Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herbeginner stapt over

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: herbeginner stapt over

Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
    Welk merk het beste is laat ik even in het midden. Ik fotografeer al jaren met Canon en zal nooit een overstap maken gezien het feit dat ik mijn lenzen niet meer kan gebruiken en dus helemaal opnieuw kan beginnen. Dit betekend dus ook dat ik het jammer vind dat mijn vader Nikon gebruikt, je kunt geen lenzen uitwisselen. De adapter die Bouk aangeeft werkt overigens alleen voor oude Canon FD-lenzen dus is geen optie.

Dat gezegd hebbende, jouw vraag mbt 3 goede L lenzen voor de Canon 700D.

Groothoek: Canon EF 16-35 f2.8 L II USM (betaalbaarder alternatief: Canon EF-S 10-22 f3.5-4.5 USM)
    Portret: Canon EF 85mm f1.2 L II USM (betaalbaarder alternatief: Canon EF 85mm F1.8 USM)
    Telelens: Canon EF 70-200 f2.8 L IS II USM (betaalbaarder alternatief: Canon EF 70-200 f4 IS USM)

Succes met je keuzes!

dank u voor de info, stel nu dat ik voor de betaalbaardere alternatieven ga, gaan deze drie dan ook op een D6 , en voor de mindere kostprijs moet ik alleen maar inboeten op lichtsterkte of is dit kort door de bocht. Ik dacht dat die duurdere lichtsterkere lenzen enkel beter presteren in donkere omstandigheden of zijn er nog veel voordelen aan verbonden ?
    Oja mijn voorkeur gaat nu toch uit naar de 700D of de 60D en de lenzen (portret waarom geen EF 50mm 1.4)(telelens wil ik wel 70-300 dus meer bereik) (breedhoek de 16-35 is toch niet veel breedhoek kan ik niet de 11-16 tokina nemen bijv.)
    Last edited by chipkenaas; 3 augustus 2013, 17:24.
    canon of een sony

Comment

De problemen dat je steeds hoort is telkens slechts bij enkelen en is telkens van de eerste productie. Ik heb al met enorm veel camera's gewerkt en heb nog bij geen enkele een probleem gehad (ook niet de populaire problemen): D800 linker af, D7000 onscherp (hoe komen ze er op???, heb deze zelf jaren en nog nooit iets van gemerkt zelfs in vergelijking met andere toestellen), D600 olie (had de eerste productie inderdaad last van), 5D3 light leak (ook niet gemerkt op een donkere plaats met het schermpje aan), ...
      Je hoort telkens maar een fractie van alle eigenaars, en die fractie is bijna steeds diegenen die hulp zoeken voor hun probleem. Ik heb zelfs al mensen in een fotowinkel zien binnengaan met een 5D3 (en voor 10.000 euro aan lenzen), dat kwaad waren dat hun splintenieuwe toestel niet aanging. (na 5 secondes bleek het de batterij zijn dat leeg was ) De meeste problemen liggen dus aan onkunde van de persoon zelf...

Mocht ik persoonlijk opnieuw moeten beginnen met een beperkt budget zou ik zeker gaan voor een toestel met deftige autofocus. Een Canon 7D of een Nikon D7100 dus als je het betaalbaar wil houden. Qua lenzen is de tokina 11-16 een goede lens samen met een 35 1.8 (2.0 bij Canon), 85 1.8 (de Nikon is de beste 85 dat er is, zelfs ivm de 85 1.4/1.2) en een 70-300 (Canon of Nikon, de Tamron is ook goed maar loopt achter op vlak van autofocus en stabilisatie).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        De problemen dat je steeds hoort is telkens slechts bij enkelen en is telkens van de eerste productie. Ik heb al met enorm veel camera's gewerkt en heb nog bij geen enkele een probleem gehad (ook niet de populaire problemen): D800 linker af, D7000 onscherp (hoe komen ze er op???, heb deze zelf jaren en nog nooit iets van gemerkt zelfs in vergelijking met andere toestellen), D600 olie (had de eerste productie inderdaad last van), 5D3 light leak (ook niet gemerkt op een donkere plaats met het schermpje aan), ...
        Je hoort telkens maar een fractie van alle eigenaars, en die fractie is bijna steeds diegenen die hulp zoeken voor hun probleem. Ik heb zelfs al mensen in een fotowinkel zien binnengaan met een 5D3 (en voor 10.000 euro aan lenzen), dat kwaad waren dat hun splintenieuwe toestel niet aanging. (na 5 secondes bleek het de batterij zijn dat leeg was ) De meeste problemen liggen dus aan onkunde van de persoon zelf...

