Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D610

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Als er morgen een D810 komt, zullen de D800 zichdan ook bekocht voelen ?
    90% van de D600 gebruikers zijn daar vrij tevreden van, en ook nog eens 90%
    wisten voordien dat er een stof/olieprobleempje was en hebben er toch een gekocht.
    Er zullen altijd betere en snellere toestellen op de markt komen, dat is iets dat zeker is,
    maar om nu plots te komen zeggen dat alle D600 bezitters bedrogen zijn door Nikon, dat vind ik wat overdreven.
    Zelfs Canon gebruikers komen het hier uitleggen.
    Nikon heeft maar op één vlak gemist, en dat is met het toestel de D610 te noemen, moesten ze deze bv. de D900 genoemd
    hebben, dan zouden de mensen dat niet gezien hebben als de vervanger van de D600, en zouden ze minder gaan klagen.
    Zoals gewoonlijk ga ik akkoord met Geert

Comment

Als er morgen een D810 komt, zullen de D800 zichdan ook bekocht voelen ?
      90% van de D600 gebruikers zijn daar vrij tevreden van, en ook nog eens 90%
      wisten voordien dat er een stof/olieprobleempje was en hebben er toch een gekocht.
      Er zullen altijd betere en snellere toestellen op de markt komen, dat is iets dat zeker is,
      maar om nu plots te komen zeggen dat alle D600 bezitters bedrogen zijn door Nikon, dat vind ik wat overdreven.
      Nikon heeft maar op één vlak gemist, en dat is met het toestel de D610 te noemen, moesten ze deze bv. de D900 genoemd
      hebben, dan zouden de mensen dat niet gezien hebben als de vervanger van de D600, en zouden ze minder gaan klagen.
      Die hebben net zoveel recht om hun mening te geven in dit topic als jij. De "Canon gebruikers" zeggen hier niets verkeerd, noch zijn ze hier om de boel op te naaien. Als je toch geen "Canon gebruikers" in Nikon topics wilt, dan raad ik je aan om je te registreren op een Nikon-only forum.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ik weet niet of die actie van Nikon komt, of dat het iets is van Kamera Express. Maar als je de D610 nu besteld dan kun je 1000 EUR korting krijgen bij inlevering van de D600.

Moest je nog een D700 hebben, dan kun je deze ook inleveren voor 800 EUR korting op de D610.

Of je de D600 duurder kunt verkopen als 2de hands, dat weet ik niet. Nog nooit naar prijzen gezocht voor deze camera, maar ik wou het toch even vermelden hier.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Ik weet niet of die actie van Nikon komt, of dat het iets is van Kamera Express. Maar als je de D610 nu besteld dan kun je 1000 EUR korting krijgen bij inlevering van de D600.

Moest je nog een D700 hebben, dan kun je deze ook inleveren voor 800 EUR korting op de D610.

Of je de D600 duurder kunt verkopen als 2de hands, dat weet ik niet. Nog nooit naar prijzen gezocht voor deze camera, maar ik wou het toch even vermelden hier.
          En deze info heb je waar precies gevonden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Die hebben net zoveel recht om hun mening te geven in dit topic als jij. De "Canon gebruikers" zeggen hier niets verkeerd, noch zijn ze hier om de boel op te naaien. Als je toch geen "Canon gebruikers" in Nikon topics wilt, dan raad ik je aan om je te registreren op een Nikon-only forum.
            Dat bedoel ik helemaal niet, ik wil alleen zeggen, dat degenen die geen D600 hebben er moms méér denken van af te weten dan deze die
            er wel een hebben, ik ken persoonlijk een paar D600 gebruikers die zeer tevreden zijn over hun toestel, en geen enkele die zijn toestel in de
            Benelux heeft gekocht,kan zeggen dat ze bij problemen niet geholpen worden bij Procirep.

Je uitspraak zegt meer over Uzelf dan over mij denk ik.
            Last edited by Guest42; 14 oktober 2013, 09:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              En deze info heb je waar precies gevonden?
              Sorry, blijkbaar had ik hun E-mail verkeerd begrepen.

Het gaat gewoon om de standaard procedure van hun. Je kan met je fototoestel naar een superstore van hun gaan en dan wordt jou toestel bij hun bekeken. Zij bepalen dan de waarde die ze willen geven voor je toestel en die wordt dan in korting gebracht van het nieuwe toestel dat je zou kopen bij hun.

Dus geen actie van Nikon, maar gewoon de standaard procedure van de winkel zelf.

Het bedrag dat zij vermelde in de reclame was maar een voorbeeld.

