Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d voor terug te starten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400d voor terug te starten

Goedendag,
    Ik ben vroeger in het bezit geweest van een olympus E-300, waar ik een beetje fotografie ervaring mee heb opgedaan. Deze had ik verkocht omdat ik er weinig tijd voor had en mij moest concentreren op andere dingen. Nu zou ik echter terug willen starten met fotografie, omdat het mij nog steeds fascineert. Ik heb de Canon eos 400d op het oog. Aangezien ik nog steeds een beginner ben lijkt me dit wel een goede om mee te starten. Maar ik had graag wat ervaring gehad van echte kenners. Ik vind urban exploring heel mooi, in oude gebouwen kruipen en via een foto laten zien dat er echt geleefd is. Voldoet deze camera om dit soort fotografie te doen? Waar zijn de dingen waar ik op moet letten bij zo een camera?
    Ik hoor het wel,
    groetjes Nick

Re: Canon 400d voor terug te starten

Als je budget heel krap is kan je met een 400d beginnen, verder zie ik geen enkele reden om Canon techniek van 5 jaar geleden aan te schaffen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Probeer een 450D op de kop te tikken dan, die heeft een beter sensor en een groter scherm en werkt met SD kaartjes ipv CF.
      Normaal zou de prijs de zelfde moeten zijn.
      Eigenlijk is dat een zeer goed toestel, zeker voor een beginner.
      Je kan starten met een kitlens en dan later zien om een degelijke lens er op te zetten.

Comment

Zoals hierboven al gezegd, de 450D is mss een beter keuze, binnen je budget. Deze is eveneens uitgerust met LiveView, wat vaak handig kan zijn, zeker als je terug begint.

Denk er maar aan, het is vooral het glas dat je voor de sensor zet dat het verschil maakt. Eerst in glas investeren dan de body's. Die veranderen toch met de regelmaat van de klok.

En hoewel de camera er niet zoveel toe doet, is het toch leuk en motiverend om kwalitatieve resultaten te krijgen. Dus wees niet te gierig

Comment

Ik zou proberen om een 2dehands 550D te vinden. Deze heeft dezelfde sensor als die in de 600D/650D/700D/60D en 7D zit en is op 1 na de recentste cropsensor van Canon (enkel de 70D heeft een nieuwere sensor). Omdat dit toestel toch al enkele jaren oud is, zou je hem voor een redelijk goedkope prijs moeten kunnen aanschaffen.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ik zou proberen om een 2dehands 550D te vinden. Deze heeft dezelfde sensor als die in de 600D/650D/700D/60D en 7D zit en is op 1 na de recentste cropsensor van Canon (enkel de 70D heeft een nieuwere sensor). Omdat dit toestel toch al enkele jaren oud is, zou je hem voor een redelijk goedkope prijs moeten kunnen aanschaffen.
            sja ... sommigen zijn rap content met hun stelling

"18.7 megapixel CMOS sensor
            The 550D uses a new, 18.7 (total) megapixel sensor that's similar, but not exactly the same as the one featured in the 7D (according to our sources at Canon). As before the sensor uses high frequency vibrations to remove dust...."

Comment

Pas op met zo'n dingen te zeggen.

Die sensoren mogen dan wel dezelfde zijn, de image processors zijn dat vaak niet. En dan kan een groot verschil betekenen.

Persoonlijk zou ik gewoon bekijken wat je voor een bepaalde prijs kan krijgen op de 2ehands markt. Ga dan voor de beste optie. Voor 400 euro kan je al goed gesteld zijn.

Comment

Ik kwam toevallig deze tegen. Misschien een ideaal startpunt, heb je nog budget voor een deftige lens. Ik zeg maar wat.

Last edited by 1tio1; 9 oktober 2013, 04:57.

Comment

Mijn vrouw werkt nog steeds met de 400D.
                  Ik heb deze onlangs gewisseld voor een 50D.

Voor urbex is een 400D soms wat nipt qua iso mogelijkheden.
                  Voor mij persoonlijk is een 400D nogal klein, ik had echt een batterijgrip nodig om goede houvast te hebben.
                  Als je meer kan geven: hoe moderner de camera, hoe meer mogelijkheden het je soms zal bieden...
                  maar als je er geen nood aan hebt... de 400D is zeker geen slechte camera...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    sja ... sommigen zijn rap content met hun stelling

"18.7 megapixel CMOS sensor
                    The 550D uses a new, 18.7 (total) megapixel sensor that's similar, but not exactly the same as the one featured in the 7D (according to our sources at Canon). As before the sensor uses high frequency vibrations to remove dust...."
                    Dat is wat ze je willen doen geloven. In de praktijk is al bewezen dat er geen verschil is (op de "sample variance" na) tussen de verschillende sensoren van de door mij opgesomde camera's.

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                    Pas op met zo'n dingen te zeggen.

