Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: De nieuwe Sony RX10

    Ja, heeft WiFi maar vind ik nogal omslachtig, dan vind ik de timer functie nog handiger.
    Trouwens die PlayMemories app is vrij beperkt, met dergelijke apps van andere merken kun je bvb ook GPS data naar je toestel verzenden.
    Sony mag nog wat werk maken van hun appje vind ik.
    Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

    Comment


    • #77
      Re: De nieuwe Sony RX10

      Is het mogelijk om met de WiFi bestanden rechtstreeks naar bvb je ipad te zenden ?
      Wat betreft filmen zie ik in reviews dat er kwaliteitsproblemen ivm de gebruikte 'codec' zouden zijn, kan iemand daar iets meer over zeggen?

      Comment


      • #78
        Re: De nieuwe Sony RX10

        Ja, je kunt de te verzenden bestanden selecteren op de camera of de iPad.

        Wat ik gelezen heb is dat men eerder movie bestanden dan AVCHD verkiest maar niet perse kwaliteitsproblemen.
        Geen idee waarom, daar zal Funcky wel meer van weten denk ik. Ben ook benieuwd.
        Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

        Comment


        • #79
          Re: De nieuwe Sony RX10

          Kan je met de RX 10 ook Time-lapse opnemen , ik vind hier geen informatie over .
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

          Comment


          • #80
            Re: De nieuwe Sony RX10

            Ik heb nog een tweede vraag , is er een bulb modus op het toestel ?
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

            Comment


            • #81
              Re: De nieuwe Sony RX10

              Time Lapse weet ik niet, bulb modus is er.
              Iets hoger in deze discussie kun je een link vinden naar de volledige handleiding, misschien vind je daarin wat je zoekt.
              Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

              Comment


              • #82
                Re: De nieuwe Sony RX10

                Bedankt Luna-L de RX10 staat op de aankooplijst !

                Ik heb de Handleiding al eens bekeken maar kan er niets van vinden of ze moeten het bij Sony anders noemen of verwoorden .

                Mvg

                Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                Comment


                • #83
                  Re: De nieuwe Sony RX10

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Is het mogelijk om met de WiFi bestanden rechtstreeks naar bvb je ipad te zenden ?
                  Wat betreft filmen zie ik in reviews dat er kwaliteitsproblemen ivm de gebruikte 'codec' zouden zijn, kan iemand daar iets meer over zeggen?
                  Afstandsbediening doormiddel van  smartphone is vrij eenvoudig (Wi-Fi of NFC), je beelden worden opgeslagen in toestel volgens eigen instellingen, maar overdracht naar smartphone kan enkel in jpeg (foto) en mpeg4 (video).In camera kun je AVCHD formaat of MPEG4  gebruiken en via HDMI uitgang  kun je ook uncompressed video (vergelijkbaar met RAW) registreren. In het verleden werd AVCHD niet dooralle programma’s ondersteunt, is ontwikkelt door sony en panasonic voor blue-ray. Dacht dat AVCHD momenteel algemeen ondersteunt wordt, ook door de meeste populaire video programma’s. 

                  Comment


                  • #84
                    Re: De nieuwe Sony RX10

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                    Bedankt Luna-L de RX10 staat op de aankooplijst !

                    Ik heb de Handleiding al eens bekeken maar kan er niets van vinden of ze moeten het bij Sony anders noemen of verwoorden .

                    Mvg

                    Joeri
                    TimeLapse zou toch mogelijk zijn via een timer remote.
                    http://vimeo.com/79970231
                    Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                    Comment


                    • #85
                      Re: De nieuwe Sony RX10

                      Luna-L

                      Bedankt voor het opzoekwerk weer een stapje dichter

                      Mvg

                      Joeri
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • #86
                        Re: De nieuwe Sony RX10

                        Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                        Die jongen had twee dergelijke kabeltjes. Stuur me anders maar een PM als je zijn email wilt.
                        Ik heb u een mailtje gestuurd.
                        Alvast bedankt !
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #87
                          Re: De nieuwe Sony RX10

                          Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                          Afstandsbediening doormiddel van  smartphone is vrij eenvoudig (Wi-Fi of NFC), je beelden worden opgeslagen in toestel volgens eigen instellingen, maar overdracht naar smartphone kan enkel in jpeg (foto) en mpeg4 (video).In camera kun je AVCHD formaat of MPEG4  gebruiken en via HDMI uitgang  kun je ook uncompressed video (vergelijkbaar met RAW) registreren. In het verleden werd AVCHD niet dooralle programma’s ondersteunt, is ontwikkelt door sony en panasonic voor blue-ray. Dacht dat AVCHD momenteel algemeen ondersteunt wordt, ook door de meeste populaire video programma’s. 

