Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe Fuji X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: De Nieuwe Fuji X

    Oorspronkelijk geplaatst door robinderidder Bekijk bericht
    Er zijn plekken die hem op voorraad hebben hoor en met een interessante prijs ook
    als je weet waar mag je het gerust eens posten, de mijne is in bestelling maar blijft uitgesteld...
    lidnummer: BD1995BE

    Comment


    • #77
      Re: De Nieuwe Fuji X

      Heb je net pb gestuurd cversieren , ter info, ze hebben hem daar ook maar héél beperkt op voorraad, en je bent zeker niet de enige die het wil weten waar
      BD2718BE - Fuji addict

      Comment


      • #78
        Re: De Nieuwe Fuji X

        In verschillende reacties eerder in dit topic, wordt er erg enthousiast geschreven over het aspect van lichter gewicht dat je bereikt met een mirrorless zoals de Fuji's X. Als ik echter de (mooie) foto zie die Lieven58 hier net gepost heeft, dan maak ik mij toch de bedenking dat je nog altijd met wisselobjectieven op pad bent. Maakt die overstap naar mirrorless, op dat specifieke aspect van gewicht, dan eigenlijk zo veel verschil?

        Comment


        • #79
          Re: De Nieuwe Fuji X

          Yep, toch wel, kijk de gewichten van de objectieven maar na op Fuji, de 27mm weegt 78gr., de 35mm 1.4 187gr., de 18-55 weegt 310gr., de 10-24 weegt 425 gr. met zonnekap en al.
          De X-E2 zonder lens (met L-bracket en strap) 455gr.

          Dus als ik alles meepak heb ik nog minstens een derde minder gewicht mee. Ben dan ook op zoek naar een kleinere tas.

          Ter info, een body 5D MKIII weegt 860gr.
          Last edited by Lieven Lema; 9 mei 2014, 16:17.
          ...leeg...

          Comment


          • #80
            Re: De Nieuwe Fuji X

            Ik heb er ondertussen ééntje gevonden en ben helemaal overtuigd. Wat een plezier om mee te werken! Héél sterk onder de indruk van die 18-55 trouwens.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #81
              Re: De Nieuwe Fuji X

              Ben wat te snel geweest, en de X-E2 gekocht. Anders had ik de X-T1 gekocht, maar ben toch zeer tevreden van mijn toestel. Beeldkwaliteit tussen beiden zal niet verschillen, de processor erin en sensor zijn juist dezelfden....
              Die 18-55 "kit" lens is zeer goed!
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #82
                Re: De Nieuwe Fuji X

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Doe zoals ik hé jong, D800, met 24mm AF-s f1.4, 35mm AF-s f1.4 en 85mm AF-s f1.4
                en dan heb ik voor de uitzonderingen nog de 16-35 AF-s VR en de 105mm AF-s macro en als flits SB700.
                Je kan ook gaan voor de f1.8 prime versies.

                Meestal ben ik op weg met D800 en 35mm f1.4 (fantastische combinatie waar je 80 % van je werk mee kan doen)

                Daar kan je bijna alles mee aan, is draagbaar en haarscherp op de D800.
                Klopt, ik amuseer me veel meer met de D800 + 85/1.4 dan met de D800 + 24-70/2.8 alleen kun je met die eerste iets moeilijker de toeristische toer op. Dus zou ik inderdaad die 35/1.4 moeten mee hebben dan.
                Nu ja eer ik uitgepiekerd ben, is er al een X-T2 of T3
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #83
                  Re: De Nieuwe Fuji X

                  Idd zeer interessant. Ik heb een Fuji bridge toestel gekocht waar ik ZEER tevreden over ben (HS35) voor het dagelijkse werk. Compact genoeg voor mij, je hebt er nog houvast aan en de lens gaat van 24-700 in 35 mm eq. Maar af en toe wil ik nog wel eens betere foto's maken met meer DOF controle. Bijvoorbeeld bij concerten (zangkoor). De nieuwe Fuji X zou dan interessant kunnen zijn. Ik heb nog een werkloze oude Canon 300D liggen met wat glaswerk, bv. een 70-200 2.8 van Sigma waar ik graag mee werkte. Maar bij een optreden is het geluid van de opklappende spiegel erg storend, daarom overweeg ik een systeemcamera. Wat met de Olympus OM-D E-M1 als alternatief? Het gamma aan objectieven bij Olympus is VEEL groter, met bv. een 35-100 2.8 die in misschien in de buurt komt van mijn Sigma lens (zij het dat de crop factor van de Olympus 2 bedraagt ipv. 1.6 voor mijn Canon 300D).
                  Canon 70D
                  En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

                  Comment


                  • #84
                    Re: De Nieuwe Fuji X

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ricky300D Bekijk bericht
                    Wat met de Olympus OM-D E-M1 als alternatief? Het gamma aan objectieven bij Olympus is VEEL groter, met bv. een 35-100 2.8 die in misschien in de buurt komt van mijn Sigma lens (zij het dat de crop factor van de Olympus 2 bedraagt ipv. 1.6 voor mijn Canon 300D).
                    Weinig opportuun om in een Fuji X draad met Olympus af te komen, vrees ik, het gamma objectieven in Fuji groeit nog wekelijks, en er staan best wat mooie dingen in de pijplijn check. Kijk eens naar de 50-140 2.8 maar bedenk ook betaalbaarheid.
                    Misschien zelf een draadje opstarten, wie weet krijg je gerichter info.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #85
                      Re: De Nieuwe Fuji X

                      Voor occasioneel filmen, hoe goed is de XT-1 voor video ? (voor mezelf en misschien nog anderen)
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #86
                        Re: De Nieuwe Fuji X

                        Iemand de Fujinon XF18-135 al van dichtbij gezien ? De prijs is wel nogal fors maar goed .. voor wat, hoort wat ?

                        Comment


                        • #87
                          Re: De Nieuwe Fuji X

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Iemand de Fujinon XF18-135 al van dichtbij gezien ? De prijs is wel nogal fors maar goed .. voor wat, hoort wat ?
                          Ja hoor, ik heb 'm al in m'n handen gehad. Al heb ik die niet van doen op m'n X100s... ;-)

                          Comment


                          • #88
                            Re: De Nieuwe Fuji X

                            Leek mij eerder in combinatie met een X-T1 body wel wat te zijn all "all-rounder"

                            Comment


                            • #89
                              Re: De Nieuwe Fuji X

                              Ik zal de vraag nog maar eens stellen... Hoe goed is de XT-1 voor Video ?
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #90
                                Re: De Nieuwe Fuji X

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Ik zal de vraag nog maar eens stellen... Hoe goed is de XT-1 voor Video ?
                                Zelf nog niets zinnigs gemaakt, ik heb namelijk zeer weinig ervaring met filmen en/of monteren,
                                wat ik tot nu toe heb gefilmd, is eigenlijk maar rommel, maar met mijn D800 was dat niet veel beter,
                                wat ik vooral jammer vind is dat die dingen niet in een avi formaat kunnen filmen, mensen die er verstand van
                                hebben zullen het daar hoogst waarschijnlijk niet mee eens zijn.
                                Nog maar weinig samples te vinden op het web http://vimeo.com/87350890

                                Comment

                                Working...
                                X