Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nieuwe Sony RX10

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    moet ik dan alles herhalen wat funcky schrijft slimme
    ja .. 't gaat ook ver over uw hoofd heen he ... sterk punt onderbouwd met een knappe argumentatie leer cijfers lezen dude!
    ach .. wat verlies ik eigenlijk mijn kostbare tijd met op zulke kwasten te reageren ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Daar gaan we weer .. de forumbug slaat weer toe .. kleinste verstand, grootste bek ... lees een paar degelijke reviews, kerels, en leer cijfers interpreteren! ... en kom dan zeuren over fotokwaliteit en karakteristieken! hoe sommigen, niet erg geremd door enige technische achtergronden, een hoop lulkoek durven neerschrijven tart werkelijk alle verbeelding! djeezes .. en dan krijg je nog de onbevooroordeelde, door hersenloze adoratie in katzwijm gevallen, adepten erbij! OMG, numerus stultorum groeit nog steeds aan en 't was al eindeloos! Geef mijn portie hier maar aan de kat, als ze ze wil! Strompel maar lekker verder in onwetendheid, dude!
      Dir forum krioelt onderhand van de "would-be" fotografen met als enig kenniskenmerk, een dikke wijsvinger!

I rest my case...

Comment

Negeren, niet voederen en verder doen met de topic voor de mensen die wel geinteresseerd zijn.
        Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

het is toch ongelooflijk dat iemand met zoveel hoogheidswaanzin een mooi te volgen topic kan stilleggen, spijtig!!
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

los van het gekibbel over details kreeg ik nog geen antwoord over de ervaring met de ruis bij iso hoger dan 800, liefs 1600 en 3200 ervaring, werk niet graag met flits bedankt voor een reacties van iemand die het toestel zelf bezit, geen reviews van derden, die zijn niet altijd correct of zeer uiteenlopend
            mvg
            Redgy
            Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
            https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Ik vind ISO800 toch wel een beetje de limiet bij de RX100, en denk dat het niet veel zal verschillen met de RX10.

Een APS-C sensor zal altijd beter presteren, misschien niet zozeer qua ruis maar je zal wel meer detail en scherpere foto's overhouden op hoge ISO. Ik merk het verschil met de A77 toch wel. Op de lagere ISO waarden doet de RX100 het schitterend.

De RX10 is een compromis toestel en een APS-C body met een goede lens zal altijd superieur zijn, ook qua AF en tracking.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                los van het gekibbel over details kreeg ik nog geen antwoord over de ervaring met de ruis bij iso hoger dan 800, liefs 1600 en 3200 ervaring, werk niet graag met flits bedankt voor een reacties van iemand die het toestel zelf bezit, geen reviews van derden, die zijn niet altijd correct of zeer uiteenlopend
                mvg
                Redgy
                Beste Redgy,
                Ik had al eerder vermeld dat voor mij persoonlijk tot iso 1250 de foto's best bruikbaar zijn .. laat ons zeggen A3+ formaat.
                Maar hoe kan ik je meegegeven wat voor jou nog bruikbaar is ? ieder heeft zo zijn uitersten.

Ten slotte met m'n RX10 en kan ik je een vergelijking geven met een andere camera die ik bezit ( of gehad heb ) maar daarom weet jij misschien niet wat die andere camera voorstelt op high iso.
                Ik zou zeggen dat de RX10 het één volle stop minder goed doet dan een Sony A77, maar dat is weer gissen voor mij want ik bezit deze laatste niet, maar uit veronderstelling dat een A77 het ongeveer even goed doet (of beter ) dan de Canon APS camera's.

Misschien helpt dit voor je een high iso indruk te geven (camera's die ik gehad heb) :

De RX10 = min of meer on par met mijn Nikon D200 destijds
                ongeveer 3/4 stop slechter dan mijn Canon 40D en 550D destijds
                ongeveer anderhalve stop slechter dan mijn Canon 5D2
                ongeveer 3/4 stop slechter dan mijn OMD EM5
                ongeveer een halve stop slechter dan de Canon G1X die mijn dochter nu bezit
                iets beter dan mijn Olympus EPL3

Onder iso 1000 is het verschil er ook maar blijft de RX10 perfect bruikbaar en is het verschil in ruis met de andere vernoemde camera's minder storend.

De Sony RX10 is zeker geen high iso killer, je kan de fysieke eigenschappen van die grotere APS/FF sensors niet omzeilen met dit 1 inch formaat.
                De camera is zeker niet compromisloos, gebouwd rond deze 1" Sensor is dit volgens mij het beste wat je als totaalpakket in één camera kan vinden.
                Iets dat een aantal jaren geleden totaal onmogelijk was.

