Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rx100 vs rx100 ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rx100 vs rx100 ii

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
    ...
    Minpuntjes voor mij. Alleen macromode op wide angle, iso veranderen via menu als je in A zit bijvoorbeeld.
    De macro mode is voor mij uiterst rudimentair, helaas ...

maar ISO veranderen via menu??? Daar zit vooraan een keuzering op he! via de Fn toets te bedienen in functiekeuze, bij 1 druk op die Fn toets direct in de ISO keuze, gaat bliksemsnel en je kan 7 functies toekennen aan die keuzering! RTFM? (alhoewel ik graag een iets uitgebreidere handleiding had gezien!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      De macro mode is voor mij uiterst rudimentair, helaas ...

maar ISO veranderen via menu??? Daar zit vooraan een keuzering op he! via de Fn toets te bedienen in functiekeuze, bij 1 druk op die Fn toets direct in de ISO keuze, gaat bliksemsnel en je kan 7 functies toekennen aan die keuzering! RTFM? (alhoewel ik graag een iets uitgebreidere handleiding had gezien!)
      Rustig blijven. Ik heb de handleiding nog niet doorgelezen. Zal je tips in dank aannemen
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Rustig blijven. Ik heb de handleiding nog niet doorgelezen. Zal je tips in dank aannemen
        Ik ben altijd rustig ... .. ik heb enkel een bloedhekel aan mensen die adviezen/beoordelingen geven zonder kennis van zaken ... in dit geval dus RTFM!

Comment

Panasonic LF1 is ook een mooi ding, nog een flink stuk kleiner dan de Sony. Wel een digitale zoeker. Presteert ietsje slechter dan de Sony, maar kost ook de helft. Deze zou je wel echt in je zak kunnen stoppen. LX7 is iets groter en meer knoppen kost nagenoeg het zelfde.

Ik vind de RX100 ook een mooi cameratje hoor, maar wel erg veel geld voor een compact camera en zoveel slechter presteren de Panasonic's niet. Nikon Coolpix A is wel weer van een hele andere orde, heeft wel een 'vast' groothoek objectief op APS-C, maar voor die 750,- krijg je nogal wat.

Comment

Lapino,
            Ik heb je vraag al op verschillende forums gezien ;-)
            Met deze prijs kan je niks fout doen, maar bedenk, er is een betere. Dat is ook de reden waarom ik van de 1 naar de 2 gestapt ben.
            De 2 is beter in lowlight, de 2 is aangenamer in gebruik, door het scherm, de 2 KAN en viewfinder gebruiken, de 2 heeft Wifi...
            Is dit 200 of meer euro waard? tja, dat maakt ieder voor zich uit. Voor mij wel. Plus het feit dat er gewoon een betere is....

Comment

Ik begrijp je best hoor Rudy, en mensen met een hobby zoals de onze zijn nu eenmaal gevoelig voor dat 'nieuwer is beter'. Het is eigenlijk ook de eerste keer dat ik een 'oud' model van een camera koop. Maar ik heb een heel lieve vrouw die ik doodrgaag zie, en die ik ook niet kwijt wil. 450 euro uitgeven voor een extra toestel valt nog net binnen de grenzen. 750 euro uitgeven voor een extra toestel, en ik mag in het 'gezocht' forum vragen naar een slaapplaats voor de komende dagen
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                ....en ik mag in het 'gezocht' forum vragen naar een slaapplaats voor de komende dagen
                Ik begrijp het volledig.
                ;-)

