Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner - nieuwe camera & lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je aanschaf.
    Beginnen met de batterij op te laden. Dan (of tijdens):
    1. de manual lezen;
    2. de manual lezen;
    3. de manual lezen...
    Aaah, ik dacht dat ik moest beginnen met de manual te lezen!

    Soit, daar ben ik volop mee bezig!

    Comment


    • #32
      Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      . Het is zoiets als een condoom gebruiken bij het masturberen.
      Hahahaha

      Comment


      • #33
        Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

        Het "tele" vs "zoom" vraagstuk heb ik in jouw plaats al beantwoord, als jij het mij niet euvel duidt, Kees.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #34
          Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

          Ik had het al gezien Les, 1x is wel genoeg.

          Comment


          • #35
            Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

            Eigenlijk is een basiscursus fotografie interessanter dan de handleiding van de camera.
            Als ik een nieuwe camera koop, dan heb ik de handleiding niet echt nodig, want elke camera werkt hetzelfde in de diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze en manuele stand.
            Daarom kan ik direct beginnen met foto's maken (nadat de accu geladen is natuurlijk).

            Er is 1 ding dat je al meteen moet aanpassen in de cameramenu's: eerste rode menu "ontspan sluiter zonder kaart" zet je meteen "off" zodat je niet per ongeluk foto's kan maken zonder dat er een geheugenkaartje in de camera zit.
            Dat is na het instellen van de klok (datum/tijd) en de taal het enige wat ik bij elke camera direct aanpas.
            Ik heb tegenwoordig ook een 700D met de kitlens (EF-S 18-55 IS STM) voor het "lichte werk", en die presteert eigenlijk zeer goed.
            Als er niet veel licht is, of als ik snelle actie moet fotograferen, dan gebruik ik wel een andere camera (1DX of 5D MKIII), maar voor de "gewone" foto's levert de 700D prima werk.
            Met een goede lens is de autofocus beter dan die van de 40D die ik ooit gehad heb (om een vergelijking te maken tussen de crop-camera's van Canon), zelfs met de kitlens werkt de autofocus vrij snel.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door IceCool Bekijk bericht
              Ik open die link en het eerste wat ik zie staan is het Lierse embleempje, gij kunt bij mij al niks meer verkeerd doen!
              Hetzelfde hier

              Comment


              • #37
                Re: Beginner - nieuwe camera & lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door IceCool Bekijk bericht
                Aha, die discussies heb ik nog niet ontdekt, ik zal dan maar eens op zoek gaan naar de voor- en nadelen van die filters...

                Man man man, ik heb nog vééééél te leren!
                Je kan ook een neutrale filter kopen, een filter die dus totaal geen effect heeft MAAR die wel jouw lens beschermt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment

                Working...
                X