Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies spiegelreflex (vnl. natuurlandschappen, dieren binnen en buiten), aub

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies spiegelreflex (vnl. natuurlandschappen, dieren binnen en buiten), aub

Bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    Weerbestendigheid is niet enkel een eigenschap van de camera, maar van het systeem. Je moet bijgevolg ook objectieven hebben die weerbestendig zijn. En bvb een objectief wisselen in stortregen is is natuurlijk ook bij een weerbestendig systeem geen goed idee.. Alles is dus relatief.

Tja, Pentax is inderdaad een beetje moeilijker te vinden omdat de meeste zaken nu eenmaal voor de grote volumes en dus de grote merken gaan. Ik heb er zelf nog niet veel last van gehad, maar je moet inderdaad bereid zijn iets verder te kijken dan de lokale winkels.
    In het tweedehands aanbod zijn de Pentax DA lenzen precies niet zo gemakkelijk online te vinden idd. Voor eBay moet je kredietkaarten hebben zeker?
    Je vindt wel relatief goed lenzen voor Pentax van een ander merk (Sigma, Tamron) en die lijken precies vaak ook wel goed te scoren, maar dan is het weerbestendige aspect inderdaad niet meer van toepassing zoals je aangeeft

Ik heb voorbije dagen alvast even rondgekeken wat het tweedehands aanbod voor Pentax lenzen is, of nieuw vergeleken met de eerdere aanbevolen lenzen,
    ook eens gezocht wat men over die lenzen zei (reviews).

Op basis daarvan volgende lijstje met (huidige) evtle opties bekomen:

CAMERA

Tweedehands
    Pentax K5 - 350 euro (nog in garantie) van een student fotografie, ik heb gisteren een mailtje gestuurd om het click-aantal te bekomen, dus dat is nog even afwachten, maar de camera zelf is wel nog in garantie dus de sleet zal daarbij hopelijk meevallen
    OF:
    Pentax K5 -330 euro (9000 clicks) (300 euro indien je er een van de lenzen bij aankoopt) - clicks aantal is dan ook nog relatief laag

LENZEN

Dieren:
    DA 55-300 WR HD
    nieuw
    € 325,80 bij media-koopjes.be
    OF:
    Sigma 120-400mm F/4.5 - 5.6 Apo DG OS (Pentax)
    Tweedehands
    € 450,00

Landschap/Allround
    PENTAX SMC DA 18-135 F3.5-5.6 ED AL DC WR
    Nieuw (camerawarehouse.be)
    € 339,00
    OF
    Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Pentax objectief
    Nieuw
    € 329,00 (cameranu.nl)
    OF
    Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 dc os hsm (Pentax)
    Tweedehands
    € 230,00

Macro:
    Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro
    Tweedehands
    € 250,00

Kan u evtl. iets zeggen over of hier goede/betere keuzes bij zitten?

Het is nu niet de bedoeling om alles in eens te kopen (zeker als het niet op elkaar afgestemd is), maar indien er bv. bij de tweedehands opties hele goede bij zitten (ook van prijs) is het misschien wel iets om snel op te reageren (en anders te wachten tot de Pentax versie tweedehands verschijnt of doorsparen voor de nieuwe versie)

Je mag altijd eens op mijn site gaan kijken: gallery.ishpuini.be . Bij het luik "verre reizen" vind je foto's genomen in Argentinië en Madagascar, telkens met de K-5. Binnenkort zal ik allicht ook een reeks Peru toevoegen (ik ben net een week terug van daar). Foto's van dat soort reizen zijn de enige die ik steevast on-line zet. Je vind zeker in de Madagascar-reeks voldoende natuuropnames. Aan de hand van de brandpuntsafstand kan je het gebruikte objectief afleiden. Ik had telkens de Sigma 8-16, Pentax DA*16-50/2.8, Pentax DA*50-135/2.8, Sigma EX180/3.5 macro en Pentax FA*300/4.5 mee.
    Mooie foto's en site (leuk met die filmrolletjes weergave ook)

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
    Bij Pixel peeper kan je veel voorbeeldfoto's vinden over allerlei onderwerpen: link. Je kan zoeken op cameramodel of een specifieke lens.
    Of Pbase: link. Bovenaan staan de camera's, als je verder naar beneden scrolt vind je de objectieven.
    Bedankt!
    Last edited by De Steppewolf; 5 december 2013, 12:02.
    * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