Mocht ik persoonlijk opnieuw moeten beginnen met een beperkt budget zou ik zeker gaan voor een toestel met deftige autofocus. Een Canon 7D of een Nikon D7100 dus als je het betaalbaar wil houden. Qua lenzen is de tokina 11-16 een goede lens samen met een 35 1.8 (2.0 bij Canon), 85 1.8 (de Nikon is de beste 85 dat er is, zelfs ivm de 85 1.4/1.2) en een 70-300 (Canon of Nikon, de Tamron is ook goed maar loopt achter op vlak van autofocus en stabilisatie).
        Haa, ge wilt "oorlog"
        Met al mijn toestellen die ik had OF nog heb, heb ik steeds kwalitatieve, technisch goede foto's kunnen maken.
        (geen kunstwerken of foto's waarvan je achterover valt; heb ik iets te weinig talent voor)
        - Kodak, zo'n zwart boxje van mij pa
        - een Agfa met drie sluitertijden...(gekregen van mijn buurman, ook een Theo )
        - Pentax Asahi met één lens
        - Nikon F-501 met twee uitstekende lenzen en die lenzen doen het nog (honderden dia's gemaakt).
        - Kodak DC4200 (1ste digitale, ik trok mijn ogen open...een verademing)
        probleem > barsten in de body, las ik pas achteraf dat dit een probleem was bij die toestellen
        - Nikon CoolPix 995
        - S2 PRO > geweldig camera maar duur aan batterijen (wist ik aanvankelijk ook niet)
        (zeer goede sensor)
        - Nikon D70 (veel gebruikt met de flits de SB20...oud maar goed en dan moet je de omstandigheden qua beschikbaar licht nog eens weten)
        - Canon 550D, nog steeds een ferm toestel

En dan durf ik vandaag nog altijd beweren dat de autoWB van Nikon beter is
        (Die S2 PRO is ook een Nikon body zoals je wel zult weten)

Je moet het maar treffen als je pech hebt met zo'n toestel.
        Waar zit de "onkunde" van een eigenaar als bijv. zijn D7000 problemen heeft met front of backfocus?
        Ja, je kan dat oplossen. Youtube staat er vol mee.
        Maar ik ga geen problemen zoeken of kopen...'t is en blijft een risico.
        Sorry dat ik me even laat gaan he
        Tegenwoordig moet je meer geluk hebben dan kunde in huis hebben

In geen enkele review van bijv. dpreview lees ik iets over werkelijke problemen.
        Wel spreken de eigenaars er over die zo'n toestel hebben.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik zie het probleem van front en backfocus niet echt in hoor, als het verder gaat dan + /- 20, DAN is het erg.
          Vele camera/lens combinaties hebben iets van front of backfocus, bij elk merkt. (heb ik al gemerkt bij Canon en Nikon, bij een ander merk heb ik dit nooit echt gecontroleerd)
          Op mijn D7000 heb ik 2 lenzen dat front/backfocus hebben: De Sigma 35 1.4 en de 85 1.8D (1 van de 2 dat ik heb gehad), alle andere lenzen zijn spot-on.
          Op de D800E heb ik enkel de 105mm micro moeten callibreren naar +6, de rest is spot-on.
          Ik denk dat het dus eerder de lens/camera combinatie is die een 'probleem' kunnen veroorzaken.
          De lenzen die het meest last hebben van front/backfocus zijn lichtsterke primes en kitlenzen, de eerste omdat de scherptediepte zo klein is en de andere omdat deze niet zeer precies gemaakt zijn.

Comment

Heb eigenlijk geen antwoorden gekregen op mijn vorige post en is een 7D niet meer geschikt voor de sportfotograaf ?
            canon of een sony

Comment

Tuurlijk is de 7D door zijn hoog aantal fps geschikt als sportcamera. De 1DX ook maar die is wel iets duurder.
              Voor objectieven: Tokina 11-16 of canon 10-22, canon 17-55 f/2.8 of alternatieven van Tamron of Sigma, canon 70-300 (L?) of 70-200 f/4 is...
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                Heb eigenlijk geen antwoorden gekregen op mijn vorige post en is een 7D niet meer geschikt voor de sportfotograaf ?
                Een 7D is zeker geschikt voor sportfotografie als je er de juiste lenzen aan hangt.
                Alleen in omstandigheden met weinig licht zal een 5D MKIII of een 1DX betere resultaten opleveren (vooral omdat de sensors van die camera's beter presteren op hoge iso).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik zie het probleem van front en backfocus niet echt in hoor, als het verder gaat dan + /- 20, DAN is het erg.
                  Vele camera/lens combinaties hebben iets van front of backfocus, bij elk merkt. (heb ik al gemerkt bij Canon en Nikon, bij een ander merk heb ik dit nooit echt gecontroleerd)
                  Op mijn D7000 heb ik 2 lenzen dat front/backfocus hebben: De Sigma 35 1.4 en de 85 1.8D (1 van de 2 dat ik heb gehad), alle andere lenzen zijn spot-on.
                  Op de D800E heb ik enkel de 105mm micro moeten callibreren naar +6, de rest is spot-on.
                  Ik denk dat het dus eerder de lens/camera combinatie is die een 'probleem' kunnen veroorzaken.
                  De lenzen die het meest last hebben van front/backfocus zijn lichtsterke primes en kitlenzen, de eerste omdat de scherptediepte zo klein is en de andere omdat deze niet zeer precies gemaakt zijn.
                  Ok
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Het is toch niet omdat een camera een snelle autofocus heeft en vele fps dat hij daarom enkel voor een sportfotograaf nut heeft?
                    Een sterkere body, focuspunten waar je ze wil en snellere autofocus helpt voor iedere fotograaf, van studio tot natuur.
                    Sommigen gebruiken een D4 voor reisfotografie, terwijl de meeste een lichte body hiervoor verkiezen.

