Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje Eos 70 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje Eos 70 D

Ja Jocau mag je zeker vragen, maar ik wacht liever nog een beetje af of er een oplossing komt ervoor.

Comment

Hallo iedereen,
      Black B@ndit, je had gelijk, Canon heeft me juist ook een mailtje gestuurd en winkel kan er niets aan doen, moet dan de camera resetten, heb ik gedaan en is gelukt. Canon Camera's hebben geen teller, hij moet daarvoor naar hun reparatie dienst, zij kunnen het zien.
      Nog hartelijk bedankt ook aan iedereen
      Plummy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door plummy Bekijk bericht
        Hallo iedereen,
        Black B@ndit, je had gelijk, Canon heeft me juist ook een mailtje gestuurd en winkel kan er niets aan doen, moet dan de camera resetten, heb ik gedaan en is gelukt. Canon Camera's hebben geen teller, hij moet daarvoor naar hun reparatie dienst, zij kunnen het zien.
        Plummy
        Hier een linkje hoe je de camera kan controleren op clicks, prachtig tooltje

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Bedankt Bloatenaas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je het nieuwe geheugenkaartje zelf uit de verpakking hebt gehaald, en je hebt het in een camera gestoken die je uit een verzegelde verpakking hebt gehaald, dan zou de teller vanaf 1 moeten starten bij de eerste foto die je maakt.

Het is heel simpel om de teller via de cameramenu's terug te resetten, die teller geeft dus ook nooit het werkelijke aantal foto's weer die de camera heeft gemaakt, want die gaat na 10.000 foto's zo al telkens terug op 0 (bij Canon toch, hoe het bij andere merken gaat, dat weet ik niet).

Klopt bij de Nikon veranderd de map00 na 10.000 clicks naar map01 zodat je wel weet hoeveel foto je gemaakt heb.

Comment

Hallo iedereen,
              Plummy
              Geen teller??
              Ga eens naar Menu ==> Derde laatste menu ==> accu info ==> Sluiterteller

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Bekijk bericht
                Geen teller??
                Ga eens naar Menu ==> Derde laatste menu ==> accu info ==> Sluiterteller
                Is enkel hoeveel fotos je neemt met een batterij. Als je ze uit haalt en opgeladen hebt staat die teller weer op 0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                  Is enkel hoeveel fotos je neemt met een batterij. Als je ze uit haalt en opgeladen hebt staat die teller weer op 0
                  Ok, thx voor de info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                    Vreemd .. dan heb ik zeker 2 Canons van een ander merk ... blijft vrolijk verder tellen tot 9999 ... ???

Comment

Hallo Iedereen,

Dit schreef Canon

(De nummers die u ziet verschijnen zijn bestandsnummers. De methoden voor bestandsnummering worden uitgelegd vanaf pagina 151 in de handleiding en u kan kiezen tussen continu, automatische reset en handmatige reset. Het toestel staat standaard ingesteld op continu en dan blijft de nummering gewoon doorlopen. Deze bestandsnummers hebben niets te maken met de tellerstand van het toestel. Er staat namelijk geen teller op het toestel waaruit u als eindgebruiker kan opmaken hoeveel opnames het toestel al gemaakt zou hebben. Deze informatie kan enkel in een erkend reparatiecentrum nagekeken worden.

Voor alle duidelijkheid: het is dus perfect mogelijk dat een nieuw toestel uit de doos begint met een eerste bestandsnummering IMG_5988.)

Eerste foto mijn hondje getrokken in dezelfde map gezet waar andere staan, dus die nr zijn opgelopen

Plummy

Comment

.....
                        Voor alle duidelijkheid: het is dus perfect mogelijk dat een nieuw toestel uit de doos begint met een eerste bestandsnummering IMG_5988.)

...
                        Zouden ze dan eens willen uitleggen waarom er bij een nieuw toestel compleet automagisch het nummer 5988 zou moeten tevoorschijnkomen bij een "eerste" bestand?
                        Knap staaltje "hollandse rekenkunde" ?

Ik heb 4 Canon digicams gehad en die begonnen "vers" uit de doos en onnozelweg altijd op bestand nr 1 ... de domme dingen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Zouden ze dan eens willen uitleggen waarom er bij een nieuw toestel compleet automagisch het nummer 5988 zou moeten tevoorschijnkomen bij een "eerste" bestand?

Ik heb 4 Canon digicams gehad en die begonnen "vers" uit de doos en onnozelweg altijd op bestand nr 1 ... de domme dingen!
                          Mijn 3 niewe bodies begonnen ook altijd met xxxx0001 very strange dit.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

idem hier,even gekeken naar de eerste beelden van mijn toestel en begint met :0002 , dus waarschijnlijk was mijn eerste foto niet goed en heb ik die gewist!
                            grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

is mogelijk als je met DPP werkt.
                              Heb nu wel geen nieuw kaartje gebruikt (stonden nog een 30tal fotos op) maar bij het DPP loopt de teller gewoon verder.
                              Dus bij de overgang van mijn vorige canon naar de 70D is die gewoon blijven verder tellen in dat programma.
                              Denk dat ze daar het over hebben

Comment

Nog nooit meegemaakt en ik gebruik 2 Canon dSLR's doormekaar met dezelfde DPP, op dezelfde PC en dat sinds 2007 ...
                                Met de 400D begon die propertjes terug op 1 na 10000 fotos, zoals aangegeven in de docs ... Voor mij snijdt gans die uitleg geen hout tenzij Canon van strategie veranderd is.

Comment

Working...
                                X