Comment

Re: Advies spiegelreflex (vnl. natuurlandschappen, dieren binnen en buiten), aub

Je hebt het altijd over die D7000. Er is ook nog de 5000reeks (5200 en 5300) en de lagere 3200 of 3100. Aan deze toestellen ga je nieuw niet veel meer betalen dan aan een tweedehandse D7000. Koop er een lens 18-105 of 18-200 van NIKON bij, originele lens van het merk en je hebt nieuw materiaal, met garantie.

De 3000 of 5000reeks zal ook wel aan je verwachtingen voldoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Steppewolf Bekijk bericht
        In het tweedehands aanbod zijn de Pentax DA lenzen precies niet zo gemakkelijk online te vinden idd. Voor eBay moet je kredietkaarten hebben zeker?
        Idd, da's 't handigste. Voor de meeste on-line zaken ook me dunkt? Hoewel, ik geloof dat er intss een soort pre-paid kaarten bestaan waarop je een vast bedrag kan laden. Je kan die als een gewone kredietkaart gebruiken, maar het is geen krediet en de kaart is niet aan je bankrekening gelinkt. Moet je eens bekijken... Ik las hier toevallig vanochtend over in het tijdschriftje van mijn bank.

Je vindt wel relatief goed lenzen voor Pentax van een ander merk (Sigma, Tamron) en die lijken precies vaak ook wel goed te scoren, maar dan is het weerbestendige aspect inderdaad niet meer van toepassing zoals je aangeeft
        In de regel kan je stellen dat hoe minder bewegende (of in- en uitschuivende) onderdelen een objectief heeft, hoe minder kans er is dat vocht een kans heeft binnen te geraken. Dus (duurdere :-( ) zooms met interne zoom en scherpstelling zullen ook wel ok zijn.

Op basis daarvan volgende lijstje met (huidige) evtle opties bekomen:
        [...]
        Het is nu niet de bedoeling om alles in eens te kopen (zeker als het niet op elkaar afgestemd is), maar indien er bv. bij de tweedehands opties hele goede bij zitten (ook van prijs) is het misschien wel iets om snel op te reageren (en anders te wachten tot de Pentax versie tweedehands verschijnt of doorsparen voor de nieuwe versie)
        Zeer mooie prijzen voor die 2 K-5's. Vind ik persoonlijk iets minder leuk, want de kans bestaat dat ik de mijne binnen enkele weken ook te koop zet (als en wanneer ik de K-3 heb aangekocht), en ik had gehoopt er nog iets meer voor te krijgen. Meestal kreeg ik in het verleden toch nog een 400 EUR voor m'n vorige camera, maar die waren toen rond 1,5 jaar oud (met ongeveer evenveel clicks), en de K-5 is natuurlijk al ietsje ouder. Rond de 300 EUR is in elk geval m.i. erg netjes!!

De objectieven in je lijstje lijken me over 't algemeen goede keuzes. Enkel voor de Sigma 18-250 zou ik persoonlijk niet kiezen. Dergelijke ultrazooms leveren toch meestal een relatief povere beeldkwaliteit, en het zou zonde zijn een erg goede camera slechts met één zulk objectief uit te rusten. Waarom kies je dan voor een camera met verwisselbare objectieven denk ik dan... Als ik mag kiezen uit het lijstje, dan denk ik dat je met de Tamron 17-50/2.8 in combinatie met de DA55-300 een mooie starterskit hebt. 250 EUR voor de Sigma 105/2.8 macro is zeker een mooie prijs.

