Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier loop ik nu toch eerder warm voor dan voor zo'n Sony ding waar je allerhande adapters nodig hebt om er fatsoenlijk glas op te kunnen zetten Tenminste, als de lens mount gelijk is aan de Nikon DSLR's...
Hier loop ik nu toch eerder warm voor dan voor zo'n Sony ding waar je allerhande adapters nodig hebt om er fatsoenlijk glas op te kunnen zetten Tenminste, als de lens mount gelijk is aan de Nikon DSLR's...
Is inderdaad Nikon F-mount, met de mogelijkheid tot gebruik van ELKE Nikon F (zelfs de non-ai van 1950!). En zonder adapter ... Die sony mag wel iets kleiner en lichter zijn, een echte fullframelens zal een pita zijn met de Sony, veel te lichte body voor lenzen als een f/1.4 of een f/2.8 zoom. Zorgt voor zeer slechte balans en dus meer trillingen. Ik ben echt razendenthousiast over deze DF!
The rumored Nikon DF camera with its retro outside and full frame 35mm guts is finally starting to leak. Nikon Rumors posted a few images just minutes ago and then their website went down (possibly due to traffic?). We will be updating this post with camera info as it is received but at this point we only have pictures.
Is inderdaad Nikon F-mount, met de mogelijkheid tot gebruik van ELKE Nikon F (zelfs de non-ai van 1950!). En zonder adapter ... Die sony mag wel iets kleiner en lichter zijn, een echte fullframelens zal een pita zijn met de Sony, veel te lichte body voor lenzen als een f/1.4 of een f/2.8 zoom. Zorgt voor zeer slechte balans en dus meer trillingen. Ik ben echt razendenthousiast over deze DF!
Moa vent toch !!!!! Hebben jullie allemaal gelet op die commandoknoppen bovenaan ? Prachtig !!!! En efficiënt !!!!
Het zal deze dinosaurus hier weer serieus pijn doen.
Maar waarom geen verwisselbare zoeker zoals op de onovertroffen (ik weet dat ik zaag daarover) F2 ??????
ik vind die net super mooi
en als je de bovenkant bekijkt ... zalig gemakkelijk om op de tast de instellingen te wijzigen ... I want ... (als het een canon zou zijn omdat ik geen nikon lenzen heb)
Moa vent toch !!!!! Hebben jullie allemaal gelet op die commandoknoppen bovenaan ? Prachtig !!!! En efficiënt !!!!
Het zal deze dinosaurus hier weer serieus pijn doen.
Maar waarom geen verwisselbare zoeker zoals op de onovertroffen (ik weet dat ik zaag daarover) F2 ??????
Zalig hé.
Ik vind hem prachtig!
Die bovenste knopjes zijn geniaal! Ik had helemaal niet gedacht dat ze dat toch zouden doen.
Die verwisselbare zoeker zou veel mensen afschrikken en zou het design serieus verminken. En we hebben niet allemaal 10.000 euro over voor een camera met verwisselbare zoeker (want de prijs zou dan eerder die richting liggen).
Op NikonRumors al meer dan 1000 comments in 2 uur tijd!
Hier staan er meer foto's (als je binnen geraakt, hun server is al enkele keren gecrasht door het enorme bezoekersaantal):
Iets compacter... tja ik weet het niet. Ik denk dat de camera, gecombineerd met AF-S lenzen beter in balans is met een iets grotere body...
Iemand die al enige schatting van een prijs durft maken?
Ik zou zeggen 2999€ met die nieuwe 50mm. Dat lijkt mij redelijk voor een body als deze met een D4 sensor (nu wordt zien in het donker pas betaalbaarder als je weet dat de D4 perfect ruisloos is tot 12800 en daarna nog steeds uitstekend).
Zalig hé.
Ik vind hem prachtig!
Die bovenste knopjes zijn geniaal! Ik had helemaal niet gedacht dat ze dat toch zouden doen.
Die verwisselbare zoeker zou veel mensen afschrikken en zou het design serieus verminken. En we hebben niet allemaal 10.000 euro over voor een camera met verwisselbare zoeker (want de prijs zou dan eerder die richting liggen).
Ja hé, geniaal is het woord. Kunnen ze bij Leica nog een puntje aan zuigen.
Dat een DP-1 achtige zoeker het design zou verminken ? Niks is minder waar.
Comment