe is dat nu een verbetering? De lens is misshien wel kleiner, maar verder is de body quasi even groot.

                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geavanceerde compactcamera?

                      Waarom komt die RX10 hier telkens ter sprake? De persoon vraagt hier duidelijk naar een manier om minder mee te moeten zeulen en naar een compactere camera dan haar Canon 450d.

                      Hier zijn de 2 naast elkaar, hoe is dat nu een verbetering? De lens is misshien wel kleiner, maar verder is de body quasi even groot.
                      En plaats er eens de 70-200/F4 op ... je hoeft in ieder geval niet te switchen van lens.

                      Als formaat echt belangrijk is, dan is de RX100 uiteraard de betere keus. Maar de lens is een 28-100/F1.8-4.9.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #26
                        Re: Geavanceerde compactcamera?

                        als je weinig gewicht wil meenemen; en toch goede resultaten hebben, waarom niet denken aan een canon G15 of nu G16?
                        in de meeste vakantie omstandigheden doet ie zijn job meer dan behoorlijk !
                        succes met de keuze
                        The future brings my best photo. Time is on my side.
                        Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Geavanceerde compactcamera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                          Waarom komt die RX10 hier telkens ter sprake? De persoon vraagt hier duidelijk naar een manier om minder mee te moeten zeulen en naar een compactere camera dan haar Canon 450d.

                          Hier zijn de 2 naast elkaar, hoe is dat nu een verbetering? De lens is misshien wel kleiner, maar verder is de body quasi even groot.

                          De RX 10 komt hier ter sprake omdat TS spreekt van een 17-55 2.8 en een 70-200 f4.
                          De Canon die u hier toont is met een 18-135 3.5-5.6.
                          Deze laatste zit je al snel aan 5.0 op 50 mm en vanaf 85 mm op 5.6. Wat overeenkomt met een DOF van 8.0 resp. 9.0 in FF termen.
                          De RX10 heeft over heel het bereik 7.6 (FF EQ)
                          De combo 17-55 2.8 / 70-200 f4 is hier wel in het voordeel maar dat is de prijs die je betaalt voor de omvang en het gewicht.

                          De RX10 is hier een zeer goed alternatief, met een kleiner bereik op het lange eind maar begint wel op 24mm.
                          De 17-55 van TS is ook een heel pak groter dan de hier getoonde lens, doe daar nog de 70-200 f4 bij en dan kom je samen met de Body op meer dan het dubbele in gewicht en omvang. Toch de moeite niet ?
                          Last edited by Funcky; 30 april 2014, 22:42. Reden: Vergissing lens
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Geavanceerde compactcamera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            De RX 10 komt hier ter sprake omdat TS spreekt van een 17-55 2.8 en een 70-200 f4.
                            De Canon die u hier toont is met een 18-135 3.5-5.6.
                            Deze laatste zit je al snel aan 5.0 op 50 mm en vanaf 85 mm op 5.6. Wat overeenkomt met een DOF van 8.0 resp. 9.0 in FF termen.
                            De RX10 heeft over heel het bereik 7.6 (FF EQ)
                            De combo 17-55 2.8 / 70-200 f4 is hier wel in het voordeel maar dat is de prijs die je betaalt voor de omvang en het gewicht.

                            De RX10 is hier een zeer goed alternatief, met een kleiner bereik op het lange eind maar begint wel op 24mm.
                            De 17-55 van TS is ook een heel pak groter dan de hier getoonde lens, doe daar nog de 70-200 f4 bij en dan kom je samen met de Body op meer dan het dubbele in gewicht en omvang. Toch de moeite niet ?
                            TS spreekt inderdaad over de zware lenzen die ze nu heeft, maar haalt zelf ook de RX100M2 en Lumix 7 aan als camera's die ze overweegt. Die zijn toch van een compleet andere formaat dan de RX10. De RX10 steek je al niet meer zomaar in een vestzak, bvb. Ik vermoed dus dat de lenzen alleen het probleem niet zijn. Ik denk dat ze goed beseft dat er zal ingeboet moeten worden aan lichtsterkte, scherpte en/of bereik als ze afstapt van een DSLR. Een bridge is maar halverwege richting een compactere camera.

                            Nu goed, elk advies is een subjectief. Het is aan de TS om te beslissen hoe ze de informatie verwerkt.
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • #29
                              Re: Geavanceerde compactcamera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                              TS spreekt inderdaad over de zware lenzen die ze nu heeft, maar haalt zelf ook de RX100M2 en Lumix 7 aan als camera's die ze overweegt. Die zijn toch van een compleet andere formaat dan de RX10. De RX10 steek je al niet meer zomaar in een vestzak, bvb. Ik vermoed dus dat de lenzen alleen het probleem niet zijn. Ik denk dat ze goed beseft dat er zal ingeboet moeten worden aan lichtsterkte, scherpte en/of bereik als ze afstapt van een DSLR. Een bridge is maar halverwege richting een compactere camera.

                              Nu goed, elk advies is een subjectief. Het is aan de TS om te beslissen hoe ze de informatie verwerkt.
                              Het ging hier eigenlijk over het feit dat u een RX10 afkeurt die volgens u geen verbetering zou zijn tegenover de Canon met 18-135 of de combo die TS wil verkleinen.
                              Dat de RX100 de beste compact camera is op de markt op vlak van beeldkwaliteit, daar bestaat geen twijfel over.
                              Maar de RX100 is nu ook geen vervangend alternatief voor dat complete systeem van TS.
                              Daarvoor is de RX10 ontworpen die het beste compromis biedt van all-in-one camera.
                              Last edited by Funcky; 1 mei 2014, 01:24.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Geavanceerde compactcamera?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Het ging hier eigenlijk over het feit dat u een RX10 afkeurt die volgens u geen verbetering zou zijn tegenover de Canon met 18-135 of de combo die TS wil verkleinen.
                                Dat de RX100 de beste compact camera is op de markt op vlak van beeldkwaliteit, daar bestaat geen twijfel over.
                                Maar de RX100 is nu ook geen vervangend alternatief voor dat complete systeem van TS.
                                Daarvoor is de RX10 ontworpen die het beste compromis biedt van all-in-one camera.
                                Dat begrijp ik. Het is nu aan de TS om te beslissen wat er meer doorweegt, de kwaliteit en functionaliteit van het huidige systeem benaderen, of voor het kleinst mogelijke gaan.
                                http://kasper.photography & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X