Ik kan het niet genoeg herhalen :

Een aanvaardbare high iso
                Zeer goede DR en kleurdiepte
                Mooie achtergrondonscherpte mogelijk
                Een snelle 2.8 lens met zeer mooi bereik van 24-200
                Zeer grote heldere goede EVF zoeker (er zijn er slechts 2 die beter zijn)
                Snelle AF
                Snelle FPS
                Weerbestendig (alhoewel volgens mij minder goed dan sommige DSLR's)
                Zeer goede close-up eigenschappen op alle brandpuntsafstanden
                Stevige bouwkwaliteit
                Een zeer redelijk aanvaardbare grootte van het geheel ..ongeveer de grootte van een Canon 100D en STM 18-55 kitlens (kleinste DSLR op de markt)

Prijs is correct.. alleen het mooie objectief is zijn prijs meer dan waard.
                Last edited by Funcky; 24 december 2013, 00:24.
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Ik vraag mij af: in de ontspanknop, zou daar nu effectief zo'n draadontspanner passen? Ik zie dat nergens bij de accessoires van Sony zelf.

Edit: na wat opzoekwerk kan dit inderdaad.
                  Maar nu ging ik naar de lokale fotoboer en die moest weten wat voor merk camera het was.
                  Dit bestaat niet voor Sony volgens hem.
                  Volgens mij larie en apekool en zijn al die kabeltjes hetzelfde, of toch niet?
                  Last edited by Luna-L; 24 december 2013, 12:16.

Comment

bedankt Funcky en Alex voor jullie uitleg, denk dat ik eerst afwacht met de verkoop van de 2 lenzen en deze als extra probeer te krijgen van de kerstman
                    prettige feesten
                    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

heeft er al iemand ervaring met de originele case http://www.google.be/aclk?sa=l&ai=C3...draagtas-rx10/
                      is deze een beetje handig?
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                        Ik vraag mij af: in de ontspanknop, zou daar nu effectief zo'n draadontspanner passen? Ik zie dat nergens bij de accessoires van Sony zelf.

Edit: na wat opzoekwerk kan dit inderdaad.
                        Maar nu ging ik naar de lokale fotoboer en die moest weten wat voor merk camera het was.
                        Dit bestaat niet voor Sony volgens hem.
                        Volgens mij larie en apekool en zijn al die kabeltjes hetzelfde, of toch niet?

Ik denk ook dat de meeste kabeltjes zullen passen.
                        Volgens mij is die fotoboer niet op de hoogte.
                        Gisteren iets gelijkaardigs gehoord maar dan ivm met een flitser.
                        Bij Kameraexspress konden ze me aan de telefoon niet antwoorden of de Metz flitsers op de RX10 passen.
                        Die nieuwe flitsschoen.... daar zijn ze niet op de hoogte van. Vreemd... Want elke laatste nieuwe Alpha is voorzien van deze schoen. Samen met de RX100/2 en RX10.

De Metz flitsers zijn alleen voor de oudere Alpha's ... Bij Mediamarkt hebben ze dit even uitgeprobeerd terwijl ik erbij stond.
                        Er is wel een adapter voorzien van Sony of Falcon-Eyes om die flitsers te laten werken. ( niet met alle functies? )

Voor mij is Sony nieuw, dus misschien ben ik ergens mis hierin.
                        Eventuele opmerkingen en verbeteringen welkom.
                        Last edited by Funcky; 30 december 2013, 10:40.
                        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Ja, ik denk het ook. Ondrtussen zo'n kabeltje tweedehands gevonden voor 5€, het moet vandaag of morgen aankomen.

Toen ik de RX10 kocht dacht de fotoboer dat het een full-frame toestel was terwijl hij wist dat er een 24-200 f2.8 op zat.
                          Zou nogal een joekel van een lens moeten zijn hee.

Comment

Inderdaad. Dat zou een lens buiten proportie zijn.
                            Ik ben benieuwd naar je kabeltje.
                            Ik zou er ook wel één willen kopen voor nachtfotografie. Dat is handiger dan de timer functie.

Comment

Die jongen had twee dergelijke kabeltjes. Stuur me anders maar een PM als je zijn email wilt.

Comment

Heeft de rx10 geen wi-fi?
                                Dan kun je normaal toestel bedienen via smart phone.
                                Zie playmemories app

Comment

Working...
                                X