Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D1X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Er is duidelijk een'onderdeel' dat niet goed werkt maar ik betwijfel of het in het fototoestel is.

Comment

Re: Nikon D1X

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Die is goed!

Walter

Ik doe niks liever dan mensen helpen Walter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mitsu Bekijk bericht
        hoi
        kijk we zullen niet de ketel verwijten he
        wie het niet gelooft van mijn nikon D4 zend een email naar me dan stuur ik je het aankoop bewijs door.
        want ik ben het beu dat men zegt dat het niet waar is.
        sorry hoor
        t'is niet omdat ik er niet goed mee kan werken dat ge direct de mensen moet afkraken.
        ben ook maar een mens
        100% gelijk. Ik geloof je. Voorstel, we ruilen. Jij mijn D5100 en ik jouw D4. Iedereen wint, jij kan naar buiten komen met een meer dan behoorlijk toestel dat perfect werkt en dat, volgens al het voorgaande, meer dan genoeg kwaliteit biedt en ik ben meer dan bereid om die D4 tot in de kleinste details te leren kennen en te bestuderen zodat deze, binnen mijn beperkte kunnen als amateur fotograafje, ten volle benut wordt.

'k Zal alleen mijn kantelbaar scherm missen ;-)

Comment

jammer dat je geen bijlage kan plaatsen aankoop bewijs is ingescand
          dan is dit ook de wereld uit voor de mensen die het niet geloven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik ga nog meer zeggen : ik durf zelfs te beweren dat iemand die de D1 perfect kent en "het" in de vingers heeft met mooiere beelden zal thuiskomen dan een D4-beginner met meer geld dan fotografische kennis en ervaring. OK natuurlijk gaan die D1 foto's zich op groter formaat verraden, tenzij je natuurlijk iemand te pakken hebt die geen kaas heeft gegeten van de D4 instellingen en het dikke boek gebruikt om een gebroken stoelpoot te ondersteunen. Ik heb me altijd afgevraagd waarom er bij zo'n soort camera's in 2014 nog een stand JPG Basic is.
            Nog altijd vind ik dus ook dat er niks mis is met een D100.
            De D100 en 10D waren revolutionair... wat daarna volgde was pure geldklopperij tot aan de D300s en 7D. En nu zijn ze op dat terrein moegestreden, en gaat de oorlog verder bij de instap FF modellen D610 en 6D.

Comment

stuur de scan maar naar mij via <bericht via email> en ik zorg voor de rest
              Last edited by Silver Roller; 26 januari 2014, 17:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Follie Bekijk bericht
                De D100 en 10D waren revolutionair... wat daarna volgde was pure geldklopperij tot aan de D300s en 7D. En nu zijn ze op dat terrein moegestreden, en gaat de oorlog verder bij de instap FF modellen D610 en 6D.
                Ik heb afgelopen zaterdag met een beroeps een Df uitgeprobeerd. Dat van die geldklopperij is wat kort door de bocht...
                Een portret met tegenlicht op 3200 ASA. Ik mag hier geen foto's tonen van iemand anders maar ik zou het héél graag doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  stuur de scan maar naar mij via <bericht via email> en ik zorg voor de rest
                  Hierbij de scans van de kastickets van de D4 en toebehoren

Last edited by Silver Roller; 28 januari 2014, 17:42.

Comment

Mja, dan is het gewoon triestig.
                    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

er is ooit nog eens zo iemand geweest hier die voor duizenden euro's gekocht had maar geen foto kon trekken.
                      ik koop voor dat bedrag mijzelf een 2e hands auto.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mitsu Bekijk bericht
                        jammer dat je geen bijlage kan plaatsen aankoop bewijs is ingescand
                        dan is dit ook de wereld uit voor de mensen die het niet geloven
                        Mitsu, de reden dat mensen je niet geloven is omdat je blijk geeft van geen verstand te hebben van je toestel. Iemand die een D4 heeft, wordt er ook van verondersteld veel af te weten van fotografie. Met je bovenstaande opmerkingen lijk je het tegendeel te beweren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qaboomba Bekijk bericht
                          Mitsu, de reden dat mensen je niet geloven is omdat je blijk geeft van geen verstand te hebben van je toestel. Iemand die een D4 heeft, wordt er ook van verondersteld veel af te weten van fotografie. Met je bovenstaande opmerkingen lijk je het tegendeel te beweren
                          Dit is het hele verhaal in het kort denk ik. Het zou niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt, ik herinner me een paar jaar geleden hetzelfde verhaal met een D3. Iemand had er een cadeau gekregen voor zijn pensioen en stelde hier vragen die getuigden van complete onwetendheid. Om één of andere reden wordt dat hier niet geaccepteerd, als je nog nooit met een motor gereden heb en je koopt meteen een R1 ga je hetzelfde meemaken in het motorenmidden. @TS : als je recht in je schoenen staat zou ik me er niet te veel van aantrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Dit is het hele verhaal in het kort denk ik. Het zou niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt, ik herinner me een paar jaar geleden hetzelfde verhaal met een D3. Iemand had er een cadeau gekregen voor zijn pensioen en stelde hier vragen die getuigden van complete onwetendheid. Om één of andere reden wordt dat hier niet geaccepteerd, als je nog nooit met een motor gereden heb en je koopt meteen een R1 ga je hetzelfde meemaken in het motorenmidden. @TS : als je recht in je schoenen staat zou ik me er niet te veel van aantrekken.
                            Het is inderdaad zo dat iedereen doet met zijn geld wat hij wil. Zo'n D4 is, gek genoeg, ideaal om te leren fotograferen. Heel veel dikke knoppen buiten op het toestel zodat je niet teveel in de menu moet duiken, geen fantasie standjes als "actie" of "nacht" enz. Toch denk ik dat de T.S. tegen een steile leercurve aankijkt. Het idee dat je, ook als je altijd volautomatisch wil werken, dan maar best het allerduurste op de markt koopt, klopt niet helemaal. D4 is goed, maar niet de beste speler op de markt als het op puur automatisch fotograferen aankomt. Dan zijn er toestellen die heel wat meer bieden aan de onervaren fotograaf. Een pop-up flash die bv. automatisch afgaat bij mindere lichtomstandigheden enz.

