Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nieuwe Sony RX10

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    iemand ervaring met redelijk grote handen, op het toestel hé
    Het toestel heeft een diepe grip en voelt perfect in de hand, beter dan mijn vrij glibberige 5DII.
    Het toestel heeft ook een duimuitsparing wat ten goede komt aan stabiliteit.

Ik zie dat u de 7D heeft en die heeft een nog royalere Grip die ook nog eens beter is dan de oude 5DII. (5DIII en 6D hebben een betere grip dan de oude 5D)
    Maar de 7D met bv 24-105 is zwaarder dan een RX10 dus die grip komt ten goede.

De RX10 heeft een zeer goede grip dus, ook voor vrij grote handen (wegens diepte) en volgens mij beter dan bv een Canon XXXD

Ik heb brede handen (maar niet lang)
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

bedankt Mario,
      de xxxD was voor mij iets te klein
      ik ben op zoek in het antwerpse waar ze 1 op stock hebben, de kogel is bijna door de kerk
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        bedankt Mario,
        de xxxD was voor mij iets te klein
        ik ben op zoek in het antwerpse waar ze 1 op stock hebben, de kogel is bijna door de kerk
        Frie01
        Bij Kamera Exspress hebben ze voorraad zie ik op hun website, dat ligt in je buurt veronderstel ik.
        Btw... Ik snap de twijfels en onzekerheid, ik heb dat ook. Soms komt een duwtje in de rug van pas
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Ik kan dit bevestigen, 'k heb ook brede pollen.
          Het toestel heeft een goede grip al zal de grip van sommige reflextoestellen net iets dieper en breder zijn.
          De uistapringen voor duim en middenvinger zijn goed gepositioneerd.
          Wat ik ook een voordeel vind is de dikke lens die het stabiel houden van het toestel bevordert.
          Qua grip biedt het zeker meer comfort dan een OMD met het bovenste gedeelte van de optionele grip bevestigd.
          Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht

Welke software gebruik jij voor je fotobewerking?
            Ik gebruik Aperture en occasioneel Photoshop Elements 11 Editor als externe editor.
            't is wel nog even wachten op RAW support voor de RX10 natuurlijk.
            En hopelijk ook versie 4 van Aperture binnenkort. 't schijnt hoog tijd te zijn!
            Hier idem, Aperture en Photoshop Elements maar van beeldbewerking is er hier nog niet veel sprake geweest.
            Daarom is het voor mij belangrijk dat de Jpegs goed zijn. De RX10 stelt niet teleur ondanks dat er serieus wat postprocessing op de Standaard beeldinstelling zit.
            Ik vind de Standaard Jpegs één van de mooiste die ik al gezien heb op een camera, maar da's persoonlijk natuurlijk.
            Snelle basis aanpassingen doe ik in iPhoto, maar niet elke foto hoeft bewerkt te worden.

Comment

ik overweeg dit toestel aan te schaffen en zou daarvoor mijn Sigma 70-200/2.8 en de Sony/ Zeis 16-80 verkopen, nu is de vraag natuurlijk of dit verstandig is en of de kwaliteit van de foto's vergelijkbaar zal zijn van A77 met deze 70-200? Dat het beter zal zijn dan de 16-80 twijfel ik niet. maar een extern advies lijkt me geen overbodige luxe
              Last edited by Redgy1; 17 december 2013, 23:22.
              Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
              https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Aperture Raw support voor A7 en A7R net uit, nog even wachten op de RX10...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                  ik overweeg dit toestel aan te schaffen en zou daarvoor mijn Sigma 70-200/2.8 en de Sony/ Zeis 16-80 verkopen, nu is de vraag natuurlijk of dit verstandig is en of de kwaliteit van de foto's vergelijkbaar zal zijn van A77 met deze 70-200? Dat het beter zal zijn dan de 16-80 twijfel ik niet. maar een extern advies lijkt me geen overbodige luxe
                  Verstandig ?
                  Als je jezelf die vraag stelt dan eigenlijk niet.