Sorry voor enige misverstanden hierrond.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Uit deze miserie kan je eigenlijk maar een ding besluiten,
                en dit geldt voor alle consumptiegoederen:
                Koop nooit een spiksplinternieuw model,
                wacht een één jaar tot de kinderziekten zijn verdwenen
                en koop dan.
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Dat bedoel ik helemaal niet, ik wil alleen zeggen, dat degenen die geen D600 hebben er moms méér denken van af te weten dan deze die
                  er wel een hebben, ik ken persoonlijk een paar D600 gebruikers die zeer tevreden zijn over hun toestel, en geen enkele die zijn toestel in de
                  Benelux heeft gekocht,kan zeggen dat ze bij problemen niet geholpen worden bij Procirep.

Je uitspraak zegt meer over Uzelf dan over mij denk ik.
                  Om het even in voetbaltermen uit te drukken: voor mij voelde jouw uitspraak aan als een smerige tackle langs achter in een verder faire wedstrijd. En dan tackle ik terug. Je hoeft toch helemaal geen D600 bezitter te zijn om mee te kunnen praten over het onderwerp. Het internet staat vol van nieuwsberichten en gebruikerservaringen hieromtrent. Als je al die zaken leest, dan ben je net zo goed op de hoogte als iemand die al deze zaken ook leest en daarbovenop een D600 bezit die het probleem al dan niet heeft.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    en koop dan.
                    Volledig akkoord. Ik ben ondertussen al heel lang aan het wachten om een D800 te kopen, en eerlijk gezegd kan het goed zijn dat ik pas zijn opvolger koop ALS de kinderziektes er uit zijn

Comment

Wel jammer dat er zo'n strijd lijkt te zijn tussen gebruikers groepen. Zelf ben ik ook een Canon en Fujifilm gebruiker die net zo goed een Nikon of ander merk oppakt. Sterker nog ook ik neus met regelmaat rond op Nikon forums. Reden niet de hele wereld gebruikt Canon en krijg toch echt vaak cursisten met een Nikon of ander merk camera. En ja er zijn genoeg Canon gebruikers die mee kunnen praten over Nikon camera's en ook nog eens uit eigen ervaring. Dus laten we niet gelijk af gaan wat iemand van apparatuur heeft staan in zijn handtekening.

Je hebt zeker een punt dat Nikon marketing technisch gezien niet de meest handige keuze heeft gemaakt met de nummering. En tevens met het punt over de D600 gebruikers bedrogen zijn door Nikon.

Zelf nu aantal exemplaren in de hand gehad van de D600 en geen van alle had probleem van de problemen van olie op de sensor etc. En ook hier wisten de meesten eigenaren wat vanaf. Vraag me wel af wat het percentage is wat daadwerkelijk last had van dit probleem. Heb het gevoel dat dit beetje opgeblazen is door diverse fora etc.

Comment

Geweldig he, ik lees vol verwondering.
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Volledig akkoord. Ik ben ondertussen al heel lang aan het wachten om een D800 te kopen, en eerlijk gezegd kan het goed zijn dat ik pas zijn opvolger koop ALS de kinderziektes er uit zijn
                          D800....kinderziektes?

Je hoeft toch helemaal geen D600 bezitter te zijn om mee te kunnen praten over het onderwerp
                          Ongeacht of er een echt probleem is, blazen al deze "experts" het probleem wel extra op. Overal gaan verkondigen dat iets slecht is want ze hebben het gelezen op het "internet, waarna andere experts het ook lezen en ook gaan verkondigen......
                          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            en koop dan.
                            Heb ik ook al gezegd maar de mensen zijn ongeduldige wezens Een jaar is miss wat overdreven, laat ons zeggen 5 maanden of ben ik nu ongeduldig :-)
                            canon of een sony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                              Ongeacht of er een echt probleem is, blazen al deze "experts" het probleem wel extra op. Overal gaan verkondigen dat iets slecht is want ze hebben het gelezen op het "internet, waarna andere experts het ook lezen en ook gaan verkondigen......
                              Tja, het omgekeerde (=struisvogelmentaliteit) is ook niet goed. Ik mag dan wel geen Nikon D600 hebben, ik ken wel iemand die er eentje heeft en het probleem ook heeft en ik vind het erg voor hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Zou ik ook wel graag weten welke dat zijn...
                                Na maanden gebruik van D800e geen enkele ziekte tegengekomen, geen enkele keer gevloekt op mijn toestel (vele andere toestellen dat ik eens gebruik zetten me soms wel aan tot vloeken hoor).
                                De D4x komt waarschijnlijk binnen het jaar uit, is dat dan de D800 zonder kinderziektes ?
                                Het enige waar de echte professionele fotografen over klagen bij de D800, is dat hij niet in een D4 body zit (handiger voor verticaal en waarschijnlijk dan 7 fps), maar ik denk niet dat dit zo essentieel is voor de meeste fotografen.

Comment

Working...
                                X