                          Afstandsbediening via smartphone via "Near Field Communication" of "Wi-FI" is omslachtig.. zeker als het gewoon gaat om de sluiter te bedienen dan werkt zo'n kabeltje dat je erop schroeft beter en sneller.
                          Bovendien wil ik niet telkens afhankelijk zijn van nog een bijkomend apparaat zoals een smartphone om foto's te nemen. (die telkens in stand-by modus valt)
                          Foto overdracht werkt goed, maar op Android apparaten werkt dit hier net iets beter (voor IOS apparaten moet je telkens weer verbinden in de Wi-fi instellingen, althans toch op mijn iphone 4 en iPad)

                          AVCHD word in de meeste programma's idd ondersteund, maar is eigenlijk geen ACVHD meer vermits dit in de meeste gevallen bij importeren omgezet wordt, zoals b.v. bij iMovie waar de filmbestanden in het mov. formaat met h.264 geconverteerd worden.
                          Dit zorgt ook nog eens voor bijkomende artifacts.

                          ACVHD was destijds bedoeld om HD video's te kunnen branden op de Blu Ray schijfjes, maar vermits dit nog door 5 mensen op deze wereld op die manier nog gedaan wordt is dit gewoonweg achterhaald.
                          Meeste fabrikanten zijn dan ook al lang overgestapt op beter verwerkbare formaten en codecs.. (ook Panasonic)
                          Alleen Sony houdt nog vast aan deze ACVHD..gezien de achtergrond.. begrijp ik dat.
                          De RX10 heeft ook mp4 maar nog altijd jammer (zoals bij andere Sony camera's) helaas ten koste van de Resolutie. Ook de Frame rate moet hier inboeten aan 25FPS wat wel voldoende is voor normaal video gebruik. (niet voor slow motion bewerking)

                          Uncompressed video is beter via de HDMI maar vraagt weer een (DUUR) extern apparaat, software etc.
                          Bovendien is de HDMI uitgang van het mini type.. en das rommel.
                          Mensen die professioneel met video bezig hebben geen baat aan zo'n aansluiting die bij de minste beweging loslaat. (een vergrendeling had hier handig geweest.)

                          Al bij al vind ik de Video kwaliteit van mijn RX10 zeer goed en volstaat dit zeker voor mij (ook de 1440x1080)
                          Het verschil van de 1440 (korte zijde) met Full HD is nauwelijks merkbaar.. maar dat hangt ervan af hoe groot je TV scherm is en de afstand die je er van af zit.
                          Op mijn 27" monitor waar ik met mijn neus op zit merk je het verschil wel
                          Last edited by Funcky; 5 januari 2014, 20:18.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #88
                            Re: De nieuwe Sony RX10

                            Met android smartphone/tablet duurt het +/-30 sec om connectie en PlayMemories app te activeren, app houdt toestel actief, (gaat niet in standby), heb geen ervaring met iPhone maar volgens deze video
                            http://www.youtube.com/watch?v=SgGwkbVDJhg lijkt me er weinig verschil te zijn.

                            Panasonic gebruikt nog altijd  AVCHD in zijn meest recente toestellen, en laat het nu juist de panasonic’s zijn die geprezen worden voor hun video kwaliteit.

                            PlayMemories (Home versie) is gratis beschikbaar, ondersteunt AVCHD en biedt ook mogelijkheid om formaat te converteren. Kan imovie ondertussen al 50 volle frames/seconde aan ? De laatste keer dat ik dat gebruikt heb was dat niet zo.