Er zullen wel situaties zijn dat je gelijkaardige resultaten behaald met beide camera's, dat hangt af van je persoonlijke wensen en behoeften.
                  De A77 en je vernoemde 16-80 en 70-200 is zonder twijfel een betere set in absolute termen.
                  Je bereik is ook groter.. 24-200 vs 24-300
                  Bokeh zal mooier zijn met bv. jouw 70-200 wat overeenkomt met f4 versus f 7.6 voor de RX in Full Frame termen.
                  C-AF en low light en DR zal beter zijn op jouw A77
                  Zoomen bij fotograferen is sneller vanwege manueel bediening

Als je met bovengenoemde toegevingen kunt doen dan doe je met de RX10 als voordeel :
                  Veel lichter en compacter geheel
                  Geen lens-wissels, volledig bereik direct beschikbaar, dus minder gemiste shots
                  Geen blootstelling van sensor en behuizing aan stof
                  Betere Video
                  Zoomen bij Video is veel beter vanwege elektrische bediening
                  Close-up is veel beter zowel wide als tele (in wide komt dit al overeen met een 0,50 FOV macro lens voor FF)

De RX10 is een Niche product, voor een bepaalde groep dus.
                  Geen enkel merk heeft iets gelijkaardigs, dus vergelijken is moeilijk.
                  Hetgeen het kortste in de buurt komt is de Olympus Stylus 1 maar dit is helaas een nog kleinere sensor wat achtergrondonscherpte nog minder ten goede komt waar dit bij de RX10 heel aanvaardbaar is. (voor mij)

Dit is de camera waar ik al lang op gewacht heb.
                  De RX10 voldoet absoluut en zeker naar mijn verwachtingen.
                  De veelzijdige inzetbaarheid maakt dit voor mij de perfecte camera met zeer hoge Fun-Factor
                  Last edited by Funcky; 18 december 2013, 01:01.

Comment

bedankt Mario, ik hou wel nog mijn A77 maar dan enkel om te werken met de 70-400 G of de Minolta 400/4.5, het is eerder om overal mee te nemen, volgend jaar terug naar India en dan denk ik dat het beter is om tussen de mensen te wandelen en veel toffe dingen te trekken, ik denk ook dat dit toestel beter scoort op ruis, hogere acceptabele iso 1600?
                    mvg
                    Redgy
                    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Voor wie op zoek is naar een volledige handleiding voor de RX10, hier volgt een download link van iemand die de handleiding op de Sony site verwerkt heeft tot een PDF. Misschien nog een paar dagen wachten om te downloaden want hij is nog bezig met de index aan te passen.

http://www.theformsonline.com/RX10/DSC-RX10-Manual.pdf

Comment

Bedankt Luna-L, die handleiding komt zeker goed van pas
                        Ik heb hem direct in mijn iBooks gezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                          bedankt Mario, ik hou wel nog mijn A77 maar dan enkel om te werken met de 70-400 G of de Minolta 400/4.5, het is eerder om overal mee te nemen, volgend jaar terug naar India en dan denk ik dat het beter is om tussen de mensen te wandelen en veel toffe dingen te trekken, ik denk ook dat dit toestel beter scoort op ruis, hogere acceptabele iso 1600?
                          mvg
                          Redgy
                          iDD Redgy1
                          De RX is de ideale reiscamera, topkwaliteit in compact formaat. En je rug zal u dankbaar voor zijn

Comment

Graag gedaan!

Nog eens terugkijken binnen een paar dagen, hij zou nog de index bijwerken zodat je kunt klikken in de inhoudstafel om direct naar een pagina te gaan.

Wat ik trouwens nog vergeten was: voor mijn fotobewerking gebruik ik ook de Nik Collection plugins. Je kunt ze los gebruiken maar ook als plugin in Aperture en PSE. (Ook Lightroom en PS trouwens.) Die plugins werken met control points om te selecteren, echt handig.

Comment

Sensor uitslagen bij DXO .. heel positief maar ik had niet anders verwacht. http://www.dxomark.com/Reviews/Sony-...or-performance

Comment

Hun conclusie ".. just slightly ahead of the RX100 models..." is, zich baserend op hun eigen meetwaarden, nogal komisch ..

wat is dat dan "slightly"? 0,4 kleurbits beter en 0,2 Evs beter maar "9 ISO" slecter dan de RX100II .... muggenzifterij? geen rekening gehouden met de meetfout?

Comment

Working...
                                X