Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

** NIEUW ** De Nikon D4s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: ** NIEUW ** De Nikon D4s

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Ha, collega!!!

Jammer genoeg niet met 'n D4.
    Staat deze rioolfoto ook in het nieuwste boek (voor de Vlamingen P*****) van Midas Dekker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Oei Vincent de wat hogere iso gaat hier wel ten koste van scherpte, D4 is scherper dan D4S in het gebied 1600 tot 12800 iso.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Ha, collega!!!

Jammer genoeg niet met 'n D4.
        Die kabelgoten vind ik heerlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Oei Vincent de wat hogere iso gaat hier wel ten koste van scherpte, D4 is scherper dan D4S in het gebied 1600 tot 12800 iso.
          Nee, de uitleg staat erbij hoe dit komt, heeft met 2 verschillende 24-70 lenzen te maken, de ene heeft een fijnafstelling gehad, de andere niet. Dit is eigenlijk ook geen reden, normaal van fabriek moeten die perfect staan, maar ja....
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

De D4 is nu tekoop voor ongeveer 4650 euro, en de D4S zal 6150 kopen, dan is het toch verstandiger om een D4 te halen, niet? Later is deze dan minder waard 2dehands dan een D4S, dat heb je dan weer wel....
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik wacht nog even totdat de D4s wat gezakt is in prijs, en dan zullen er hopelijk al wat D4 body's komen op de 2dehandsmarkt...

Al ziet die high iso performance van de D4s zo enorm goed uit, maar die is mij net iets te duur als gewone hobbyfotograaf

Comment

linkje dumpen:

klik
                nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Wat ik niet begrijp zijn de vergelijkende foto's, waarbij de D4 steevast wat scherper uit de hoek komt
                  Dat valt mij ook op, er zit niet veel ruis in de iso 3200 en 6400 foto's van de D4s, maar de details zijn ook bijna helemaal mee weggevaagd (iso 3200 en 6400 ziet er voor mij ook een heel stuk beter uit op de foto's van de D4).

Tot iso 12800 zijn de foto's volgens mij nog bruikbaar voor een niet te grote afdruk, en dat is net hetzelfde als bij een 1DX.
                  Maar ik zie geen echte low-light hoge iso foto's, de sluitertijd is extreem kort (1/8000sec), dat geeft doorgaans veel betere resultaten dan bijvoorbeeld op 1/100 sec of langer.
                  Ook bij de actiefoto's (karting) op iso 1000 zie ik minder details dan wat ik als jpeg uit een 1DX krijg op een vergelijkbare iso-waarde.
                  Er zit dus een flinke ruisonderdrukking ingebouwd die spijtig genoeg met teveel details gaat lopen.
                  Daarom denk ik dat de sensor op zich niet veel veranderd is, het zal wel de nieuwe processor zijn die voor de "verbetering" zorgt (als de details weg zijn, dan noem ik het geen verbetering).
                  Maar het gaat hier wel over jpeg's die zo uit de camera komen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

om goed te zijn zouden we raw's moeten hebben
                    nikon stuff

Comment

Ik denk dat om goed te zijn de lens ook gekalibreerd dient te zijn, dit trekt op niets.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Knap filmpje maar ja dat mag wel he voor een body van 6150 eurokes

Comment

Inderdaad, mooi prijske voor een mooi camerake..
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nou dan is de D4 hier wel beduidend goedkoper als in Nederland, daar ligt de prijs rond de €5499,-

Comment

Als je ziet wat ze voor een tweedehands D4 met "201.000 kliks" nog vragen

Comment

Working...
                                X