Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nieuwe Sony RX10

Tot het tegendeel is bewezen neem ik deze waarden voor echt.
    Maakt ook weinig uit of dat nu 1/3 stop verschil is voor kleurdiepte en DR.
    En die 9 iso lig ik niet wakker van.
    Geldt hetzelfde voor RX100 en RX100/2. Je kan hier ook uit concluderen dat de RX100/2 geen haar beter is dan de eerste of je kan ook veronderstellen dat er fout gemeten wordt.
    In gebruik is de RX10 gewoonweg steengoed, beeldkwaliteit is on par met mijn OMD behalve high iso, daarloopt de Olympus meer dan een halve stop voor, zichtbaar dan.
    De RX10 doet het bij high iso iets beter dan mijn EPL3, maar dat is een toestel van de vorige M43 generatie.

Het is en blijft knap wat Sony met deze sensor presteert, en dat geldt voor het trio RX10/100/100II
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Klein wonder RX1 niet vergeten.

Comment

hier is gisteren het kleine beest onder de kerstboom gevallen
        deze morgen wat proefjes gedaan, wat een mooie resultaten
        ook de macro, zeker met wat zoom is indrukwekkend
        ik heb ook de rx 100, qua kwaliteit ook heel goed maar de 10 is veel gebruiksvriendelijker met instellingen, zeker de diafragmaring
        het eerste nadeel toch, geen manuele scherpstelling (of ik zie er over)
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
          hier is gisteren het kleine beest onder de kerstboom gevallen
          deze morgen wat proefjes gedaan, wat een mooie resultaten
          ook de macro, zeker met wat zoom is indrukwekkend
          ik heb ook de rx 100, qua kwaliteit ook heel goed maar de 10 is veel gebruiksvriendelijker met instellingen, zeker de diafragmaring
          het eerste nadeel toch, geen manuele scherpstelling (of ik zie er over)
          Wel manuele scherpstelling hoor, 2 modi nog wel, met de schakelaar op de voorkant van de camera.
          Gewone MF en DMF die eerst autofocus gebruikt en je daarna verder laat bijregelen.
          En ook Focus Assist in de menus die je automatisch laat inzoomen waarop je scherpstelt.
          Hier wat hoger staat een link naar de volledige handleiding.
          Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Tot het tegendeel is bewezen neem ik deze waarden voor echt.
            Maakt ook weinig uit of dat nu 1/3 stop verschil is voor kleurdiepte en DR.
            En die 9 iso lig ik niet wakker van.
            ...
            Daar gaat het mij niet om ... de essentie is dat een" ander" toestel gebouwd rond dezelfde sensor en een heel pak duurder nauwelijks betere prestaties neerzet dan de RX100n ... de enige "bonus" is dat je meer "lens" krijgt voor dat prijskaartje!

Comment

Meer lensbereik (veel meer)
              Betere Video (pixel binning)
              Zoeker (zeer goede)
              Iets betere kleurdiepte en DR (volgens DXO)
              Weathersealed
              Niet te vergeten de fameuze close-up eigenschappen zowel wide als Tele wat voor mij zeker een belangrijk punt is.
              Bovendien is er met de RX10 nog een mooie Bokeh haalbaar.

Btw 24mm in groothoek maakt voor mij een wereld van verschil en 200mm op het lange eind ook.
              En 2.8 op het lange eind ook.
              De lens is op alle brandpuntsafstanden scherp, ook met open diafragma.
              Alleen de lens op deze camera rechtvaardigt de prijs al. En ik ben wel wat al gewoon.

Sorry Regulus, maar je kan me echt niet overtuigen.. neem maar van me aan dat de RX10 een zalig toestel is met een rechtvaardige prijs.
              Neem een RX100II (700€) een zoeker van Sony (rond 350 € ?) en de meerprijs voor zo een lens en je zit gewoonweg aan dezelfde prijsstelling.

