Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herbeginner stapt over

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: herbeginner stapt over

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Neen dat zijn geen enkelingen.
    Op dpreview.com staan een boel reacties.
    Plus een collega hier had het zitten met zijn vonkel nieuwe D7100.
    (slechts een paar dagen in bezit)

De reviews (31?) bij coolblue.com zijn allemaal lovend...lijkt me bedenkelijk.

Als jij zo'n toestel treft dan heb je een probleem Kunde weer gaan "lopen".
    Welk apparaat met bijhorende lenzen zou jij me dan aanraden (budget 3000 euro) of wacht ik op de 70D
    canon of een sony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
      Welk apparaat met bijhorende lenzen zou jij me dan aanraden (budget 3000 euro) of wacht ik op de 70D

Ja... dat is nu de hamvraag he.
      Over de 70D staat er hier op BD al een interessante discussie.
      En het resultaat is de aankoop van een 7D. Het kan verkeren

Wat ik wel moet erkennen is dat ik bij Canon veel minder over dergelijke problemen lees.

Renier heeft al geantwoord op jouw vraag over lenzen bij Canon.
      Is imho een goede keuze.

Zelf heb ik de EF 24-105mm 1:4 IS USM voor de Canon 550D.
      Komt omdat ik meer materiaal van Nikon heb.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Ja... dat is nu de hamvraag he.
        Over de 70D staat er hier op BD al een interessante discussie.
        En het resultaat is de aankoop van een 7D. Het kan verkeren

Wat ik wel moet erkennen is dat ik bij Canon veel minder over dergelijke problemen lees.

Renier heeft al geantwoord op jouw vraag over lenzen bij Canon.
        Is imho een goede keuze.

Zelf heb ik de EF 24-105mm 1:4 IS USM voor de Canon 550D.
        Komt omdat ik meer materiaal van Nikon heb.
        Waarom zou de 7D beter zijn dan een 70d die nog niet uitgekomen is?
        canon of een sony

Comment

Waarom zou de 7D beter zijn dan een 70d die nog niet uitgekomen is?
          De 7D heeft 1 FPS meer dan de 70D, de 7D heeft 2 extra AF modes die de 70D niet heeft (misschien worden deze later nog toegevoegd via een firmware update van zodra de 7D2 uit is), de 7D heeft een 100% zoeker, de 7D heeft een grotere buffer (25 RAW files vs 16 RAW files), de 7D heeft een joystick achteraan... Er zijn nog redenen om voor een 7D te kiezen. Maar de 70D stelt daar andere zaken tegenover zoals de camera controleren via je smartphone/tablet (inclusief foto's nemen), een snelle AF in liveview mode (dus ook in video mode), een kantelbaar schermpje...
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            De 7D heeft 1 FPS meer dan de 70D, de 7D heeft 2 extra AF modes die de 70D niet heeft (misschien worden deze later nog toegevoegd via een firmware update van zodra de 7D2 uit is), de 7D heeft een 100% zoeker, de 7D heeft een grotere buffer (25 RAW files vs 16 RAW files), de 7D heeft een joystick achteraan... Er zijn nog redenen om voor een 7D te kiezen. Maar de 70D stelt daar andere zaken tegenover zoals de camera controleren via je smartphone/tablet (inclusief foto's nemen), een snelle AF in liveview mode (dus ook in video mode), een kantelbaar schermpje...
            Zo is dat jocau
            Komt daarbij dat ik eigenlijk niet film met een fototoestel.
            (Omdat ik een filmcamera heb).
            Alhoewel de resultaten niet slecht zijn.
            Hangt er van af wie het beestje vast houdt
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
              Welk merk het beste is laat ik even in het midden. Ik fotografeer al jaren met Canon en zal nooit een overstap maken gezien het feit dat ik mijn lenzen niet meer kan gebruiken en dus helemaal opnieuw kan beginnen. Dit betekend dus ook dat ik het jammer vind dat mijn vader Nikon gebruikt, je kunt geen lenzen uitwisselen. De adapter die Bouk aangeeft werkt overigens alleen voor oude Canon FD-lenzen dus is geen optie.

Dat gezegd hebbende, jouw vraag mbt 3 goede L lenzen voor de Canon 700D.