Mooie foto's en site (leuk met die filmrolletjes weergave ook)
        Tx! Die layout is een standaard layout van Coppermine hoor. Het is één van m'n steeds weer uitgestelde projectjes dat ik hier eens wat meer persoonlijks moet van maken...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
          ivm je vraag of er groot verschil is tussen 17-55 of 18-55, het antwoord op die vraag is neen.
          OOoooooohoooohohohow, rustig maar.
          Veel gekker moet het niet worden.
          Het verschil tussen een Nikkor 18-55 kitlensje en een 17-55/2.8 is op alle vlakken gigantisch tenzij op brandpuntsbereik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
            Als je 2de-hands gaat, kun je op deze website de gangbare prijzen voor Nikon (en Sigma) vinden:

Zo up to date is deze lijst ook niet echt meer ? Er staan prijzen tussen wat geen mens geeft voor een 2dehands body.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Je hebt het altijd over die D7000. Er is ook nog de 5000reeks (5200 en 5300) en de lagere 3200 of 3100. Aan deze toestellen ga je nieuw niet veel meer betalen dan aan een tweedehandse D7000. Koop er een lens 18-105 of 18-200 van NIKON bij, originele lens van het merk en je hebt nieuw materiaal, met garantie.

De 3000 of 5000reeks zal ook wel aan je verwachtingen voldoen.
              Ja dat had ook met de reacties ivm D7000 (en D300s) te maken, en alle positieve berichten over beide modellen die ik bij het verder lezen, tegenkwam + het feit dat er in de D7000 2 geheugenslotjes aanwezig zijn.
              Dat laatste is misschien maar een belachelijk argument (het draait eigenlijk vooral toch om de kwaliteit van de beelden die eruit komen), maar ik heb voorbije jaren al zo vaak problemen gehad met de geheugenkaartjes, dat het leuke er bijna af was. Errors (al dan niet tijdens het fotograferen) waardoor eer hele hoop foto's verdwenen, foutmeldingen waardoor je niet meer verder kan trekken (en dan dikwijls op het begin van de dag zodat je er de rest van de dag mee geconfronteerd wordt wat voor mooie dingen je allemaal daardoor niet meer kan vastleggen (de Konica Minolta pakt geen kaartjes > 512 MB en die vind je nergens meer, dus met de hoop reserves van 2 GB ben je die moment ook niets...)
              Dus een van de voornaamste redenen voor die D7000 buiten de overige goede kritieken en ervaringen, was pers. voor mij ook dat 2e geheugenslot. Blokkeert de ene, kan je nog voort met de ander. Of heb je een backup op de andere.

Het was alleszins al een shifting en concrete voorstellen van/ervaringen met een/meerdere modellen, daarmee kan je al voort bij het verder opzoeken, vergelijken, foto's bekijken, gaan kijken in de winkel, ....
              Toen de Pentax K5 (of K50) ter sprake kwam, heb ik er ook over opgezocht en een goed gevoel over (stevigheid, weerbestendigheid, terwijl wat beeldkwaliteit, kleuren, ... er blijkbaar niet ondergedaan wordt voor de D7000 als ik het zo lees en bekijk (foto's)) , maar omdat die (en de lenzen) minder goed te vinden zijn (op 2e hands markt), leek dat de keuze te vergemakkelijken, zodat de D7000 nog overbleef (de D300s is ook niet meer zo goed verkrijgbaar zowel nieuw als tweedehands (althans dan zijn er wel erg veel clicks mee gedaan, of toch meer schrik van mijn kant dat die aanbiedingen al redelijk versleten zijn).
              Alleszins had ik eerst nog niet door dat er ook redelijk veel 3e partij lenzen zijn voor Pentax en dat op Nederlandse sites het aanbod groter is voor de K5, dus ga ik daar toch voor gaan, ondanks die geen 2 geheugenkaartjesslots heeft helaas. Maar met alvast minder schrik te (hoeven) zitten ivm vochtige, mistige toestanden (tentje/kamperen) is ook al een schrik minder.

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
              Zeer mooie prijzen voor die 2 K-5's. Vind ik persoonlijk iets minder leuk, want de kans bestaat dat ik de mijne binnen enkele weken ook te koop zet (als en wanneer ik de K-3 heb aangekocht), en ik had gehoopt er nog iets meer voor te krijgen. Meestal kreeg ik in het verleden toch nog een 400 EUR voor m'n vorige camera, maar die waren toen rond 1,5 jaar oud (met ongeveer evenveel clicks), en de K-5 is natuurlijk al ietsje ouder. Rond de 300 EUR is in elk geval m.i. erg netjes!!
              Er zijn er van +400-525 euro ook wel redelijk wat tweedehands
              En op de ene met de slechts 9000 clicks en nog in zeer goede staat, van 330 euro, heb ik vooralsnog geen enkele reactie gekregen. Kan natuurlijk altijd dat de persoon niet alle dagen zijn mails checkt, of op vakantie is, maar ik vrees dat die al verkocht (zoekertje vergeten weg te halen). Ik ga sebiet eens op zijn naam zoeken of die een site heeft oid, en op die manier proberen contact op te nemen. Heb het ook al wel gehad dat mails komende van bepaalde domeinnamen (zelfs gmail!)... niet doorkwamen via zoekertjessites.

