Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe Fuji X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: De Nieuwe Fuji X

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Ik zal de vraag nog maar eens stellen... Hoe goed is de XT-1 voor Video ?
    zie : http://youtu.be/5ezpjaqEjYI

    Comment


    • #92
      Re: De Nieuwe Fuji X

      Video van Post 91 (Sweetly) lijkt me ok voor occasioneel filmen.
      Maar is moeilijk te beoordelen op Vimeo of Youtube vanwege converteren. (moire en choppy)

      Originele file's op dPreview lijken zeer pover.
      Voor Video niet de beste camera lijkt me.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #93
        Re: De Nieuwe Fuji X

        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Ik heb er ondertussen ééntje gevonden en ben helemaal overtuigd. Wat een plezier om mee te werken! Héél sterk onder de indruk van die 18-55 trouwens.
        Heb (een gedeelte van) mijn Canon full frame gerief hier verkocht en ondertussen ook overgestapt op de X-T1. Voorlopig heb ik enkel de 23mm F/1.4 lens, gisteren voor het eerst foto's bekeken in LR (wat overigens ook gewoon werkt, in tegenstelling tot alles wat ik had gelezen op het internet over hoe rampzalig dat zou zijn) en ik ben echt blij met mijn aankoop tot nu toe.

        Ik ga vanavond in alle waarschijnlijkheid de 56mm prime kopen, en dan de kat uit de boom kijken om een 14mm prime tweedehands te kopen, en daarmee vertrek ik in September voor meer als een jaar op backpackreis, en heb zo'n gevoel dat dat niet gaat teleurstellen.

        De body en de 23mm F1.4 samen nemen minder plaats in in mijn tas én wegen minder dan enkel mijn Sigma 35mm F/1.4 op zich, beeldkwaliteit en kleuren zijn super. Manueel scherpstellen is redelijk geniaal gedaan, gezichtsherkenning werkt 9/10 feilloos, Fuji luistert naar klanten en levert firmware updates voor zowel lenzen als body (ook oudere modellen). Heb het idee dat het AF-systeem, hoewel iets trager dan wat ik gewend ben van Canon, wel effectiever is en ik een groter percentage aan "keepers" heb.

        Het enige jammere vind ik dat ze niet, net zoals de Olympus-modellen, IBIS hebben. Ook al woog de camera daar 200g meer door dan nog zou ik er direct voor tekenen. Dat, en de maximale sluitertijd van 1/4000 zijn aanpassingen die hopelijk bij een volgende "pro" toestel verholpen kunnen worden.

        De lens line-up is inmiddels ook volwassen te noemen:
        Er zijn parels van primes voor alle klassieke focal lengths: 21mm, 35mm, 50mm, 85mm, en binnenkort 135mm.
        De F/2.8 zooms die aangekondigd zijn spreken mij minder aan omdat ze het formaat van het systeem zullen compromitteren, maar die 90 F/2 Mogen ze wel per direct naar mij opsturen
        flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

        Comment


        • #94
          Re: De Nieuwe Fuji X

          De 56mm is een fantastische lens, die staat er bij mij bijna constant op. Het klopt wat je zegt over die max 1/4000, vandaag nog aan het fotograferen geweest buiten op F1.4 en je moet constant een grijsfilter gebruiken omdat de sluitertijd niet lager kan.
          BD2718BE - Fuji addict

          Comment


          • #95
            Re: De Nieuwe Fuji X

            Oorspronkelijk geplaatst door robinderidder Bekijk bericht
            De 56mm is een fantastische lens, die staat er bij mij bijna constant op. Het klopt wat je zegt over die max 1/4000, vandaag nog aan het fotograferen geweest buiten op F1.4 en je moet constant een grijsfilter gebruiken omdat de sluitertijd niet lager kan.
            Een nadeel dus.
            Een ingebouwd ND filter had gemakkelijk geweest.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment

            Working...
            X