Je vergelijkt dezelfde sensor, maar de RX10 is meer dan dat.
              Misschien voor jou geen meerwaarde, voor mij (en misschien ook anderen) alleszins wel.
              Last edited by Funcky; 21 december 2013, 14:21.
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Daar gaat het mij niet om ... de essentie is dat een" ander" toestel gebouwd rond dezelfde sensor en een heel pak duurder nauwelijks betere prestaties neerzet dan de RX100n ... de enige "bonus" is dat je meer "lens" krijgt voor dat prijskaartje!

het is een gans ander toestel, niet met mekaar te vergelijken!!!
                mvg Wilfried

Comment

wat zijn jullie ervaringen met de ruis op hogere iso waarden 1600 en hoger? en ook de af bij continu fotograferen(sport enz.)?
                  Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                  https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

...
                    Je vergelijkt dezelfde sensor, maar de RX10 is meer dan dat.
                    Misschien voor jou geen meerwaarde, voor mij (en misschien ook anderen) alleszins wel.
                    Behalve de lens (en de zoeker die ik niet ken) komt het er mij enkel op aan hoeveel méér "foto" ik krijg voor die méérprijs .. volgens de cijfers die je zelf post is dat peanuts meer ongeacht de toeters en bellen die je er bij krijgt. .. en mirakels gebaseerd op eenzelfde sensor, daar geloof ik al lang niet meer in ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                      het is een gans ander toestel, niet met mekaar te vergelijken!!!
                      jaja .. dat zal wel ... de "doos" is alleszins niet dezelfde ...

Comment

Behalve de lens (en de zoeker die ik niet ken) komt het er mij enkel op aan hoeveel méér "foto" ik krijg voor die méérprijs .. volgens de cijfers die je zelf post is dat peanuts meer ongeacht de toeters en bellen die je er bij krijgt. .. en mirakels gebaseerd op eenzelfde sensor, daar geloof ik al lang niet meer in ...
                        De cijfers van DR en kleurdiepte zijn inderdaad peanuts. Ze zijn verwaarloosbaar, maar ze zijn er...en in positieve zin, hoe klein deze ook zijn.
                        Ik heb ook al gepost dat de de drie toestellen, RX10/100/100II zo goed als identiek zijn wat de gegevens betreft, dus niemand heeft het hier over 'mirakels. Ik zie ook geen anderen hier die dat beweren

24mm
                        200mm
                        2.8 over heel de lijn
                        Zeer goede close up
                        Zeer goede video
                        Relatief mooie achtergrondonscherpte
                        Bovengenoemde zijn voor mij interessante toeters of bellen.

Bent u tevreden van het bereik van jouw RX100 , dan is dat zeker ok voor mij. Voor elk wat wils.
                        Last edited by Funcky; 21 december 2013, 19:45.

Comment

"Oorspronkelijk geplaatst door regulus"
                          komt het er mij enkel op aan hoeveel méér "foto" ik krijg voor die méérprijs

Gebaseerd op deze redenering kun je zeggen dat je dan beter af was met een EPL3 en Kitlens die 299 euro over de toonbank gaat. (ik heb zelf de EPL3)
                          Je RX100 bied hier ook geen 400 euro meer foto.
                          Last edited by Funcky; 22 december 2013, 10:02.

Comment

jaja .. dat zal wel ... de "doos" is alleszins niet dezelfde ...

moet ik dan alles herhalen wat funcky schrijft slimme
                            Last edited by Frie01; 22 december 2013, 11:14.
                            mvg Wilfried

Comment

Gebaseerd op deze redenering kun je zeggen dat je dan beter af was met een EPL3 en Kitlens die 299 euro over de toonbank gaat. (ik heb zelf de EPL3)
                              Je RX100 bied hier ook geen 400 euro meer foto.
                              Funcky,

Van harte gefeliciteerd dat je op zo'n zeveraars nog een beleefd antwoord wil geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                                Funcky,
                                Van harte gefeliciteerd dat je op zo'n zeveraars nog een beleefd antwoord wil geven
                                Daar gaan we weer .. de forumbug slaat weer toe .. kleinste verstand, grootste bek ... lees een paar degelijke reviews, kerels, en leer cijfers interpreteren! ... en kom dan zeuren over fotokwaliteit en karakteristieken! hoe sommigen, niet erg geremd door enige technische achtergronden, een hoop lulkoek durven neerschrijven tart werkelijk alle verbeelding! djeezes .. en dan krijg je nog de onbevooroordeelde, door hersenloze adoratie in katzwijm gevallen, adepten erbij! OMG, numerus stultorum groeit nog steeds aan en 't was al eindeloos! Geef mijn portie hier maar aan de kat, als ze ze wil! Strompel maar lekker verder in onwetendheid, dude!
                                Dir forum krioelt onderhand van de "would-be" fotografen met als enig kenniskenmerk, een dikke wijsvinger!

Comment

Working...
                                X