Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk x100s...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk x100s...

Tof toestel, geniet er van !

Had ik geen lenzenarsenaal gehad van merk X, ik had ook voor zo"n Fuji gegaan uit die serie... maar 't is merk X geworden bij mij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Zoals vele dagen ga ik in de voormiddag de straat doen, en het hing mijn botten uit die cameratas rond de nek plus de camera, ik denk ik ga eens voor een kleinere tas die voor meer kan dienen, zonder oogmerk voor een camera, maar voor wat papieren enz. Ik dus bij Tuytens in Brugge binnen, waar ik normaal nooit zou kopen wegens te duur, nu had die toch het perfecte tasje hangen, en wat zie ik daar in de glazen kast, jawel hij stond daar, een zilveren, en 200€ goedkoper dan amazon en andere blauwe winkels.Ik heb niet langer getwijfeld, en er waren er zelfs nog drie, twee in de doos, en één demo.
      Nu nog één om 11u45 één een demo.
      Nu ga ik de handleiding met veel plezier doornemen,
      Waar heeft u het over?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Waar heeft u het over?
        +1
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Waar heeft u het over?
          Grapje, zeker! Waar gaat dit draadje over ?
          https://ggpics.be/

Comment

Waar gaat dit draadje over ?
            Vanaf nu, over een zilveren zakje dat je bij Tuytens bent gaan kopen, en waarvan je nu de handleiding aan 't lezen bent.

Comment

Dit begint meer een lifestyle topic te worden met al die zakjes en tasjes.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Zoals vele dagen ga ik in de voormiddag de straat doen, en het hing mijn botten uit die cameratas rond de nek plus de camera, ik denk ik ga eens voor een kleinere tas die voor meer kan dienen, zonder oogmerk voor een camera, maar voor wat papieren enz. Ik dus bij Tuytens in Brugge binnen, waar ik normaal nooit zou kopen wegens te duur, nu had die toch het perfecte tasje hangen, en wat zie ik daar in de glazen kast, jawel hij stond daar, een zilveren, en 200€ goedkoper dan amazon en andere blauwe winkels.Ik heb niet langer getwijfeld, en er waren er zelfs nog drie, twee in de doos, en één demo.
                Nu nog één om 11u45 één een demo.
                Nu ga ik de handleiding met veel plezier doornemen,
                Waarbij ik onmiddellijk gebeld heb met Tuytens, toen ik dit las na mijn werk, waar ik vernam dat ze er nog ene hadden... en ik veels te rap , en eigenlijk veels te ver naar Brugge gevlamd ben en nu ook zo een zilveren hebbedingetje heb... Ik ben U heel dankbaar voor Uw post, liefste Guido.g En voor dezelfde prijs als Art & Craft...
                Last edited by tommmm; 15 augustus 2013, 08:09.

Comment

Graag gedaan, grt

Comment

Dat dingetje is écht wel dik ok... Als énige camera misschien niet, maar als aanvulling op mijn "zwaar" gerief..

Goed ja, een FF met een 1.4 kanon is uiteraard niet te vergelijken ... Maar de volgende keer dat ik een weekendje Parijs doe, ga ik het wel weten wat ik meedoe....

Niemand een idee waar ik die coole accessoires vind in België of de buurlanden ?
                    Shutter release buttons
                    Thumbs up ( of namaak )
                    coole strapjes ( artisan & artist )
                    etc..

Enige wat ik vind is USA en vooral HongKong.. maar dat liever niet...

'k was binnen geweest in Grobet, en buiten het feit dat mijn maag begon te draaien van hun prijzen van Lowepro en ThinkTank tassen, wisten ze met moeite wat een thumbs up was en stonden ze eigenlijk wat...lacherig te doen ( allez ja, ik wist het ook niet tot een week of twee geleden )
                    Last edited by tommmm; 17 augustus 2013, 22:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Dat dingetje is écht wel dik ok... Als énige camera misschien niet, maar als aanvulling op mijn "zwaar" gerief..

Goed ja, een FF met een 1.4 kanon is uiteraard niet te vergelijken ... Maar de volgende keer dat ik een weekendje Parijs doe, ga ik het wel weten wat ik meedoe....

Niemand een idee waar ik die coole accessoires vind in België of de buurlanden ?
                      Shutter release buttons
                      Thumbs up ( of namaak )
                      etc..

'k was binnen geweest in Grobet, en buiten het feit dat mijn maag begon te draaien van hun prijzen van Lowepro en ThinkTank tassen, wisten ze met moeite wat een thumbs up was en stonden ze eigenlijk wat...lacherig te doen ( allez ja, ik wist het ook niet tot een week of twee geleden )
                      Zeer scherp beeld, maar ook duidelijk dat 35mm niet zo geschikt is voor portretten. Aan de verhouding hoofd/lichaam is dit duidelijk, zelfs op crop. Maar als tweede camera uiteraard een zeer grote troef. Voor 1000€ mag dat ook. Ik denk dat dit met een camera van de helft van die prijs ook moet mogelijk zijn. OK, voor Fuji mag dat uiteraard wat meer zijn. Toch geweldige camera.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

Shutter release buttons
                        Thumbs up ( of namaak )
                        etc..

Ik heb mijn spulletjes gekocht bij shootlight.nl. Ze hebben veel keuze, antwoorden direct op je vragen en leveren zeer snel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martien3 Bekijk bericht
                          Ik heb mijn spulletjes gekocht bij shootlight.nl. Ze hebben veel keuze, antwoorden direct op je vragen en leveren zeer snel!
                          nu 5% vakantiekorting.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eentje van de eerste test,

Jpeg fine, 10% verscherping in BDsizer, zo uit de camera.

Comment

Jpeg fine, 10% verscherping in BDsizer, zo uit de camera.
                              Mooie kleuren en contrast maar teveel "digitaal" verscherpt.
                              De electriciteitsdraden zijn getand (ook het gras) en de bladeren van de bomen hebben geen natuurlijk uitzicht meer.
                              Ik vind de verscherping van Fuji in de camera meestal voldoende en mooi (ook als je het daar wat straffer instelt). Volgens mij hebben ze één van de beste in de camera jpg engines. Die jpgs die uit de Fuji X-en rollen vind ik één van de straffe kenmerken van die toestellen.

Comment

Goed om weten, dat ik in BDsizer de verscherping moet verlagen, in de camera staat het ingesteld op +1, en dat plus BDsizer zal een beetje teveel van het goede zijn. Bedankt voor je reactie.

Comment

Working...
                                X