Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale FM2!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale FM2!

Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
    Bij Foto Coudenys in Veldegem - tussen Brugge en Torhout. Hopelijk ben je van daar ergens in de buurt! ;-)
    http://www.fotocoudenys.be/cameras/r...n-df--50mm-18g
    Yep, ben van Brugge, dus zal dan eens langsgaan, staat al genoteerd
    Nikon Df

Comment

Voor de mensen rond Mechelen,vrijdag 15 nov is er een nikon dag bij foto Nelissen in Mechelen,waar ook de Df zal aanwezig zijn.

Comment

Bij Foto Coudenys in Veldegem - tussen Brugge en Torhout. Hopelijk ben je van daar ergens in de buurt! ;-)
        http://www.fotocoudenys.be/cameras/r...n-df--50mm-18g
        Veldegem ? Maar dat is hier vlakbij.
        Toch misschien beter mijn Visakaart thuislaten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Veldegem ? Maar dat is hier vlakbij.
          Toch misschien beter mijn Visakaart thuislaten ?
          Zou het teveel jeuken Paul? ;-)

Comment

Zou het teveel jeuken Paul? ;-)
            Wees maar zeker
            Alleen : ik vrees dat enkel krabben deze keer niet zal helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Ik was heel erg benieuwd , en vind hem wel mooi maar eigenlijk is het een D600/610 met de sensor van de D4 in een retro jasje. Waarbij die D4 sensor vooral een marketing kwestie is om de ,in mijn ogen, hoge prijs te verantwoorden. Ik doe er in ieder geval zeker mijn D800 niet voor weg.

@ Pieke

Contrast detectie is er enkel in de live view modus, voor de rest een 39 punts AF (zelfde AF module als D610)

tekst van de Nikon site voor de Df:
              mijn oude D300 heeft 51 scherpstelpunten, of hebben we het niet over de zelfde af punten
              Last edited by koen1950; 15 november 2013, 16:04.

Comment

Daarnet even de Df kunnen vastnemen en een paar foto's kunnen nemen.
                Om een lang verhaal kort te maken : niet voor mij.
                Is niet echt een stealth camera (daarvoor is hij nog te groot) en ergonomisch is het (voor mij) een ramp. Voor de goeie orde : ik heb altijd met Nikon - ook analoog met de F2 - gefotografeerd maar om van de hedendaagse ergonomie teruggaan naar de good 'ol days is wel effe slikken.
                De beeldkwaliteit zal dan wel top zijn - daar twijfelt niemand aan - het is een camera die tussen twee stoelen valt, alhoewel ik zeker ben dat er een publiek voor bestaat : die met veel geld
                Soit, doe mij maar een D800 of als de Sint gul is een D800E. Bij de weg : de cash deals komen er aan (binnen twee weken) en van de D800(E) gaat er 200 euro af.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  mijn oude D300 heeft 51 scherpstelpunten, of hebben we het niet over de zelfde af punten
                  Ja hoor, en niet enkel de D300 had er 51 ,er zijn nog toestellen die er zoveel hadden(D3, D700...)

Maar bijv de D7000 heeft er ook 39, net zoals de D5200, D5300 en andere waar ik niet kan opkomen ...
                  D800 en een goed glasservies

Comment

De nieuwe d7100 heeft er ook 51 ...

Comment

Met het aantal AF-punten is het eigenlijk hetzelfde als met de resolutie van een toestel: voor de meeste gebruikers doet het er eigenlijk niet veel toe. Want zeg nu zelf, gebruik je die 51 punten eigenlijk ooit? Ik alvast niet. Staat altijd op S en 1 punts-AF met soms eens 9 punten. Dus 39 of 51, who cares?! (tenzij je vogels in de vlucht wil gaan fotograferen natuurlijk)

Comment

Ik vind voor bijvoorbeeld produktfotografie en alle fotografie waar je op een statief werkt wat meer AF punten wel makkelijk.
                        Zelfs voor portret uit de hand kan het makkelijk zijn, dus niet zoals vroeger scherpstellen en dan kadreren maar kadreren en dan zorgen dat je punt op bijv het oog staat en wachten voor de juiste uitdrukking of lach. Zeker bij kinderfotografie heb je niet elke keer de tijd om te focussen en te (her)kadreren want dan is hun aandacht al naar iets anders overgeschakeld.
                        En hoe meer AF punten je hebt hoe makkelijker de compositie te maken is.
                        En voor beweeglijke sporten is het zeker mooi als je wat meer punten hebt, dan kan het toestel makkelijker volgen, al zijn daar je lenzen ook belangrijk. (hun AF dan)
                        D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                        X