De andere van 350 blijkt ong. 30 000 clicks al te hebben. Dat lijkt me nu toch al een beetje veel ivm misschien eerste tekenen van sleet (?) ... hij is wel nog een half jaar in garantie... ik weet het niet ... 'k denk toch liever wat meer betalen en nog (relatief) weinig clicks. Voor 555,- heb je al een volledig nieuwe en dan vind ik 300-400 wel OK voor een in zeer goede staat met < 20 000 clicks, maar anders heb ik al eerder het gevoel die dan ook al evengoed nieuw te kunnen kopen met 0 clicks/gebruikssporen en volledige garantie (tijd)?

De objectieven in je lijstje lijken me over 't algemeen goede keuzes. Enkel voor de Sigma 18-250 zou ik persoonlijk niet kiezen. Dergelijke ultrazooms leveren toch meestal een relatief povere beeldkwaliteit, en het zou zonde zijn een erg goede camera slechts met één zulk objectief uit te rusten. Waarom kies je dan voor een camera met verwisselbare objectieven denk ik dan... Als ik mag kiezen uit het lijstje, dan denk ik dat je met de Tamron 17-50/2.8 in combinatie met de DA55-300 een mooie starterskit hebt. 250 EUR voor de Sigma 105/2.8 macro is zeker een mooie prijs.
              Bedankt!

Nu heb ik ondertussen wel gezien (ander uitzicht op de bijgevoegde foto, oa groen ringetje ipv rood, ik vreesde eerst al dat het een nep lens was ofzo ), dat die DA 55-300 WR geen "HD" versie is. Vandaar de goedkopere prijs.
              "New HD (High Definition) Coating"
              "Treated with HD coating, a PENTAX-exclusive multi-layer lens coating, enjoy higher light transmittance and lower reflectance than conventional multi-layer coatings. This means it produces sharp, clear images free of flare and ghost images, even under such adverse lighting conditions as backlight. "

bron: http://www.us.ricoh-imaging.com/came...m_F4-5.8_ED_WR
              Het loont wschl. de moeite om die HD versie te nemen?

Comment

Bij het opzoeken op internet van de verkoper, kwam ik in een topic over "waterproblemen" tegen dat de huidige eigenaar (verkoper) de betreffende Pentax K5 meerdere uren aan een stuk in de regen gebruikte, en één keer het probleem gehad heeft van binnenin aangedampte zoeker, na extreme omstandigheden: meerdere uren gebruik in een waterpretpark waarbij de camera contant ondergespat werd en het regelmatig tot 1-1,5 cm in het water hing.Na 4 dagen was de damp uit de zoeker weg.

Denken jullie dat zoiets evtl. toch permanente schade oplevert, of m.a.w.: is deze camera overkopen (voor 330 euro) wel een goed idee?

Comment

Bij het opzoeken op internet van de verkoper, kwam ik in een topic over "waterproblemen" tegen dat de huidige eigenaar (verkoper) de betreffende Pentax K5 meerdere uren aan een stuk in de regen gebruikte, en één keer het probleem gehad heeft van binnenin aangedampte zoeker, na extreme omstandigheden: meerdere uren gebruik in een waterpretpark waarbij de camera contant ondergespat werd en het regelmatig tot 1-1,5 cm in het water hing.Na 4 dagen was de damp uit de zoeker weg.

Denken jullie dat zoiets evtl. toch permanente schade oplevert, of m.a.w.: is deze camera overkopen (voor 330 euro) wel een goed idee?
                  Wat denk je zelf? Geen enkel electronisch apparaat kan goed met vocht om. Ze maken die dingen nu net Weather sealed om het water buiten te houden. Eens het vocht in het toestel is geweest is het koffiedik kijken waar er overal condens geweest is en of er op termijn onderdelen gaan oxyderen.