Groothoek: Canon EF 16-35 f2.8 L II USM (betaalbaarder alternatief: Canon EF-S 10-22 f3.5-4.5 USM)
              Portret: Canon EF 85mm f1.2 L II USM (betaalbaarder alternatief: Canon EF 85mm F1.8 USM)
              Telelens: Canon EF 70-200 f2.8 L IS II USM (betaalbaarder alternatief: Canon EF 70-200 f4 IS USM)

Succes met je keuzes!
              dank u voor de info, stel nu dat ik voor de betaalbaardere alternatieven ga, gaan deze drie dan ook op een D6 , en voor de mindere kostprijs moet ik alleen maar inboeten op lichtsterkte of is dit kort door de bocht. Ik dacht dat die duurdere lichtsterkere lenzen enkel beter presteren in donkere omstandigheden of zijn er nog veel voordelen aan verbonden ?
              Last edited by chipkenaas; 3 augustus 2013, 17:03.
              canon of een sony

Comment

Wat heeft je doen beslissen je D5100 weg te doen? Was die te groot? Niet goed genoeg? Probeer eerst deze vraag te beantwoorden, misschien is een milc systeem meer iets voor jou. Al naar Sony NEX, Fujifilm, panasonic en olympus gekeken?

Alleen die 10-22 kan niet op de D6. De betaalbare alternatieven zijn allemaal erg scherpe lenzen, dus daar boet je niet op in, enkel op bouwkwaliteit en lichtsterkte. Stel dat je voor die 10-22mm gaat, mis je nog iets in het normale bereik. Een kitlens, of 17-55mm f/2.8 lijken dan nog aangewezen, maar da's jouw keuze uiteraard.
                Last edited by Teun_2; 2 augustus 2013, 12:41.

Comment

dank u voor de info, stel nu dat ik voor de betaalbaardere alternatieven ga, gaan deze drie dan ook op een D6 , en voor de mindere kostprijs moet ik alleen maar inboeten op lichtsterkte of is dit kort door de bocht.
                  Probleempje bij goedkopere lenzen is ook de vertekening.
                  Het beste is dat je dat bekijkt per lens (zoek en lees iets over die lenzen).
                  pbase.com is een redelijk goede referentie:

Ga op die pagina wat naar beneden en je vindt alle lenzen en hun voorbeelden.

Een voorbeeldje:

Zeer goede lens maar redelijk duur
                  Ik heb er mee gewerkt: zwaar (gewicht), geen vertekeningen in de foto's enz.
                  Met vertekeningen bedoel ik bijv. lijnen in het onderwerp van de foto's die wat gebogen zijn en in realiteit recht zijn.
                  Natuurlijk kan je dat soort foutjes oplossen met software zoals DxO.
                  Met zo'n lens ben je wel al de helft van jouw budget kwijt
                  Ze zeggen dat je moet investeren in (goede) lenzen.... en ze hebben gelijk.
                  Nieuwe body's maken ze om de haverklap en je kan je daarin kapot kopen.
                  Nieuwe en degelijke lenzen worden niet zoveel gemaakt.
                  De goede lenzen van tien jaar geleden zijn vandaag de dag nog goed.

Voorbeeldje.
                  Ik heb de eerste twee AF lenzen van Nikon.
                  Samen gekocht met de eerste AF camera of de F-501.
                  Die lenzen blijven juweeltjes en passen op mijn (reeds oudere) D70.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik zou toch nog even goed nadeneken.
                    Je hebt momenteel een fototoestel van het merk A. Dat wordt blijkbaar in de familie verder gebruikt. Als je nu een merk B in huis haalt moet je er wel bij nadenken dat de mogelijkheid bestaat dat je plos vast stelt dat veel lenzen dubbel zijn aangekocht. een 14-24 voor merk A en een 14-24 voor merk B Lijkt me toch wat waanzinnig.
                    Als je dan toch liever voor B kiest, je volste recht, maar denk er dan evenwel even ove na om het merk A van de hand te doen en ook daar in een merk B te voorzien. Alle lenzen kunnen dan steeds op beide toestellen gebruikt worden.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Vind het toch wel komisch dat men probeert om de TS bij Nikon te houden. Wie weet verkoopt de TS de D5100 ook wel om een goede systeemcamera of enthusiast compact te kopen? (dat zou ik doen)
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                        Vind het toch wel komisch dat men probeert om de TS bij Nikon te houden. Wie weet verkoopt de TS de D5100 ook wel om een goede systeemcamera of enthusiast compact te kopen? (dat zou ik doen)
                        Ik toch niet hoop ik
                        Heb drie systemen... dus.

