Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag : ik zoek de juiste camera/objectief voor sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraag : ik zoek de juiste camera/objectief voor sportfotografie

@ TS, kijk hier eens KLIK
    D300 met bijzonder weinig clicks + een 17-55 en precies binnen uw budget.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      @ TS, kijk hier eens KLIK
      D300 met bijzonder weinig clicks + een 17-55 en precies binnen uw budget.
      Volledig mee akkoord ,en toch vermoed dat er nu een reactie komt in de aard van ja maar de D300 is verouderd en de isoprestatie,s ect ect.......?

Comment

maar zo als ik al zei zou ik voor een canon willen gaan (daar kan ik gemakkelijker lenzen voor lenen)
        Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
        flickr Blog Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijng Bekijk bericht
          maar zo als ik al zei zou ik voor een canon willen gaan (daar kan ik gemakkelijker lenzen voor lenen)
          Ik wil niet ambetant doen hé, maar persoonlijk zou ik zelfs mijn beste vrienden geen lens van meer dan 1000 euro willen uitlenen zonder dat ik er zelf bij ben.
          Ik heb maar 1 bevriende fotograaf waar ik regelmatig eens een opdracht mee doe (hij als second) dat ik mijn materiaal aan toevertrouw en dan leent hij meestal een 70-200 2.8 van mij, maar ik sta er dan steeds naast.

Mijn vorige camera was een D7000, deze is samen met 18-105 en 35 1.8 qua prijs kwaliteit bij de beste dat je kan vinden. Deze is qua sensor ook stukken beter dan elke aps-C canon (cropframe canon).

Comment

En voor een keer ga ik akkoord met onze speler van oorlog Ik zou het ook niet zien zitten om een objectief van 1000 euro en meer uit te lenen een ongelukje kan snel gebeurd zijn?
            Canon nikon discussie hou ik mij niet mee bezig dat moet je echt zelf uitzoeken wat je wil

Comment

Ik zou eens de bodies die in aanmerking komen van de verschillende merken een vastpakken. kijk eens hoe die aanvoelen, de bereikbaarheid van de knopjes enz... . Scrol ook eens door het menu dan merk je wel welk voor jou het meest logische toestel is. Tenzij je effectief al lenzen van een bepaald merk hebt is dat volgens mij de enige manier om een merk keuze te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De sensor van de 50D is op hoge iso niet meteen de beste, een 650D heeft de sensor van de 7D, en die is iets beter, die sensor (licht aangepast versie) zit ook in de 700D en 100D.
                Mijn ervaring is dat de autofocus van de 700D (= dezelfde als die van de 650D, de liveview-AF van de 700D is wel verbeterd ten opzichte van die van de 650D) prima werkt in de meest uiteenlopende omstandigheden, die is zelfs beter dan die van een 5D MKII.

Koban, een 55-250 zou ik zelf niet aanraden voor indoor-sportfotografie, omdat ik zelf weet dat ik dan gewoonlijk een f2,8 lens moet gebruiken met het diafragma helemaal open en de iso op 1600-6400.
                Met een f5,6 lens moet de iso dan nog eens twee stops hoger, gesteld dat het al mogelijk is met de camera die je wil gebruiken, dan nog zal de beeldkwaliteit heel sterk achteruit gaan op iso 12800 of 25600 (bij de 1DX en de 5D MKIII hou ik iso 12800 aan als maximum om nog een aanvaardbare beeldkwaliteit over te houden).
                Het is wel mogelijk dat er sporthallen zijn waar er wel voldoende licht voorzien is zodat je met een 55-250 foto's kan maken, maar ik vermoed dat er op de meeste plaatsen toch te weinig licht is voor een 55-250.
                Bart, het was enkel een suggestie om binnen het gestelde budget te blijven. En zo slecht is de 50D nu ook weer niet bij hoge ISO.

Oorspronkelijk geplaatst door stijng Bekijk bericht
                't Ja, met 1.000 euro zou ik niet te kieskeurig zijn vooral als je ziet wat je bij deze gelegenheid in handen kunt krijgen.
                Zelf zou ik nooit het risico nemen om een lens te lenen, je weet nooit wat er kan gebeuren.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

ja de nikon 7000 is mooi ik denk dat het wat gaat tussen die en de canon d60 ik ben nu een nikon d90 aan het testen
                  Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
                  flickr Blog Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De sensor van de 50D is op hoge iso niet meteen de beste, een 650D heeft de sensor van de 7D, en die is iets beter, die sensor (licht aangepast versie) zit ook in de 700D en 100D.
                    Mijn ervaring is dat de autofocus van de 700D (= dezelfde als die van de 650D, de liveview-AF van de 700D is wel verbeterd ten opzichte van die van de 650D) prima werkt in de meest uiteenlopende omstandigheden, die is zelfs beter dan die van een 5D MKII.

