Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk x100s...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk x100s...

Jouw comment was nogal irrelevant. Is zoals "Ferrari 458 voor 200.000 euro? Doe mij maar een BMW voor 50.000 dan".

Het zijn andere toestellen, voor een ander publiek en met andere prijskaartjes. Je kan niet verwachten dat Fuji 750 euro vraagt voor een toestel dat een stuk hoger in de orde staat dan de RX100.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
      Jouw comment was nogal irrelevant. Is zoals "Ferrari 458 voor 200.000 euro? Doe mij maar een BMW voor 50.000 dan".

Het zijn andere toestellen, voor een ander publiek en met andere prijskaartjes. Je kan niet verwachten dat Fuji 750 euro vraagt voor een toestel dat een stuk hoger in de orde staat dan de RX100.
      Dat van hoger staan in de orde weet ik nog niet zo helemaal http://snapsort.com/compare/Fujifilm...-shot-RX100-II . Fuji maakt alleen zeer handig gebruik van de hype om zulk een dure prijs te kunnen blijven vragen. Niet dat ik wil afbreuk doen aan het toestel want ik heb er nog nooit mee gewerkt. Ieder moet kopen waar hij zich lekker bij voelt.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Dat van hoger staan in de orde weet ik nog niet zo helemaal http://snapsort.com/compare/Fujifilm...-shot-RX100-II . Fuji maakt alleen zeer handig gebruik van de hype om zulk een dure prijs te kunnen blijven vragen. Niet dat ik wil afbreuk doen aan het toestel want ik heb er nog nooit mee gewerkt. Ieder moet kopen waar hij zich lekker bij voelt.
        Zeg nu zelf de voordelen ongelijnd voor de Sony, zijn van weinig waarde om in real live foto's te nemen. Voor mij toch. De meeste die voor de Fuji gaan is een toestel naast de dslr, en die zullen niet zo snel staan prutsen met het uitklapbaar scherm, en in de Fuji zit een meer dan 3x grotere sensor en dit is een significant detail dat de prijs bepaalt. Stop dat in de Sony en wat zal hij dan gaan kosten.Grote sensors zijn nu eenmaal een pak duurder.
        https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          Grapje of wat?
          Ik heb ze allebei (x100S ondertussen terug verkocht), en nu de RX100mkII.
          Als je nog maar denkt dat ze in mekaars buurt komen, think twice.
          De Fuji is een leuk toestel om te bedienen, een echt fototoestel, met een fantastische sensor. (maar toch te groot voor mijn gebruik)
          De Sony is de beste kompakt, maar de bediening suckt, een echt digitaaltje, de beeldkwaliteit is niet van hetzelfde niveau.
          Let op, de RX100 is top, maar geen match voor een x100 camera.
          De prijs van 1200 tegenover 750 lijkt me ook wel een realistisch voor de verschillen te rechtvaardigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Grapje of wat?
            Ik heb ze allebei (x100S ondertussen terug verkocht), en nu de RX100mkII.
            Als je nog maar denkt dat ze in mekaars buurt komen, think twice.
            De Fuji is een leuk toestel om te bedienen, een echt fototoestel, met een fantastische sensor. (maar toch te groot voor mijn gebruik)
            De Sony is de beste kompakt, maar de bediening suckt, een echt digitaaltje, de beeldkwaliteit is niet van hetzelfde niveau.
            Let op, de RX100 is top, maar geen match voor een x100 camera.
            De prijs van 1200 tegenover 750 lijkt me ook wel een realistisch voor de verschillen te rechtvaardigen.

Rudy, hoe vergelijk je het toestel met een NEX 5N, die ken je meer dan voldoende !
            Het gemis van een Zoom, of een wisseloptiek lijkt mij een zware struikelblok !

MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Rudy, hoe vergelijk je het toestel met een NEX 5N, die ken je meer dan voldoende !
              Het gemis van een Zoom, of een wisseloptiek lijkt mij een zware struikelblok !

MVG, Jeff C.
              Jeff,
              Alles staat of valt met de vaste 35mm lens, voor mij was dat een verademing, voor anderen een onoverkomelijke beperking.
              Als de nex je ligt, weet ik niet of de x100 je zal bevallen, het is een toestel dat helemaal anders is, retro, ook in bediening.
              Groeten
              Rudy

Comment

Ik stap vandaag een willekeurige fotozaak in de buurt binnen om me voorlopig een x20 aan te schaffen, staat daar een x100s in de toonbank.
                Eventjes informeren hoe het kan dat hij deze op voorraad heeft: "Oh die is gisteren binnengekomen en ik had geen reservaties meer staan."

Kostte enkele euro's meer dan mijn reservatie, maar heb 'm toch meegenomen, onverwacht heb ik er dus toch eentje kunnen bemachtigen!
                De reservatie van het andere toestel annuleren was geen enkel probleem blijkbaar en mijn voorschot kan ik recupereren in acc. voor de 100s.

Nu nog wachten tot de batterij opgeladen is en dan kan ik aan de slag met mijn nieuw speelgoed

Comment

Hi Yakke

Mag ik je vragen in welke winkel dat was? Veel plezier ermee!
                  www.mattiaspletinckx.com
                  Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

Dit was bij Bartok te hasselt (Is nu wel een selexion winkel denk ik).
                    Op hun website stond dit toestel niet (als ook geen x20) maar ik had hen gebeld ivm deze x20.
                    Toen ik aankwam zag ik dus een 100s naast de 20 in de toonbank liggen en heb ik gevraagd of deze beschikbaar was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                      ...... staat daar een x100s in de toonbank.
                      ..... mijn nieuw speelgoed
                      Van Harte en laat maar snel eens wat opnamen gemaakt met die x100s zien..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Van Harte en laat maar snel eens wat opnamen gemaakt met die x100s zien..?
                        grt,bouk.
                        Heb enkel nog maar wat test-shotjes kunnen doen gisteren, een van de dagen trek ik er eens op uit wanneer ik vrij heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                          Heb enkel nog maar wat test-shotjes kunnen doen gisteren, een van de dagen trek ik er eens op uit wanneer ik vrij heb.
                          OK..ben wel benieuwd.
                          grt,bouk.

Comment

Toch eventjes voor de nieuwsgierigen onder ons:

Een snelle testfoto van binnenshuis.
                            Komt zo uit de camera, JPEG, onbewerkt, enkel formaat aangepast voor hier op het forum.
                            Betere foto's volgen later nog wel wanneer ik eens deftig de tijd heb om erop uit te trekken of wanneer mijn reis erop zit.

Y.

Comment

Gisteren zijn we met enkele vrienden op fotoshoot geweest in Lens en Lille, Frankrijk.

De x100S hebben we gebruikt voor straat fotografie. Wat een juweeltje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evolution Bekijk bericht
                                Gisteren zijn we met enkele vrienden op fotoshoot geweest in Lens en Lille, Frankrijk.

De x100S hebben we gebruikt voor straat fotografie. Wat een juweeltje!
                                laat maar snel wat zien.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X