Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of nikon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon of nikon ?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    maar:
    de D610 is toch slechts de D600 met drie nieuwe functies.

    grt,bouk.
    En dan koop je toch de D610 ipv de D600, snap je stelling niet.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #32
      Re: Canon of nikon ?

      Ja, wellicht wel, maar alleen de D610 is nog nieuw te koop.
      Waarschijnlijk zien we binnenkort de D7200 en de D620.


      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      maar:
      de D610 is toch slechts de D600 met drie nieuwe functies.

      grt,bouk.

      Comment


      • #33
        Re: Canon of nikon ?

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Enkele bedenkingen van mij:


        Een enorm pluspunt van NIKON is de compatibiliteit van het systeem.
        Geen enkel merk (tenzij Leica) kan hieraan tippen. De Nikon-bayonet van in het begin jaren 60 is nog steeds dezelfde, met uiteraard wat aanpassingen zoals de elektrische contacten voor oa de autofocus.......
        Dwz dat oude lenzen van de jaren 60 nog steeds bruikbaar zijn op de nieuwe bodys. Vele van deze lenzen zijn uiteraard lang achterhaald met de nieuwe technieken maar bepaalde lenzen en macrolenzen, tussenringen, balgapparaten.... zijn nog steeds perfect bruikbaar.
        Ikzelf maak nog steeds gebruik van sommige lenzen zoals Fish-Eye, macrolenzen en balg. Bij andere merken (oa Canon) kan je deze accescoires meestal ook nog gebruiken via een adapter.

        Wat de andere merken betreft (Sony, Pentax .....) hebben toch een beperkter aanbod van lenzen en accescoires dan de 2 grote merken.
        Pentax heeft haar k-bayonet in die zin ook nooit gewijzigd en is wanneer je de tweedehands markt meetelt waarschijnlijk het merk waarvoor de meeste objectieven voorhanden zijn. Die overigens op elke Pentax camera ook nog lichtmeting hebben... Dat is bij Nikon en haar oudere objectieven absoluut niet het geval, bij sommige objectieven is lichtmeting niet mogelijk, anders weer bij een bepaalde body... Bij pentax met een k-500 t/m k-3 en alles wat daar op dit moment tussen valt.

        Je koopt voor een appel en een ei een prachtige dingen op marktplaats of eBay, die een canon, Nikon, sigma rivaal ver achter zich laat, die ook nog 100 maal duurder is ;-) moeilijk te bevatten voor sommigen...

        Bij Ricoh is het in goede handen.
        Last edited by luukt; 7 maart 2014, 10:04.

        Comment


        • #34
          Re: Canon of nikon ?

          Pffft... pak alle toestellen eens vast, het toestel waarbij je geen verkrampte vingers krijgt is het beste.
          De kunst zit hem om locaties te zoeken, en te bestuderen. Die locaties te memoriseren, op meerdere tijdstippen van het jaar, en te weten op welke manier het licht dan inspeelt op je scène.
          Een goeie fotograaf... kijkt vooral rond, en is vaak diegene met het minste clicks op de teller.

          Comment


          • #35
            Re: Canon of nikon ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Follie Bekijk bericht
            Pffft... pak alle toestellen eens vast, het toestel waarbij je geen verkrampte vingers krijgt is het beste.
            De kunst zit hem om locaties te zoeken, en te bestuderen. Die locaties te memoriseren, op meerdere tijdstippen van het jaar, en te weten op welke manier het licht dan inspeelt op je scène.
            Een goeie fotograaf... kijkt vooral rond, en is vaak diegene met het minste clicks op de teller.
            ;-) ;-) Amen.

            Comment


            • #36
              Re: Canon of nikon ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Follie Bekijk bericht
              Een goeie fotograaf... kijkt vooral rond, en is vaak diegene met het minste clicks op de teller.
              Ik dus
              Even serieus : ik kan er ook niet bij dat mensen terug komen van een reis van 3 weken met 10.000 beelden. Zelf zou ik dit gewoon niet zien zitten.
              Van mijn laatste reis (5 weken IJsland) ben ik terug gekomen met 1500 beelden en het was al zo moeilijk. Gisteren was ik bij een vriend IJsland-freak, zijn zus maakt er gemiddeld 600 PER DAG.
              Ik denk dan, als je 10 uur in de weer bent is dat elke minuut een foto. Veel gekker kan het toch niet worden ????
              Rapraprap alles op de foto om alles dan eens grondig thuis te bekijken ???
              In feite zouden we ook eens moeten tijd nemen om NIET met een camera rond te lopen, gewoon om te kijken, je kan niet tegelijkertijd al je zintuigen op scherp hebben denk ik zo.

              Comment


              • #37
                Re: Canon of nikon ?

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Ik dus
                Even serieus : ik kan er ook niet bij dat mensen terug komen van een reis van 3 weken met 10.000 beelden. Zelf zou ik dit gewoon niet zien zitten.
                Van mijn laatste reis (5 weken IJsland) ben ik terug gekomen met 1500 beelden en het was al zo moeilijk. Gisteren was ik bij een vriend IJsland-freak, zijn zus maakt er gemiddeld 600 PER DAG.
                Ik denk dan, als je 10 uur in de weer bent is dat elke minuut een foto. Veel gekker kan het toch niet worden ????
                Rapraprap alles op de foto om alles dan eens grondig thuis te bekijken ???
                In feite zouden we ook eens moeten tijd nemen om NIET met een camera rond te lopen, gewoon om te kijken, je kan niet tegelijkertijd al je zintuigen op scherp hebben denk ik zo.
                Observeren dan fotograferen, dat is de juiste volgorde: zij met honderden kliks op een namiddag doen het omgekeerde en observeren thuis op de pc.
                Fotografen uit de analoge tijd hebben nog leren kijken.

                Comment


                • #38
                  Re: Canon of nikon ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Follie Bekijk bericht
                  Pffft... pak alle toestellen eens vast, het toestel waarbij je geen verkrampte vingers krijgt is het beste.
                  De kunst zit hem om locaties te zoeken, en te bestuderen. Die locaties te memoriseren, op meerdere tijdstippen van het jaar, en te weten op welke manier het licht dan inspeelt op je scène.
                  Een goeie fotograaf... kijkt vooral rond, en is vaak diegene met het minste clicks op de teller.
                  +1...
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon of nikon ?

                    Rare review: de Nikon is op de genoemde punten beter, maar de Canon zou je toch moeten kopen???
                    De keuze van een toestel is natuurlijk vooral afhankelijk van wat je ermee wilt doen. De Canon/ Nikon discussie krijgt natuurlijk aardig koren op de molen met de nieuwste toestellen van Van Panasonic, Sony, Olympus, Fujifilm... Wel grappig om te zien soms dat bij dpreview geen enkele Canon meer in de Top 10 staan van meest bekeken toestellen en meer Olympus dan Nikon...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment

                    Working...
                    X