Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale FM2!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Digitale FM2!

    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    ik denk dat de Photomic toch wat te duur zou uitgevallen zijn en niet compact genoeg , nog compacter zou niet meer mooi zijn , geen oerechte nikon meer er moet tenslotte nog een band zijn met de F2. ......The Nikonians.org brand new Nikon Df forum shows a wide variety of global reactions:
    "UK launch price with the special edition 50mm f1.8 lens is £2740 ($US4110)...Wow, that's not cheap!
    -- Richard Walliker (richardd300), United Kingdom/Wales , dat is toch 3263 euro toch veel geld voor een hebbeding
    Prijs uit UK moet je nooit vergelijken met België...
    Kost 2849 euro met lens, je kan zelfs al pre-orederen bij verschillende winkels.
    Dus zonder lens 2500 euro.
    Last edited by playerofwar; 6 november 2013, 14:54.

    Comment


    • #47
      Re: Digitale FM2!

      Oorspronkelijk geplaatst door JRodeberg Bekijk bericht
      De controls bovenaan kan een pluspunt zijn. Als ik de eerste perscommentaren van deze ochtend las, kwam bijna iedereen tot de conclusie dat dit nu juist wel een camera is voor een pro die een goedkopere D4 wil voor hoge ISO's. De doorsnee fotograaf is veel beter af met de sensor van de D600/610/D800 voor zijn allround dagfoto's. De andere doelgroep zijn de nostalgici die nooit afscheid hebben kunnen nemen van hun oude objectieven en die blijkbaar vergeten hoe zwaar die dingen wegen. Mijn interesse voor de DF ging op HOLD vanaf dat duidelijk werd dat dit geen mirrorless werd. Maar en geslaagd staaltje marketing is dit wel.
      De alles was vroeger goed nostalgie die op BD verwoord wordt over die camera is een extra reden dat ik mijn laatste dagen nooit in een bejaardenhuis wil slijten.

      Comment


      • #48
        Re: Digitale FM2!

        .....
        Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:36.

        Comment


        • #49
          Re: Digitale FM2!

          .....
          Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:35.

          Comment


          • #50
            Re: Digitale FM2!

            Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
            Deze camera is ook zeker geen budget-D4, het ding is compleet anders als een D4 het enige dat ze gemeen hebben is de sensor, verder is werkelijk ieder belangrijk aspect van beide camera's afwijkend ten opzichte van elkaar.
            De D700 was een budget D3, die hadden zogezegd ook niets gemeen behalve de sensor...
            Er is nog plaats voor verbetering, maar als er nog een 200 euro van die prijs gaat is het wel een fantastische camera voor de prijs.
            Ik ga hem vrijdag eens vast gaan houden, eens zien hoe hij voelt. Ik hou jullie up to date .

            Comment


            • #51
              Re: Digitale FM2!

              .....
              Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:31.

              Comment


              • #52
                Re: Digitale FM2!

                Ik was heel erg benieuwd , en vind hem wel mooi maar eigenlijk is het een D600/610 met de sensor van de D4 in een retro jasje. Waarbij die D4 sensor vooral een marketing kwestie is om de ,in mijn ogen, hoge prijs te verantwoorden. Ik doe er in ieder geval zeker mijn D800 niet voor weg.

                @ Pieke

                Om een voorbeeld te noemen er wordt gesproken over een burst van 5,5 fps of zo prima zou je zeggen ware het niet dat de DF focust met contrastdetectie hetgeen nog altijd een stuk trager is dan fasedetectie
                Contrast detectie is er enkel in de live view modus, voor de rest een 39 punts AF (zelfde AF module als D610)

                tekst van de Nikon site voor de Df:

                Autofocus Nikon Multi-CAM 4800-autofocussensormodule met DDL-fasedetectie, fijnafstelling en 39 scherpstelpunten (waaronder 9 kruissensoren; de middelste 33 punten zijn beschikbaar bij diafragma's kleiner dan f/5.6 en groter dan f/8, terwijl de middelste 7 scherpstelpunten beschikbaar zijn bij f/8)
                Last edited by Jozef68; 6 november 2013, 19:59.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #53
                  Re: Digitale FM2!