Koban, een 55-250 zou ik zelf niet aanraden voor indoor-sportfotografie, omdat ik zelf weet dat ik dan gewoonlijk een f2,8 lens moet gebruiken met het diafragma helemaal open en de iso op 1600-6400.
                    Met een f5,6 lens moet de iso dan nog eens twee stops hoger, gesteld dat het al mogelijk is met de camera die je wil gebruiken, dan nog zal de beeldkwaliteit heel sterk achteruit gaan op iso 12800 of 25600 (bij de 1DX en de 5D MKIII hou ik iso 12800 aan als maximum om nog een aanvaardbare beeldkwaliteit over te houden).
                    Het is wel mogelijk dat er sporthallen zijn waar er wel voldoende licht voorzien is zodat je met een 55-250 foto's kan maken, maar ik vermoed dat er op de meeste plaatsen toch te weinig licht is voor een 55-250.
                    55-250 is ook niets iets wat ik gelijk adviseer, maar het is zeker een optie. Wat ik helaas vaak zie is dat men te snel denkt dat hebt hebben van dure spullen gelijk die geweldige foto oplevert. Zoals ik aanhaalde is kennis en kunde het goed kunnen bedienen van de spulletjes stuk belangrijker. En er zijn ook met den 55-250 indoor goede foto's te maken. Op het moment dat je met de 55-250 de foto's kunt maken dan gaat het je zeker lukken met een objectief als de 70-200 f/2.8.

TS geeft aan een budget te hebben van 1000 euro dit lijkt veel, maar als je wilt gaan werken met een 70-200 f/2.8 dan ben je al snel door je budget heen. Ik doe nu een aanname. (niet verstandig, maar doe hem toch even) Vermoed dt TS net gaat starten met deze verslavende hobby. Dan zal je toch iets verder moeten kijken dan alleen een toestel en een tele objectief. Standaard objectief als 18-55 en tas extra batterij etc. (dit wordt vaak vergeten met het budget)

Wellicht kan TS aangeven wat hij/zij al in bezit heeft ?

Comment

dat heb ik niet in mijn budget gezet want dat reken ik apart ik was het zeker niet vergeten.
                      ik denk dat ik met die 1000 euro (of iets meer) gewoon mijn 1ste camera ga kopen. en dan in de loop van de tijd nieuwe en juiste lenzen ga kopen
                      flickr Blog Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Bart, het was enkel een suggestie om binnen het gestelde budget te blijven. En zo slecht is de 50D nu ook weer niet bij hoge ISO.

't Ja, met 1.000 euro zou ik niet te kieskeurig zijn vooral als je ziet wat je bij deze gelegenheid in handen kunt krijgen.
                        Zelf zou ik nooit het risico nemen om een lens te lenen, je weet nooit wat er kan gebeuren.
                        Ben donderdag verplicht geweest om een 70-200 2.8 II te lenen van een collega om voor het eerst een eerste klasse voetbalmatch te fotograferen, want de mijne zit nog bij techrepair. Ben gene moment gerust geweest hoor: je zult nooit anders zien dat er dan juist iets gebeurt. Gelukkig ging alles goed en mijn eerste werk vrijdag was het objectief terugbrengen (nadat ik het natuurlijk helemaal opgepoetst had). Het was echt van niet anders kunnen, want anders had ik wel op een andere keer gefotografeerd.
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik lees hier nogal wat voorstellen als een 70-200mm... wel voor mij is dit niet geschikt... over welke zaal sport gaat het trouwens? persoonlijk zou ik vandaag kiezen voor een nikon D7100 en een 50mm f1.4 - 1.8 en 85mm f1.4-1.8 lensje... en eventueel een 35mm lensje f1.8
                          Mijn ervaring situeert zich in slecht verlichte jeugdbasketbal zalen... dat lukt echt niet met een 70-200 op f2.8 zie click

D7100 + 50mm f1.8 komt iets boven je budget uit, maar dan kan je wel al indoor sport fotograferen... en sparen voor andere lenzen...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

het gaat over handbal en ook wat jeugd en dames (speel zelf dus kan moeilijk van me zelf foto's trekken als ik speel he )
                            ja als ik het geld had zou ik een d7100 kopen of van canon een d70 of d7

en als je kon kiezen tussen een nikon d7000 of een d5300 wat zou je dan kiezen?
                            flickr Blog Facebook

Comment

Met een standaard body met ISO tot 3200 of eventueel nog ISO 6400 en een f/2.8 objectief wordt het inderdaad al niet gemakkelijk.
                              Indien je niet gaat fotograferen in een zaal waar professioneel gespeeld wordt en dus extra verlichting is, dan wordt het een kleine ramp.
                              Tenzij je natuurlijk tevreden bent met foto's vol ruis, of foto's met bewegingsonscherpte...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

ik zou dit doen: koop dit: click en een 50/85 mm lens f1.8 tweedehands
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X