Anderzijds, ik loop graag rond met iets dat wel degelijk is , maar tegelijk ook niet teveel kost. Ik draag veel zorg voor mijn materiaal, maar ik wil het tegelijk actief gebruiken. En met zo een kleine RX is dat des te meer de bedoeling. En dan moet je een goede mix vinden tussen bruikbaarheid - goede kwaliteit - prijs. Zo maakt het voor mij echt wel uit of het over 350 euro of over 750 euro gaat. Als ik het in ding wagen achterlaat, en het wordt gestolen, even vloeken en voor de rest so what.
                There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Dat speelt ook een rol, maar mijn materiaal is sowieso verzekerd. Nu goed, ik ben echt wel freak als het aankomt op zorg dragen. Mensen die van mij al 2e hands hebben gekocht, kunnen dat getuigen. Onlangs nog mijn 7D verkocht, en koper geloofde het bijna niet dat toestel al 2j oud was. Zorg dragen van je gerief=er nog deftig geld van krijgen. Maar zo'n kleine RX100 is inderdaad iets wat ik makkelijk in mijn jaszak zal gooien of zelfs in handschoenenkastje van auto kan leggen en misschien moet ik daar dan ook niet zo freaky over doen als er een klein krasje op komt. Bedoeling is vooral hem echt overal mee te nemen. Ben beroepshalve ook altijd de baan op, en dan is ergens stoppen om paar foto's te nemen nog zo leuk om de sleur wat te breken. Nu aftellen naar de levering dus...
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

lapino,

Ik heb mijn RX100 ook altijd bij - maar in een beschermetui ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Dat speelt ook een rol, maar mijn materiaal is sowieso verzekerd. Nu goed, ik ben echt wel freak als het aankomt op zorg dragen. Mensen die van mij al 2e hands hebben gekocht, kunnen dat getuigen. Onlangs nog mijn 7D verkocht, en koper geloofde het bijna niet dat toestel al 2j oud was. Zorg dragen van je gerief=er nog deftig geld van krijgen. Maar zo'n kleine RX100 is inderdaad iets wat ik makkelijk in mijn jaszak zal gooien of zelfs in handschoenenkastje van auto kan leggen en misschien moet ik daar dan ook niet zo freaky over doen als er een klein krasje op komt. Bedoeling is vooral hem echt overal mee te nemen. Ben beroepshalve ook altijd de baan op, en dan is ergens stoppen om paar foto's te nemen nog zo leuk om de sleur wat te breken. Nu aftellen naar de levering dus...
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ondertussen heb ik de RX100 binnen en ben behoorlijk onder de indruk. Zal bepaalde aspecten van mijn NEX6 wel missen (hij wordt straks afgehaald...) maar de compactheid van de RX100 en de knappe 1.8 lens maken toch ook veel goed. Zolang je niet gaat pixel-peepen heb ik toch de indruk dat de RX100 op zijn minst zo goed presteert als de NEX met de kitlens. Wordt natuurlijk ander verhaal als je op de NEX een prima schroeft zoals de SEL50 maar dan is de vergelijking ook niet echt fair meer.

Comment

IK heb een tijdje een Nex5 onder handen gehad en volgens mij maakt de RX100M2 betere fotos ... ik was van de Nex5 helemaal niet onder de indruk eigenlijk serieus ontgoocheld (kit met 2 lenzen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          lapino,

Ik heb mijn RX100 ook altijd bij - maar in een beschermetui ...

Jaja
                          Inderdaad, altijd beschermetui. Eerste aankoop na camera.

Eerste les aan de kids ivm de camera's: altijd in de beschermetui steken, ook (zelfs des te meer) als hij thuis op de plank blijft liggen, best in de kast leggen, kast dichtdoen. Handstrap altijd eerst om de pols. Enzoverder...
                          There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Hier ook ze, maar ben nu vooral aan het uitkijken naar iets wat perfect past voor mijn nex, bij voorkeur niet met rits maar kliksysteem. Zoiets dus : http://www.benl.ebay.be/itm/SuperSli...50b30ac&_uhb=1
                            Last edited by lapino; 21 september 2013, 16:23.

Comment

Ik heb deze topic volledig afgelezen en heb mezelf dan geregistreerd omdat dit me een goed forum lijkt. Ikzelf zou ook graag een rx 100 kopen gewoon voor zijn prijs/kwaliteit verhouding. Maar ik heb 1 vraag en hoop dat jullie die een rx100 hebben me daar een antwoord kunnen op geven. Mag je van een foto van de rx 100 op mooie vergroting verwachten, zeg maar posterformaat dus maximaal 50 op 75 cm.

Met mijn eos 450D is dit geen probleem maar hoe zit het met de RX100, zou deze dit aankunnen?

Comment

Op DPR kan je meteen aan de hand van testfoto's zien of de kwaliteit is wat jij verwacht .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X