                            Het is niet omdat uncompressed video voor jou niet nuttig is dat dit ook zo is voor meer ervaren personen, ILC’s hebben meestal ook mini HDMI connectie een worden meer en meer ingezet voor TV-reportages.
                            Last edited by pevece15; 6 januari 2014, 10:19.

                            Comment


                            • #89
                              Re: De nieuwe Sony RX10

                              Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                              Met android smartphone/tablet duurt het +/-30 sec om connectie en PlayMemories app te activeren, app houdt toestel actief, (gaat niet in standby), heb geen ervaring met iPhone maar volgens deze video
                              http://www.youtube.com/watch?v=SgGwkbVDJhg lijkt me er weinig verschil te zijn.

                              Panasonic gebruikt nog altijd  AVCHD in zijn meest recente toestellen, en laat het nu juist de panasonic’s zijn die geprezen worden voor hun video kwaliteit.

                              PlayMemories (Home versie) is gratis beschikbaar, ondersteunt AVCHD en biedt ook mogelijkheid om formaat te converteren. Kan imovie ondertussen al 50 volle frames/seconde aan ? De laatste keer dat ik dat gebruikt heb was dat niet zo.

                              Het is niet omdat uncompressed video voor jou niet nuttig is dat dit ook zo is voor meer ervaren personen, ILC’s hebben meestal ook mini HDMI connectie een worden meer en meer ingezet voor TV-reportages.

                              Het verschil tussen Android en IOS zit hem in de connectie. Bij Android word je automatisch verbonden bij het opstarten van de App., bij de iPhone moet je in het netwerk switchen maar dat duurt maar enkele seconden.
                              Beeldoverdracht werkt hier bij zowel iPad als iPhone, echter bedienen van de camera met iPhone(4) lukt niet.. vreemd genoeg.. want de iPad hier is van een oudere generatie. (5.1.1)
                              Met de 2 Samsung Android telefoons hier geen enkel probleem.
                              Het blijft in de praktijk gewoon een gedoe.

                              Uiteraard gebruikt Panasonic nog altijd AVCHD, maar past nu ook de meest toegankelijke en gemakkelijkere en gangbare formaten toe op hun camera's en camcorders die het voor iedereen toegankelijker maakt.
                              ACVHD is en blijft een moeilijk formaat om mee te werken en als je geen uit de kluiten gewassen PC bezit heb je bij bewerken gegarandeerd vastlopers. Laat staan om met uncompressed te werken !
                              Om die reden wordt er in vele gevallen (en vele programma's) direct geconverteerd.

                              De mini HDMI is goed voor occasioneel gebruik, maar opletten als je met een extern apparaat werkt. Aan te raden is een tape voor het vastmaken want bij intens gebruik komt deze direct los.
                              Eigenlijk zijn deze camera's (RX10) en andere ILC's helemaal niet geschikt voor professioneel gebruik, maar zoals je aangeeft zullen er wel zijn die deze apparaten gebruiken... met video's en geklungel navenant.

                              Wat Playmemories Home betreft.. die heb ik er hier direct afgesmeten vanwege te beperkt.
                              Je kan inderdaad importeren... en ook hier krijg je naast je MTS codec direct een videoversie in mp4 (bravo Sony!) maar die kan je eigenlijk alleen maar bewerken in een ander programma.
                              Er is geen verdere bewerking voorzien voor MAC computers. Dit staat trouwens vermeld op de website van Sony.

                              Over iMovie.. sinds de komst van Mavericks IOS heeft iMovie een grondige verandering ondergaan met een nieuwe layout, werkt sneller en soepeler, meer mogelijkheden en kan uiteraard nu goed overweg met 50p video. (ook output)
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #90
                                Re: De nieuwe Sony RX10

                                Op zich een heel interessante camera vind ik, om verschillende redenen.
                                Wat me hier tegen houdt, is de toch nog de omvang en de beperking tot één zoomoplossing (ook al is het een heel goeie).

                                Nex biedt me meer mogelijkheden/flexibiliteit: kan ik klein maken als ik wil (16-50 of kleine prime erop), kan heel breed gaan (10-18 of zo), of er kan macro, 35 of 50/1.8 of 18-200 op.
                                Maar de RX10 is zeker een mooie aanvulling van het gamma en zal redelijk wat mensen kunnen overtuigen denk ik.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X