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  De D700 was een budget D3, die hadden zogezegd ook niets gemeen behalve de sensor...
                  Er is nog plaats voor verbetering, maar als er nog een 200 euro van die prijs gaat is het wel een fantastische camera voor de prijs.
                  Ik ga hem vrijdag eens vast gaan houden, eens zien hoe hij voelt. Ik hou jullie up to date .
                  Dit vind ik de verstandigste reactie in de discussie totnogtoe.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Digitale FM2!

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Dit vind ik de verstandigste reactie in de discussie totnogtoe.
                    Wat vervelend toch voor u dat er mensen zijn die er anders over denken.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Digitale FM2!

                      Ik ben net eens gaan informeren bij m'n lokale fotowinkel - hij had me begin deze week gezegd dat hij met Nikon naar Parijs ging om de Df te gaan bekijken. Ik wilde wel eens weten wat ie ervan vond natuurlijk! ;-)
                      En ja, hij is er vol van! Ziet er schitterend uit, ligt héél goed in de hand, héél licht (710 gram body, hij vond het op het eerste zicht zelfs iets aan de te lichte kant, maar ik denk niet dat er veel dit jammer gaan vinden!), sensor van de D4 en dus fenomenale kwaliteit, zalig om alles manueel vanop de body te kunnen instellen, geen tierlantijntjes,...

                      Voor de geïnteresseerden: de eerste worden blijkbaar verwacht vanaf 28 november. Net dat weekend houden ze opendeurdagen en daarvoor zullen ze zeker al een demotoestel in de winkel hebben om te bepotelen. Zal ik zeker gaan doen! ;-)

                      Marnix

                      Comment


                      • #56
                        Re: Digitale FM2!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Wat vervelend toch voor u dat er mensen zijn die er anders over denken.
                        Wat goed toch van U dat U meent te kunnen denken in mijn plaats

                        Heb ik tegen Uw kar gereden of zo ?
                        Last edited by Guest2; 8 november 2013, 21:41. Reden: hoofdletters gebruikt

                        Comment


                        • #57
                          Re: Digitale FM2!

                          @Marnix: En waar is dat dan, die opendeur-dagen?
                          Nikon Df

                          Comment


                          • #58
                            Re: Digitale FM2!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                            @Marnix: En waar is dat dan, die opendeur-dagen?
                            Bij Foto Coudenys in Veldegem - tussen Brugge en Torhout. Hopelijk ben je van daar ergens in de buurt! ;-)

                            Comment


                            • #59
                              Re: Digitale FM2!

                              Bij fotokonijnenberg in Turnhout kon je de DF gisteren ook bekijken (het was Nikon dag gisteren). Ben er rond de middag geweest en toch ook even bekeken toen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Digitale FM2!

                                Hier de Df uitvoerig mogen gebruiken (wel aan de leiband ).
                                Echt onder de indruk! Voelt zeer stevig aan en het metaal voelt ook echt aan als metaal. Autofocus was zeer precies met de nieuwe 58 1.4 (nog zo'n lens), alsook met de nieuwe 50 1.8. De neiuwe leek een beetje snappier dan de G versie, maar ik weet niet 100% zeker als dit nu toeval is of niet. Die knopjes zijn echt zeer handig en intuitief, voelen precies hetzelfde aan als bij mijn FM3a. Ook de 'command dial' op de voorkant (dat ik zacht inschatte) heeft ook een goede resistentie. Beeldkwaliteit kan ik niets op zeggen, want er kon geen kaartje in, maar we weten allemaal hoe goed de D4 presteerd.
                                De bleke versie heeft mijn voorkeur, de accenten op de andere knopjes zijn hier zeer tof.
                                Body is iets kleiner dan de D600 naast elkaar gezien, maar ziet ev voelt eerder als een D800 dan een D610. Body is echt sterk en de grip voelt zeer aangenaam aan, maar is wel kleiner dan de D800 grip, waardoor je hem wat anders vasthoud. Batterij gaat inderdaad zeer lang mee (in het menu stond dat er al 1200 foto's waren genomen met die batterij en dat hij nog 29% batterij over had).

                                Comment

                                Working...
                                X