Die sensoren mogen dan wel dezelfde zijn, de image processors zijn dat vaak niet. En dan kan een groot verschil betekenen.

Persoonlijk zou ik gewoon bekijken wat je voor een bepaalde prijs kan krijgen op de 2ehands markt. Ga dan voor de beste optie. Voor 400 euro kan je al goed gesteld zijn.
                    Dat klopt. Als je in JPEG schiet, kunnen er wel verschillen zijn. Maar als we het puur over de sensor hebben, dan spreken we over RAW bestanden. En op dat vlak zijn de door mij opgesomde camera's identiek (op "sample variance" na).
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Dat is wat ze je willen doen geloven. In de praktijk is al bewezen dat er geen verschil is (op de "sample variance" na) tussen de verschillende sensoren van de door mij opgesomde camera's.

...
                      ja .. die gasten op depreview zijn een stelletje idioten vergeleken met jan_modaal dSLR bezitter ... moet zelfs zijn dat ze bij Canon met een hoop paljassen zitten omdat ze dit soort info durven verspreiden en zelfs hun eigen "sample variance" niet schijnen te kennen LOL! ... close, dude, but no cigar, misschien even vermelden wat je betrouwbare technisch onderbouwde bronnen zijn? ... en "in de praktijk bewezen"? doe mij vooral niet in een deuk liggen van het lachen met zulke hersendode doodoeners .. "in de praktijk" kan je zelfs bewijzen dat de wereld waarschijnlijk toch wel plat is ... waardeloos!

back on topic
                      IK gebruik nog steeds mijn eigen 400D en tot volle tevredenheid. Ik had een toestel van de batch die door Canon destijds archi-slecht gecalibreerd was bij de QC .. na veel wereldwijde discussie met ontevreden gebruikers heeft Canon "in alle stilte" toegegeven dat er een probleem was en dat men ze gratis kon laten hercalibreren wat ik dan ook laten doen heb ... ben er wel gaan bij staan met de nodige "testmaterialen" ..
                      Last edited by Guest41; 11 oktober 2013, 22:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        ja .. die gasten op depreview zijn een stelletje idioten vergeleken met jan_modaal dSLR bezitter ... moet zelfs zijn dat ze bij Canon met een hoop paljassen zitten omdat ze dit soort info durven verspreiden en zelfs hun eigen "sample variance" niet schijnen te kennen LOL! ... close, dude, but no cigar, misschien even vermelden wat je betrouwbare technisch onderbouwde bronnen zijn? ... en "in de praktijk bewezen"? doe mij vooral niet in een deuk liggen van het lachen met zulke hersendode doodoeners .. "in de praktijk" kan je zelfs bewijzen dat de wereld waarschijnlijk toch wel plat is ... waardeloos!
                        Je kan ook een antwoord formuleren op een deftige manier i.p.v. alles in het belachelijke te trekken, want nu kom je alleen maar over als een arrogante, spottende betweter. Ik zou je een veelvoud aan bronnen kunnen geven, maar dan zou ik een dag van m'n leven moeten verkwisten aan nutteloos opzoekwerk. Omdat ik echter van goede wil ben, zal ik toch 2 bronnen geven:

1) Canon EOS 700D review (Ter info: T5i = 700D en T4i = 650D)
                        The Rebel T5i has received the identical sensor and imaging pipeline present in the T4i.

Bron: The Digital Picture
                        2) Canon EOS 60D review
                        Canon’s decision to use the same sensor as in the T2i and 7d...

Bron: Learning Cameras

Comment

ongeacht man, ik heb er onderhand de gloeinde pest aan om ex cathedra adviezen/evaluaties te blijven lezen hier, zeker als de gevestigde technische bronnen het zelfs niet eens geraken over de materie! .. een gepaste twijfel/nuancering of voorzichtig stilzwijgen zou in dit geval gepaster zijn dan een "hoera, 't is dezefde" stemming die uiteindelijk enkel gebaseerd is op vermeende gebakken lucht. Dit forum staat onderhand bol van dit soort "waar de kennis ontbreekt vult de verbeelding wel aan" stellingen ... wie daar zijn voordeel nog mee doet dat mogen joost en de duivel weten! .. enfin, 'k heb het onderhand wel gehad met dit soort kletskoek waar mensen hun wensen schijnbaar voor werkelijkheid nemen gebaseerd op de natte vinger methode van wat "uit de praktijk" blijkt, noem mij een subjectiever criterium en ik barst uit in applaus .. men doet maar! no skin off my nose!!

Comment

want nu kom je alleen maar over als een arrogante, spottende betweter.
                            Maar dat is hij ook...
                            Maar daarbovenop, heeft hij het op technisch vlak vaak bij het rechte eind
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Maar dat is hij ook...
                              Maar daarbovenop, heeft hij het op technisch vlak vaak bij het rechte eind
                              Maar toch niet altijd.

Comment

Working...
                              X