Het enige wat ik kan zeggen dat momenteel Canon minder problemen geeft dan Nikon.
                        Gisteren nog alles eens doorgenomen & bekeken van mijn 550D.
                        Geen topmodel ok maar die kan wat de 7D ook kan (in hoofdzaken he).
                        Blijft een ferm machientje
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Ik zou toch nog even goed nadeneken.
                          Je hebt momenteel een fototoestel van het merk A. Dat wordt blijkbaar in de familie verder gebruikt. Als je nu een merk B in huis haalt moet je er wel bij nadenken dat de mogelijkheid bestaat dat je plos vast stelt dat veel lenzen dubbel zijn aangekocht. een 14-24 voor merk A en een 14-24 voor merk B Lijkt me toch wat waanzinnig.
                          Als je dan toch liever voor B kiest, je volste recht, maar denk er dan evenwel even ove na om het merk A van de hand te doen en ook daar in een merk B te voorzien. Alle lenzen kunnen dan steeds op beide toestellen gebruikt worden.
                          Niet per sé. Nikon lenzen passen via een adapter op Canon camera's (ik vermoed dat omgekeerd ook kan?), maar je moet het dan wel stellen zonder autofocus. Bij sommige lenzen is dat erg, bij andere dan weer niet. Landschappen fotograferen kan bvb perfect zonder autofocus.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            Ghoh, TS doet en laat natuurlijk wat hij wil, maar langs de ene kant is het toch een beetje zot van alles te gaan vervangen omdat je de indruk hebt dat de kleuren van een ander merk anders lijken. Dat is iets wat ik al zooo vaak gehoord heb bij het beoordelen van andermans foto's. En het is tweerichtingsverkeer. Het gras lijkt ook altijd groener bij de buren hè...
                            Ik denk ook regelmatig "doemme had ik nu toch niet beter toch in Nikon geïnvesteerd en onze pa, diene klaagt dan weer dat mijn foto's er beter uitzien"
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                              Ghoh, TS doet en laat natuurlijk wat hij wil, maar langs de ene kant is het toch een beetje zot van alles te gaan vervangen omdat je de indruk hebt dat de kleuren van een ander merk anders lijken. Dat is iets wat ik al zooo vaak gehoord heb bij het beoordelen van andermans foto's. En het is tweerichtingsverkeer. Het gras lijkt ook altijd groener bij de buren hè...
                              Ik denk ook regelmatig "doemme had ik nu toch niet beter toch in Nikon geïnvesteerd en onze pa, diene klaagt dan weer dat mijn foto's er beter uitzien"
                              Zolang er geen technische mankementen zijn bij de toestellen is het voor mij ok.
                              Met elke camera heb ik goede foto's gemaakt (technisch he)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik hoor geregeld van Nikon-fans dat Nikon beter is dan Canon, maar volgens mij zijn de verschillen tussen de merken op dit ogenblik wel erg klein.
                                Als je met het ene merk een bepaalde foto niet kan maken, dan zal dat met een ander merk ook niet lukken.

Toen ik mijn eerste digitale reflexcamera kocht was het wat gemakkelijker.
                                Canon had toen met de 300D de eerste betaalbare DSLR op de markt gebracht, de goedkoopste DSLR van de concurrentie was toen een heel pak duurder.
                                In die periode had Canon ook nog een voorsprong op de hoge iso, zelfs toen later de 20D uitkwam had Nikon het ook nog moeilijk om een camera te maken die op hoge iso gelijkaardig presteerde.
                                Maar tegenwoordig zijn de verschillen zo klein dat je die niet meer ziet op de foto's (bij de cijfertjes van reviews zie je wel verschillen, maar op het eindresultaat zal je dat niet meer zien).
                                Daarom maakt het nu niet veel meer uit met welk cameramerk je een foto maakt (toch niet als je camera's in dezelfde klasse gaat vergelijken).
                                Maar op dit ogenblik is Canon wel duurder dan Nikon, een D800 + 24-70 f2,8 + 70-200 f2,8 VR is een stuk goedkoper dan een vergelijkbaar setje bij Canon (5D MKIII + 24-70 f2,8 L II + 70-200 f2,8 L IS II).
                                Daarom kan het als beginner misschien toch interessanter zijn om een Nikon te kiezen als je voor een full-frame gaat.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X