Comment

Ik werk al drie jaar met een 7D en ik haat alles wat met sport te maken heeft!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

dank u voor de info, stel nu dat ik voor de betaalbaardere alternatieven ga, gaan deze drie dan ook op een D6 , en voor de mindere kostprijs moet ik alleen maar inboeten op lichtsterkte of is dit kort door de bocht. Ik dacht dat die duurdere lichtsterkere lenzen enkel beter presteren in donkere omstandigheden of zijn er nog veel voordelen aan verbonden ?
                        Oja mijn voorkeur gaat nu toch uit naar de 700D of de 60D en de lenzen (portret waarom geen EF 50mm 1.4)(telelens wil ik wel 70-300 dus meer bereik) (breedhoek de 16-35 is toch niet veel breedhoek kan ik niet de 11-16 tokina nemen bijv.)
                        De mindere kostprijs is inderdaad inboeten op lichtsterkte maar ook op bouwkwaliteit en imagekwaliteit. Dat wil overigens niet zeggen dat het per definitie minder goede lenzen zijn, er is nu eenmaal verschil tussen een professionele lens en een consumentenlens (om het maar eens oneerbiedig te zeggen). Het is ook vaak een kwestie van gebruik, sta je veel buiten in slechte weersomstandigheden dan kies je voor een L lens die weathersealed is en dus tegen een buitje zou moeten kunnen. Een ander voorbeeld is het afdrukformaat, laat je veel foto's op groot formaat afdrukken dan zul je uiteindelijk verschillen gaan zien tussen een xxxD body met lens en een xD body met L-lens. Maar goed, laat je niet gek maken, alle genoemde alternatieven zijn zeer goede lenzen die vrijwel niet onderdoen op de genoemde L-lenzen.

Alle EF lenzen kunnen op alle Canon camera's, de EF-S lenzen kunnen alleen op crop body's uit de xxxD en xxD series. Dit betekend dat de Canon EF-S 10-22 f3.5-4.5 USM niet op een fullframe camera gaat passen.

Op een crop body wordt nogal wisselend gereageerd mbt de 50mm lenzen, sommige vinden die te lang (feitelijk 80mm door de 1.6x crop factor), anderen vinden hem weer wat te kort voor portretfotografie ivm vervorming van het gezicht. Je zou dan zeggen dat 85mm helemaal te lang is en je zult ook meer afstand moeten houden ivm het nemen van je portretten maar deze lens zorgt voor minder vervorming. Zeker de 85mm 1.8 lens wordt als zeer betaalbaar, scherp maar ook zeer snel ervaren waardoor deze niet alleen zeer geschikt is voor portretfotografie maar ook bijv. sportfotografie. Deze lens is overigens net zo duur als de 50mm 1.4 en dan neig ik zelf heel erg naar de 85mm 1.8. Ik heb zelf overwogen één van beide lenzen aan te schaffen maar met de aanschaf van een 70-200 2.8 lens is dit er niet meer van gekomen.

Vwb de breedhoek lens. De EF-S 10-22mm lens omgerekend naar full frame is 16-35mm... Het is dus wel degelijk een goede breedhoek lens. De Tokina 11-16 schijnt een goede lens te zijn voor crop bodies maar op full frame schijnt hij met name richting de hoeken niet scherp te zijn, ik zou dan kiezen voor de Canon 16-35 of 17-40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                          ...
                          Alle EF lenzen kunnen op alle Canon camera's, de EF-S lenzen kunnen alleen op crop body's uit de xxxD en xxD series. Dit betekent dat de Canon EF-S 10-22 f3.5-4.5 USM niet op een fullframe camera gaat passen.
                          ...
                          Hela, de 7D niet vergeten, hé! Ik heb verschillende EF-s lenzen (17-55 f/2.8 en 10-22) voor mijn 7D.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Mij lijkt het ook interessant om het focussysteem van de 7D eens goed te bestuderen.
                            Je zal wel iets vinden op Youtube.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Mij lijkt het ook interessant om het focussysteem van de 7D eens goed te bestuderen.
                              Je zal wel iets vinden op Youtube.
                              Voilà, sé:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Nogal service, he mannen

Gisteren hetzelfde gedaan voor de Nikon D7100.
                                Ongelooflijk wat vandaag de dag allemaal mogelijk is.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X