Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D610

Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
    Vraag me wel af wat het percentage is wat daadwerkelijk last had van dit probleem. Heb het gevoel dat dit beetje opgeblazen is door diverse fora etc.
    En de meest zinnige reactie is van Koban ,forum,s worden meer en meer gebruikt om een en ander uit de context te rukken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Tja, het omgekeerde (=struisvogelmentaliteit) is ook niet goed. Ik mag dan wel geen Nikon D600 hebben, ik ken wel iemand die er eentje heeft en het probleem ook heeft en ik vind het erg voor hem.
      Ken ook aardig wat mensen met een D600. (zegt eigenlijk weinig?) Één persoon heeft er last van gehad (van de +/- 10) en dit werd kosteloos onder garantie opgelost, zonder gedoe. Hij behoorde tot de zogenaamde groep early adopters. Het is en blijft vervelend als je een camera koopt die niet 100% in orde is, maar zolang een leverancier dit na behoren oplost dan zal ik persoonlijk niet klagen.

Dit soort dingen kunnen bij elk merk gebeuren. Na het aankopen van mijn Canon 5D3 kreeg ik ook een stort vloed van reacties, maar die camera is niet goed en heeft last van een licht lek. En wat merk ik ervan in de praktijk NIKS !!, want bij de camera die ik heb is het al verholpen. En als ik er last van had dan werd het kosteloos gefixed. We maken elkaar vaak onnodig ongerust of je nu een eigenaar bent of iemand die geïnteresseerd is in apparatuur en veel fora en blogs leest. Twijfel je neem dan contact op met de leverancier. Dit heb ik zelf gedaan met Canon toentertijd.

Ik lees veel van ik ken iemand etc of heb het ergens gelezen, maar wat zijn nu echt de cijfers over de totale populatie verkochte D600 die het probleem hebben ? Is dit 1% of is dit 50% of meer ? Dit soort cijfers heb ik zo snel niet kunnen vinden.
      Last edited by Koban; 16 oktober 2013, 12:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Zou ik ook wel graag weten welke dat zijn...
        Na maanden gebruik van D800e geen enkele ziekte tegengekomen, geen enkele keer gevloekt op mijn toestel (vele andere toestellen dat ik eens gebruik zetten me soms wel aan tot vloeken hoor).
        De D4x komt waarschijnlijk binnen het jaar uit, is dat dan de D800 zonder kinderziektes ?
        Het enige waar de echte professionele fotografen over klagen bij de D800, is dat hij niet in een D4 body zit (handiger voor verticaal en waarschijnlijk dan 7 fps), maar ik denk niet dat dit zo essentieel is voor de meeste fotografen.
        Ik had het over zijn opvolger

Comment

Nu, een week later de 5300 is gelanceerd met ingebouwde WiFi en GPS, kunnen de aankopers van de 610 misschien een klacht neerleggen of hier komen uithuilen dat ze in de zak zijn gezet gezien zij over die functionaliteit nog niet beschikken. Men zou toch verwachten dat de duurdere toestellen toch stukken meer kunnen dan de goedkopere ?

't Is maar om te zeggen dat ik hier de gehele hetze van zakkerij en dergelijk niet kan volgen. Kleutertuingedrag noem ik het eerder.

Wat je vandaag koopt is verouderd en je weet dat er nu al een verbeterde versie in prototype af is en klaar staat voor productie.
          Je moest eens weten met welke technologie men de shuttles heeft gebouwd en welke technologie er gebruikt werd, je zou voor minder wenen ... alhoewel, die dingen en de technologie heeft zijn ding wel degelijk bewezen.

Gelukkig zijn er mensen die graag up-to-date blijven met hun toestel(len) en dan de kaart van bedrogen, tekort, in de zak-argumentatie gebruiken om toch maar het laatste verantwoord te kunnen aankopen en zijn er evenveel mensen die graag iets minder up-to-date willen zijn en dus kunnen profiteren van de eerste groep.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Gelukkig zijn er mensen die graag up-to-date blijven met hun toestel(len) en dan de kaart van bedrogen, tekort, in de zak-argumentatie gebruiken om toch maar het laatste verantwoord te kunnen aankopen en zijn er evenveel mensen die graag iets minder up-to-date willen zijn en dus kunnen profiteren van de eerste groep.
            Men naait elkaar op forums ontzettend op: zo gauw er een nieuw model uit komt wordt het vorige als onbruikbaar afgedaan en staat de camera die ze vaak nog geen jaar in gebruik hebben te koop. Maar er zijn slimme mensen die daar dankbaar gebruik van maken.
            Voor hen die de beste camera willen hebben die raad ik aan te wachten want die komt pas op de markt een maand voor je dood.

Comment

Zijn er al gebruikservaringen hier op het forum met de d610 ?

Comment

Blijkbaar dus stofvrij 08.11:

Way back when, I wrote about the dust problems we were seeing in Nikon D600 cameras. There was enough of a furor about it that when the Nikon D610 was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JRodeberg Bekijk bericht
                  Jij noemt dit stof vrij...???Dit is al serieus vuil voor mij,ook al is het van 10/30 camera's. Na slechts 30 foto's mag dit er niet zo uitzien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht

Jij noemt dit stof vrij...???Dit is al serieus vuil voor mij,ook al is het van 10/30 camera's. Na slechts 30 foto's mag dit er niet zo uitzien...
                    Tenzij ik een volledige blackout zou hebben ben ik niet de auteur van dit artikel op Petapixel. TS vroeg ervaringen met D610 en daarom verwees ik ernaar. Mijn verwijzing 'blijkbaar dus stofvrij' is de samenvatting van het artikel. Zoals elk artikel geeft dit dus stof om na te denken... en tot discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                      Dat is echt wel 100% normaal...
                      Heb ik gehad bij elke camera dat ik heb. In het begin schud je altijd wel enkele vuiltjes in het rond. Cleanen na de eerste 500 shots doe ik sowieso, hierna is het enige dust nog van buitenaf.

Comment

Working...
                      X