Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D610

Als Nikon fan en blije bezitter van een D800 tegenwoordig vind ik dit zelfs vrij cru.
    Ik heb als voormalig bezitter van een F601, F90, F90x, D70s, D300, D3 en vele lenzen nooit problemen gehad, zelfs nog nooit met de hier aangehaalde SB900 maar ik zou me in de plaats van een D600 klant ook niet goed voelen.

in hun plaats
    D800 en een goed glasservies

Comment

Ook ik voel mij dik in het zak gezet...de mijne is amper 6 maand oud..De dealers moeten hier toch al een tijd iets van geweten hebben volgens mij..Jammer dat ze er niks van zeiden..dan had ik wel gewacht. Ik hoop wel voor nieuwe klanten dat het olie/stof probleem opgelost is,maar daar heb ik nog mijn twijfels over..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        idd hier nu iets minder "trotse" bezitter van een D600!!!

das mooi ge***** van nikon.

was met sb900 ook zo (veel klachten oververhitting) => sb910
        gelukkig valt het bij mijn sb900 goed mee en nog maar 1 keer gehad.
        stof komt telkens terug en is dus heel wa minder fijn
        Ik heb 3 sb-900's, enkel last van oververhitting op volle kracht en 20 flitsen na elkaar (zoals elke krachtige flitser, maar deze verminderen gewoon automatisch naar 1/32 kracht of minder), op 1/4 bestaat het probleem zelfs niet.
        Dit was de enige oplossing volgens mij om potentiëlle klanten die bang waren van het probleem toch te laten besluiten. Mochten ze gewoon zeggen: de D600 hebben vanaf nu het probleem niet meer, dan zou iedereen toch bang zijn om de vorige te krijgen.
        Velen willen precies zelf geen oplossing... Voor diegenen die het nog niet wisten, volg deze stappen .
        Kaartje uit de camera halen, volle batterij erin, instellen op 6fps (CH), cameramount naar beneden, schieten maar . Ongeveer 3000 kliks is voldoende, dan gewoon sensor kuisen en probleem is weg!
        Zeer jammerlijk dat dit probleem er is (gelukkig heeft het merendeel hier geen last van).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ik heb 3 sb-900's, enkel last van oververhitting op volle kracht en 20 flitsen na elkaar (zoals elke krachtige flitser, maar deze verminderen gewoon automatisch naar 1/32 kracht of minder), op 1/4 bestaat het probleem zelfs niet.
          Dit was de enige oplossing volgens mij om potentiëlle klanten die bang waren van het probleem toch te laten besluiten. Mochten ze gewoon zeggen: de D600 hebben vanaf nu het probleem niet meer, dan zou iedereen toch bang zijn om de vorige te krijgen.
          Velen willen precies zelf geen oplossing... Voor diegenen die het nog niet wisten, volg deze stappen .
          Kaartje uit de camera halen, volle batterij erin, instellen op 6fps (CH), cameramount naar beneden, schieten maar . Ongeveer 3000 kliks is voldoende, dan gewoon sensor kuisen en probleem is weg!
          Zeer jammerlijk dat dit probleem er is (gelukkig heeft het merendeel hier geen last van).
          zo simpel ofwa??
          nikon stuff

Comment

Dit is te simpel gesteld. Ik heb ruim 10000 foto's gemaakt en na de laatste schoonmaakbeurt is er nu wel weer een nieuw spatje zichtbaar.
            http://www.smuttynose.nl

Comment

Is de D800 door zn vele pixels niet te traag om sportfoto's te maken ? Want ik twijfel hierdoor een beetje tussen de D800 en de D6100. Of zijn er nog andere dingen om mee rekening te houden ?

MVg

En voor de mensen met een D600 ze mochten bij Nikon inderdaad wel iets doen voor jullie !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhotographyVince Bekijk bericht
                Is de D800 door zn vele pixels niet te traag om sportfoto's te maken ? Want ik twijfel hierdoor een beetje tussen de D800 en de D6100. Of zijn er nog andere dingen om mee rekening te houden ?

MVg

En voor de mensen met een D600 ze mochten bij Nikon inderdaad wel iets doen voor jullie !!!
                Buffer van de D800 is wel wat trager ja...

Comment

Helemaal mee eens:het probleem zou zich ook bij sommige exemplaren van andere merken voordoen en ook bij een enkele D800.
                  Het olie probleem is ook maar van tijdelijke aard.
                  Het zou toch te gek zijn dat Nikon daarom geen opvolger van de D600 op de markt mag brengen waarin enkele verbeteringen zijn aangebracht.