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Het is inderdaad zo dat iedereen doet met zijn geld wat hij wil. Zo'n D4 is, gek genoeg, ideaal om te leren fotograferen. Heel veel dikke knoppen buiten op het toestel zodat je niet teveel in de menu moet duiken, geen fantasie standjes als "actie" of "nacht" enz. Toch denk ik dat de T.S. tegen een steile leercurve aankijkt. Het idee dat je, ook als je altijd volautomatisch wil werken, dan maar best het allerduurste op de markt koopt, klopt niet helemaal. D4 is goed, maar niet de beste speler op de markt als het op puur automatisch fotograferen aankomt. Dan zijn er toestellen die heel wat meer bieden aan de onervaren fotograaf. Een pop-up flash die bv. automatisch afgaat bij mindere lichtomstandigheden enz.

Walter
                              101% met wat Walter zegt.
                              Het summum van auto is een F1. Geef me de eerste de beste Porsche en ik versla hier iedereen met een F1 omdat ze er gewoon al niet kunnen mee aanzetten. Richard Hammond heeft het ooit eens bewezen, tot zijn grote schade en schande. Een vriendin heeft destijds een D300 gekocht van iemand die er niet kon mee werken en die teleurgesteld was van de foto's. Zelfde met onze directeur : hij kon geen deftige foto's nemen met een D70 en heeft zich daarom destijds een D200 aangeschaft. De echte reden was dat hij bij de D70 zodanig aan de instellingen heeft gemorreld dat hij het bos door de bomen niet meer zag. Met de D200 is het niks beter, hij kent zelfs de betekenis niet van witbalans. Hij heeft een paar jaar geleden mijn D2X willen overkopen maar ik ben zo blij dat ik heb cadeau heb gegeven aan mijn zoon. Nils is tenminste bereid om zich te verdiepen in de grondprincipes van de fotografie én bereid om de handleiding te lezen. De resultaten zijn echt niet slecht moet ik zeggen.

In het Df topic heb ik even laten vallen dat er bij vriend-fotograaf Jan een foto hangt van 1x1 m van zijn kleinzoon, geknipt uit een rechthoek. De camera was een D2x die door velen meesmuilend als ruisbak wordt afgedaan (ik was ook in de mond geblazen). Ik ben er van overtuigd dat Jan uit een oude D2x meer kwaliteit zal halen dan iemand anders met een D4 en die er niks van begrijpt.

Comment

Over het belang van de fotograaf ga ik hier niets zeggen, ik heb ook een aantal keer mogen meemaken dat iemand met een duur toestel er de ballen vanaf wist. (Mijn D3 kwam van zo iemand,een koopje want het was een slecht toestel)

En ik ben de laatste om te zeggen dat je met een D70 of D1 geen goede foto kan maken maar.....technisch gezien moet je dan rond een aantal beperkingen fietsen of weten waar zijn limieten liggen en dan gebruik maken van wat je wél kan.

Want dat er ,zeker tegen de huidige toestellen, technische verschillen/tekortkomingen zijn is een feit dat vaststaat.

Wat mijn D800 op een zonnige dag qua dynamisch bereik kan vastleggen in een gewone jpeg, daar kon ik met de D70 zelfs in raw met nabewerking niet van dromen. En daar kan zelfs de beste fotograaf niets aan veranderen. Hij kan wel wachten op een bewolkte dag, schaduw opzoeken, misschien zelfs een gradueel filter gebruiken maar aan de technische tekortkomingen van die camera kan je niets doen.

Want naar huidige normen is bijv een D2x idd een ruisbak, maar als je die op iso 200 zet en geen te hoog lichtcontrast presenteert , dan kan je daar idd nog mooie foto's mee maken.
                                Maar op een feestje met minder licht denk ik dat je foto's t.o.v. een D800, Df, of D4 er héél anders gaan uitzien. Zelfs op de automaat, auto iso, witbalans....

Maar ik denk niet dat Mitsu die verschillen gaat kunnen aantonen....
                                D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                                X