Trouwens niet echt eerlijk van de verkoper om dat toestel dan aan te bieden als "in zeer goede staat"

Ik zou het niet riskeren en op zoek gaan naar een 2dehands toestel dat je dan misschien iets duurder betaalt maar waarvan je quasi zeker bent dat het met zorg behandeld is. DSLR zijn niet gemaakt om in het water te hangen, enkel met een onderwaterhuis
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

Comment

Nee dat is waar, bedankt

Ik vind het ook niet bepaald eerlijk
                    En het is al iets anders dan een Rummikub van 5 euro waar blokjes in ontbreken...
                    Op de duur weet je niet meer wat te geloven... en alles wordt verkocht onder de noemer "in goede/uitstekende/prima staat"

Het was nu wel in een reactie op iemand anders, dat het probleem bij hem (na 4 dagen) wel van de baan was en achteraf zijn er nog foto's gepost enz...
                    Maar idd, ik ga het er niet op wagen. De advertentie was trouwens plots offline ook, geen reactie gehad op mijn mailtje naar de adverteerder (en het bod, van vóor ik het gelezen had van de condens)... wschl. was de camera al een tijdje verkocht en was de verkoper het zoekertje (2 weken oud) vergeten offline te halen...
                    (Blijkbaar de gewoonte tegenwoordig om niets te laten weten... ik heb ook op marktplaats op 2 zoekertjes gereageerd, na 3 dagen géén reactie, terwijl 1 van de 2 ondertussen de status gereserveerd heeft.)

Met de Macrolens heb ik meer geluk, fijne kerel die duidelijk en informatief reageert. Als de lens in even goede staat is als beloofd, ziet dat er goed uit
                    Last edited by De Steppewolf; 9 december 2013, 10:10.

Comment

Ja dat had ook met de reacties ivm D7000 (en D300s) te maken, en alle positieve berichten over beide modellen die ik bij het verder lezen, tegenkwam + het feit dat er in de D7000 2 geheugenslotjes aanwezig zijn.
                      Dat laatste is misschien maar een belachelijk argument (het draait eigenlijk vooral toch om de kwaliteit van de beelden die eruit komen), maar ik heb voorbije jaren al zo vaak problemen gehad met de geheugenkaartjes, dat het leuke er bijna af was. Errors (al dan niet tijdens het fotograferen) waardoor eer hele hoop foto's verdwenen, foutmeldingen waardoor je niet meer verder kan trekken (en dan dikwijls op het begin van de dag zodat je er de rest van de dag mee geconfronteerd wordt wat voor mooie dingen je allemaal daardoor niet meer kan vastleggen (de Konica Minolta pakt geen kaartjes > 512 MB en die vind je nergens meer, dus met de hoop reserves van 2 GB ben je die moment ook niets...)
                      Dus een van de voornaamste redenen voor die D7000 buiten de overige goede kritieken en ervaringen, was pers. voor mij ook dat 2e geheugenslot. Blokkeert de ene, kan je nog voort met de ander. Of heb je een backup op de andere.

Het was alleszins al een shifting en concrete voorstellen van/ervaringen met een/meerdere modellen, daarmee kan je al voort bij het verder opzoeken, vergelijken, foto's bekijken, gaan kijken in de winkel, ....
                      Toen de Pentax K5 (of K50) ter sprake kwam, heb ik er ook over opgezocht en een goed gevoel over (stevigheid, weerbestendigheid, terwijl wat beeldkwaliteit, kleuren, ... er blijkbaar niet ondergedaan wordt voor de D7000 als ik het zo lees en bekijk (foto's)) , maar omdat die (en de lenzen) minder goed te vinden zijn (op 2e hands markt), leek dat de keuze te vergemakkelijken, zodat de D7000 nog overbleef (de D300s is ook niet meer zo goed verkrijgbaar zowel nieuw als tweedehands (althans dan zijn er wel erg veel clicks mee gedaan, of toch meer schrik van mijn kant dat die aanbiedingen al redelijk versleten zijn).
                      Alleszins had ik eerst nog niet door dat er ook redelijk veel 3e partij lenzen zijn voor Pentax en dat op Nederlandse sites het aanbod groter is voor de K5, dus ga ik daar toch voor gaan, ondanks die geen 2 geheugenkaartjesslots heeft helaas. Maar met alvast minder schrik te (hoeven) zitten ivm vochtige, mistige toestanden (tentje/kamperen) is ook al een schrik minder.