Comment

Smerige zet van Nikon.
                    Mijn sensor mogen ze alvast vernieuwen. De vlekken gaan er niet meer uit.
                    Het werd erger en erger. Jammer dat ik zo vet in de objectieven zit.
                    D600 is qua prestaties een dijk van een camera, maar de vlekken doen hem wel de das om.

Nikon, sorry dik teleurgesteld!

Comment

ja ze mogen idd iets doen bij nikon, ik zal immers nooit een pas uitgebracht toestel kopen door de kinderziekten deze kan bevatten.
                      Maarja dat ben ik. Sommigen vliegen er direct op en bestellen het toestel al voor het in de winkel ligt.
                      Wacht toch altijd eventjes af (enkele maanden) tot het toestel zich bewezen heeft en vrij is van problemen.
                      Zelf nu met de D610 niet direct kopen wie weet loop je twee keer in de val !
                      Het is in ieder geval schandalig naar de klanten toe, zoiets van blijf met je d600 met vlekken zitten of koop onze nieuwe 'zogezegde vlekkeloze snellere etc' D610.
                      Oli
                      canon of een sony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhotographyVince Bekijk bericht

MVg

Ik kon vroeger met een F601 al sportfoto's maken ,alsook met een D70s, beide trager dan mijn D800.
                        Mijn D3 was véél sneller maar ik verkies zonder twijfel de D800.
                        Als het je broodwinning is en je zit met drie toestellen naast de eredivisie of Jupiler league voor dat "ultieme" beeld kan je best een D4 kopen maar als het is voor de hobby en plaatselijke voetbalploeg kom je wel toe met wat deftige techniek en een D800...uiteraard wél met een goede lens want dat scheelt ook in AF snelheid en accuraatheid.
                        D800 en een goed glasservies

Comment

Ik kan me best inbeelden dat heel wat D600-bezitters zich in de zak gezet voelen.
                          Maar zoals reeds eerder aangehaald, zou met een update onder de naam D600, nog steeds velen twijfelen of het vlekkenprobleem echt opgelost is.
                          Ikzelf heb van zodra ik geruchten hoorde over het probleem, mijn eventuele aankoop van een D600 on-hold gezet.
                          Nu komt de optie voor een overstap naar D610, wel terug in beeld, maar toch ga ik nog een 3-tal maanden wachten, je weet nooit dat er kinderziektes uitkomen, bovendien zal de prijs dan wat gestabiliseerd zijn.

Hoe Nikon moet omgaan met gefrustreerde D600-bezitters, is een ernstige discussie waard.
                          Misschien dat een gratis life-time-sensorreiniging de gemoederen zou kunnen bedaren, een vervanging van de sluiter zal wss te duur uitkomen.
                          Persoonlijk vind ik het heel beschamend voor een wereldmerk dat ze dergelijke fouten maken.
                          Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                            Buffer van de D800 is wel wat trager ja...
                            Buffer is volgens mij zelfs groter dan bij de D600... Hij is al 1.5x groter dan die van de D3s (het vorige sportbody van Nikon).
                            Files zijn wel veel groter, maar bij gebruik van snelle kaartjes kan je blijven schieten in 14 bit Raw voor meer dan 30 foto's aan een stuk, in 12 bit kan je oneindig blijven gaan, net zoals in jpeg.
                            De fps zijn wel wat lager (4-6fps afhankelijk van cropmode en al dan niet een grip).

Comment

Als er morgen een D810 komt, zullen de D800 zichdan ook bekocht voelen ?
                              90% van de D600 gebruikers zijn daar vrij tevreden van, en ook nog eens 90%
                              wisten voordien dat er een stof/olieprobleempje was en hebben er toch een gekocht.
                              Er zullen altijd betere en snellere toestellen op de markt komen, dat is iets dat zeker is,
                              maar om nu plots te komen zeggen dat alle D600 bezitters bedrogen zijn door Nikon, dat vind ik wat overdreven.
                              Zelfs Canon gebruikers komen het hier uitleggen.
                              Nikon heeft maar op één vlak gemist, en dat is met het toestel de D610 te noemen, moesten ze deze bv. de D900 genoemd
                              hebben, dan zouden de mensen dat niet gezien hebben als de vervanger van de D600, en zouden ze minder gaan klagen.

Comment

Thom Hogan heeft over het D600>D610 vraagstuk ook wat neergepend:

Comment

Working...
                                X