Er zijn er van +400-525 euro ook wel redelijk wat tweedehands
                      En op de ene met de slechts 9000 clicks en nog in zeer goede staat, van 330 euro, heb ik vooralsnog geen enkele reactie gekregen. Kan natuurlijk altijd dat de persoon niet alle dagen zijn mails checkt, of op vakantie is, maar ik vrees dat die al verkocht (zoekertje vergeten weg te halen). Ik ga sebiet eens op zijn naam zoeken of die een site heeft oid, en op die manier proberen contact op te nemen. Heb het ook al wel gehad dat mails komende van bepaalde domeinnamen (zelfs gmail!)... niet doorkwamen via zoekertjessites.

De andere van 350 blijkt ong. 30 000 clicks al te hebben. Dat lijkt me nu toch al een beetje veel ivm misschien eerste tekenen van sleet (?) ... hij is wel nog een half jaar in garantie... ik weet het niet ... 'k denk toch liever wat meer betalen en nog (relatief) weinig clicks. Voor 555,- heb je al een volledig nieuwe en dan vind ik 300-400 wel OK voor een in zeer goede staat met < 20 000 clicks, maar anders heb ik al eerder het gevoel die dan ook al evengoed nieuw te kunnen kopen met 0 clicks/gebruikssporen en volledige garantie (tijd)?

Bedankt!

Nu heb ik ondertussen wel gezien (ander uitzicht op de bijgevoegde foto, oa groen ringetje ipv rood, ik vreesde eerst al dat het een nep lens was ofzo ), dat die DA 55-300 WR geen "HD" versie is. Vandaar de goedkopere prijs.
                      "New HD (High Definition) Coating"
                      "Treated with HD coating, a PENTAX-exclusive multi-layer lens coating, enjoy higher light transmittance and lower reflectance than conventional multi-layer coatings. This means it produces sharp, clear images free of flare and ghost images, even under such adverse lighting conditions as backlight. "

bron: http://www.us.ricoh-imaging.com/came...m_F4-5.8_ED_WR
                      Het loont wschl. de moeite om die HD versie te nemen?

Wat je problemen met geheugenkaartjes betreft, ik heb ook al een paar keer problemen gehad met kaartjes. Het betreft dan wel telkens oude kaartjes van 5 jaar en ouder. Bij nieuwe of zeg maar jonge kaartjes heb ik nog nooit problemen gehad. Als je kaartjes richting 5 jaar gaan mag je er geen vertrouwen meer in hebben.

Ik ken professionele fotografen die om de twee jaar gewoon hun kaartjes vernieuwen uit voorzorg.

Comment

Dank voor de tip, lucvr
                        De geheugenkaartjes tellen al wat jaren (zeker die van 512 MB), kan goed zijn dat dat het probleem vormt!

De Pentax K5 is gereserveerd!
                        Een via marktplaats, vriendelijke mensen, goed gevoel bij, vlotte communicatie, foto's bij gemaild enz...
                        De advertentie stond een 5-tal minuten online (ben nogal maniakkaal aan het refreshen/zoeken geweest op allerlei sites ), meteen gereageerd en ze hebben hem voor mij ook gereserveerd (ondanks bieden mogelijk was en er dus nog boven de prijs geboden had kunnen worden, toch wel tof! )
                        Ik kijk er alvast naar uit!!!!
                        De camera heeft slechts een dikke 2800 clicks en is nog als nieuw. Volgens die mensen verder ook zeer voorzichtig behandeld en geen "ongelukken" mee gebeurd.
                        Er is echter wel eens lens bij:
                        DA 18-135mm WR lens
                        De persoon van wie ik de macrolens aan het overkopen ben, heeft ook nog andere lenzen te koop staan:
                        SIGMA 24-70mm 2.8
                        PENTAX FA 43 1.9
                        FA 43 mm 1.9
                        FA 77 en FA 31
                        SIGMA 18-250 mm HSM met stabilisator filtermaat 72mm met filter
                        Nu met die bijkomende lens en evtle mogelijkheid van lenzen om mee over te kopen, zijn deze 2 nog
                        Tamron 17-50/2.8
                        DA55-300
                        nog steeds de optie met voorkeur (voor mijn gebruik = landschappen, bos/natuur, dieren (zoogdieren, vogels, ...) van wat verder af zowel als macro zowel als huisdieren (tamme ratjes) van dichtbij binnen) of zit er misschien bij de andere iets interessant(er)/aanrader boven de andere 2 toch nog?

Alvast bedankt weer!

Comment

Sorry, even niet op 't net geweest... Drukke dagen... Ik heb dus een stukje gemist.

Wel nog even over weather sealing. Mijn K-5 heeft ook al aardig wat over zich heen gehad, en dampte nog nooit aan binnen in de zoeker. Het enige dat ik al aandampen heb gehad was de externe zoekerloepe die ik op m'n zoeker heb staan, maar da's een apart opzetstukje en dat is op zich niet weather sealed natuurlijk... Een normale K-5 moet de beschreven omstandigheden kunnen weerstaan, dus mogelijk was deze niet zo goed onderhouden...

De Pentax K5 is gereserveerd!
                          Een via marktplaats, vriendelijke mensen, goed gevoel bij, vlotte communicatie, foto's bij gemaild enz...
                          De advertentie stond een 5-tal minuten online (ben nogal maniakkaal aan het refreshen/zoeken geweest op allerlei sites ), meteen gereageerd en ze hebben hem voor mij ook gereserveerd (ondanks bieden mogelijk was en er dus nog boven de prijs geboden had kunnen worden, toch wel tof! )
                          Ik kijk er alvast naar uit!!!!
                          De camera heeft slechts een dikke 2800 clicks en is nog als nieuw. Volgens die mensen verder ook zeer voorzichtig behandeld en geen "ongelukken" mee gebeurd.
                          Ziet er niet slecht uit!

Er is echter wel een lens bij: DA 18-135mm WR lens
                          Da's een goede all rounder. Geen super-objectief, maar toch ok. En een erg handig ruim bereik om mee te starten zonder teveel compromis (in vgl met langere ultrazooms).

De persoon van wie ik de macrolens aan het overkopen ben, heeft ook nog andere lenzen te koop staan:
                          FA 43 mm 1.9
                          FA 77 en FA 31
                          Wow, dat zijn beauties hoor!! Ik ben wel een beetje bevooroordeeld, in die zin dat ik een onvoorwaardelijke fan ben van Pentax's oorspronkelijke FA limiteds, i.e. deze drie. Relatief heldere vaste brandpunten zijn dat, metalen constructie met ruime scherpstelring (voor het manuele werk), en dat alles zonder de compactheid op te offeren. Beeldkwaliteit is uitmuntend bij deze drie. De recentere DA limiteds zijn ook goed, maar deze zijn buiten categorie!! Geen spul voor wildlife of makro, maar voor strak uitgesneden landschappen zijn de FA31/1.8 en FA43/1.9 mijn favorieten. De FA77/1.8 is meer een portretobjectief, maar zou ook perfect als korte tele voor tamme dieren kunnen dienen... Maar even realistisch: dit zijn objectieven voor een enthousiasteling als ik, mss ben je nog iets teveel starter om hier al geld aan te geven.

Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Bedankt

Goh ik kijk er wel naar uit
                            Eigenlijk speciaal nog maandag geregeld met overschrijven enz. zodat ik de camera nog voor het weekend zou hebben, maar met dat SMS activatie systeem voor nieuwe buitenlandse begunstigden is het natuurlijk foutgelopen nogthans kreeg ik de moment zelf bevestiging dat het wél gelukt was

Haha ja de verkoper was er zelf oook al soortgelijk enthousiast over (Hij bood nu toch vanalles te koop aan omdat hij de knoop na jaren wachten op een FF van Pentax, had doorgehakt.)
                            Ik heb het bij de macrolens gelaten voor nu. De reden waarom ik het overwoog was ook dat je zo'n mooie aanbiedingen misschien niet meer tegenkomt.

Bedankt nog voor alle hulp!

Comment

Working...
                            X